2008-05-12, 13:44
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Vad är egentligen det första belägget för myten om Bajs-Elvis? Första inlägget om honom på FB skrevs 2001-10-23 kl. 13:48. Kan det vara så att det var då myten föddes, eller finns det äldre belägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Johan, sanning (old)
Rapport journalisten Claes Elfsberg var nyligen på rättegång i Stockholms tingsrätt och han var åtalad bla för sexuella övergrepp. Bland annat skall han skickat nakenbilder på sig själv till en kvinnlig anställd. Under rättegången framkom det också att han besöker Malmskillnadsgatan och där kallas Bajs-Elvis!

Det trista är att ingenting ytterligare i bevisväg har framkommit sedan dess (räknar inte Svullos kompis brorsa som en särskilt mycket trovärdigare källa än Johan, Sanning (old)). Man VILL så gärna att Classe ska vara Bajs-Elvis, lite på samma sätt som man ville att tomten skulle finnas när man var liten, trots att alla sa att det var farsan. Men tomten finns inte och det gör inte heller Bajs-Elvis.
Citera
2008-05-12, 16:28
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Vad är egentligen det första belägget för myten om Bajs-Elvis? Första inlägget om honom på FB skrevs 2001-10-23 kl. 13:48. Kan det vara så att det var då myten föddes, eller finns det äldre belägg?

Det trista är att ingenting ytterligare i bevisväg har framkommit sedan dess (räknar inte Svullos kompis brorsa som en särskilt mycket trovärdigare källa än Johan, Sanning (old)). Man VILL så gärna att Classe ska vara Bajs-Elvis, lite på samma sätt som man ville att tomten skulle finnas när man var liten, trots att alla sa att det var farsan. Men tomten finns inte och det gör inte heller Bajs-Elvis.

Att CE är TV-mannen som sextrakasserade någon kvinnlig medarbetare är väl belagt? Han har väl däremot aldrig varit åtalad för detta?

Och som sagt, utan att försvara CE, så tillhör nog Sonny Crockett de som fortfarande tror på tomten.

Sonny! Nu har du chansen att bevisa saker och ting en gång för alla! Enligt användaren Johan Sanning så skall CE varit åtalad i början på 2000-talet och att det under rättegång framkommit att han kallas för Bajs-Elvis. Bara att knalla till Stockholms Tingsrätt (eller ring) och ta fram domen, det är gjort på en halvtimme om du bläddrar genom deras diarium lite snabbt. Jag utmanar dig!
Senast redigerad av Julius Mosca 2008-05-12 kl. 16:30.
Citera
2008-05-12, 17:11
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Att CE är TV-mannen som sextrakasserade någon kvinnlig medarbetare är väl belagt? Han har väl däremot aldrig varit åtalad för detta?

Och som sagt, utan att försvara CE, så tillhör nog Sonny Crockett de som fortfarande tror på tomten.

Sonny! Nu har du chansen att bevisa saker och ting en gång för alla! Enligt användaren Johan Sanning så skall CE varit åtalad i början på 2000-talet och att det under rättegång framkommit att han kallas för Bajs-Elvis. Bara att knalla till Stockholms Tingsrätt (eller ring) och ta fram domen, det är gjort på en halvtimme om du bläddrar genom deras diarium lite snabbt. Jag utmanar dig!
Om du tittar längre bak i tråden så har jag faktiskt hävadad just detta som ett av de främsta bevisen för min sak. Det, samt en JämO-anmälan mot mannen ifråga gjord 1999. Jag har till skillnad från vissa andra här inte betvivlat Elvis identitet (i alla fall inte på senare år) och därför behöver jag inte heller övertygas ytterligare. Jag föreslår däremot att om du, och andra med dig, fortfarande tvivlar på fakta, att ni själva tar kontakt med tingsrätten/JämO/Polisen och begär utdrag därifrån. Detta torde väl om något skingra era tvivel?

Ps: Svullos uttalanden skedde för 10 år sedan, alltså 1998, tre år INNAN Johan Sanning. Såkledes är han en äldre källa till påståendet och har alltså kungjort Elvis förehavanden redan innan det blev känt via Se & Hör artikeln och innan alla anmälningarna tagit riktigt fart. Ds:
Senast redigerad av Sonny Crockett 2008-05-12 kl. 17:16.
Citera
2008-05-12, 17:17
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Om du tittar längre bak i tråden så har jag faktiskt hävadad just detta som ett av de främsta bevisen för min sak. Det, samt en JämO-anmälan mot mannen ifråga gjord 1999. Jag har till skillnad från vissa andra här inte betvivlat Elvis identitet (i alla fall inte på senare år) och därför behöver jag inte heller övertygas ytterligare. Jag föreslår däremot att om du, och andra med dig, fortfarande tvivlar på fakta, att ni själva tar kontakt med tingsrätten/JämO/Polisen och begär utdrag därifrån. Detta torde väl om något skingra era tvivel?
Får vi ett intyg då i stil med: "Härmed intygas att staten med säkerhet kan säga att CE vid ett flertal tillfällen har utfört bajs-sex med prostituerade. Staten intygar också att det finns en film på detta som den numera avlidne TV-pajasen "Svullo" hävdade med bestämdhet att han hade sett, men vägrade visa för andra. Med en sån tung källa så kan staten inte annat än bekräfta mästerdetektiven Sonny Crockets fantastiska slutledningsförmåga."

Citera
2008-05-12, 18:38
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Han har ANKLAGATS för att sextracka, men det är väl knappast någon odiskutabel sanning att det var sant? Och även om det var det, betyder det inte att han är Bajs-Elvis.
Citat:
Ps: Svullos uttalanden skedde för 10 år sedan, alltså 1998, tre år INNAN Johan Sanning. Såkledes är han en äldre källa till påståendet och har alltså kungjort Elvis förehavanden redan innan det blev känt via Se & Hör artikeln och innan alla anmälningarna tagit riktigt fart. Ds:
OK. Tack.
Citat:
Vad var det som fick DIG att börja tro på Bajs-Elvis då? Du kan ju knappast hänvisa till åtalet om du inte ens har sett det.

Om det enda du har på fötter är en JämO-anmälan, har du flera hundra potentiella Bajs-Elvisar bara 2007.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=740934&rss=1400
Citat:
Under 2007 kom 317 anmälningar om missgynnande och könsdiskriminering in till JämO, att jämföra med 229 året före.
Det vi har på Classe som Bajs-Elvis efter tio års utredning alltså:
  • Rykten från en icke namngiven brorsa till en icke namngiven kompis till Svullo.
Och där är listan slut. Dina "främsta bevis" som är en JämO-anmälning och rykten om sexuell trakasserier, är så gott som helt värdelösa i sammanhanget. Det är inte ens indicier. Du har ingenting på Classe och du tror sannolikt inte på myten själv heller.

Clas Elfsberg är inte Bajs-Elvis. Skrönan är inte mer sann än den om att Lennart Swahn har kommit in på akuten med ett stearinljus i skitan. Alla önskar vi väl att Classe är Bajs-Elvis, men det är också enda skälet till att dessa rykten fortfarande cirkulerar.
Citera
2008-05-12, 19:23
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Han har ANKLAGATS för att sextracka, men det är väl knappast någon odiskutabel sanning att det var sant? Och även om det var det, betyder det inte att han är Bajs-Elvis.

OK. Tack.

Vad var det som fick DIG att börja tro på Bajs-Elvis då? Du kan ju knappast hänvisa till åtalet om du inte ens har sett det.

Om det enda du har på fötter är en JämO-anmälan, har du flera hundra potentiella Bajs-Elvisar bara 2007.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=740934&rss=1400

Det vi har på Classe som Bajs-Elvis efter tio års utredning alltså:
  • Rykten från en icke namngiven brorsa till en icke namngiven kompis till Svullo.
Och där är listan slut. Dina "främsta bevis" som är en JämO-anmälning och rykten om sexuell trakasserier, är så gott som helt värdelösa i sammanhanget. Det är inte ens indicier. Du har ingenting på Classe och du tror sannolikt inte på myten själv heller.

Clas Elfsberg är inte Bajs-Elvis. Skrönan är inte mer sann än den om att Lennart Swahn har kommit in på akuten med ett stearinljus i skitan. Alla önskar vi väl att Classe är Bajs-Elvis, men det är också enda skälet till att dessa rykten fortfarande cirkulerar.
Ummm...Tanken har aldrig slagit dig att du kan begära att få se anmälan? Det är ju offentlig handling så det är bara för dig att kontakta JämO ifall du tvivlar. I anmälan finns han nämligen namngiven.

Vad som fick mig att tro? DEt är för mycket som stämmer och som verkar rimligt för att det "bara" skulle vara en skröna. I det här fallet är det verkligen "ingen rök utan eld".
Citera
2008-05-12, 21:01
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ummm...Tanken har aldrig slagit dig att du kan begära att få se anmälan? Det är ju offentlig handling så det är bara för dig att kontakta JämO ifall du tvivlar. I anmälan finns han nämligen namngiven.

Vad som fick mig att tro? DEt är för mycket som stämmer och som verkar rimligt för att det "bara" skulle vara en skröna. I det här fallet är det verkligen "ingen rök utan eld".
Om en lögn eller skröna upprepas tillräckligt många gånger så blir det till en sanning. Se bara på Swan och ljuset eller nån av dom andra sakerna som folk med säkerhet vet att han har opererat bort under 30 år, eller Elwing och Bappelsin gubbjävel som massor av människor faktiskt har hört på riktigt från 60-talet och fram till mitten av 80-talet, trors att det aldrig har varit med i nåt radioprogram.

Men halmstrå-sonny är lika övertygad som en pingstpastor under ett väckelsemöte.

Ps. Skanna in Jämo-anmälan, för jag är övertygad om att du har den.
Citera
2008-05-12, 21:09
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:

Tanken har aldrig slagit dig att läsa vad jag skriver? Jag har inte tvivlat på att han har blivit anmäld och om du läser vad jag skriver så framgår det rätt förbannat tydligt.

Citat:

Med den motiveringen skulle 100 % av alla åtal leda till dom, hur oskyldig den åtalade än är.

Men för att sammanfatta det hela: Du har alltså ingenting. Du verkar vara den här som är mest övertygad om att Classe är Bajs-Elvis, och ändå har inget bättre belägg för ryktet än dess existens i sig. Med den synen på saker och ting måste ju allt det går rykten om vara sant, vilket inte är fallet.

Jag började läsa denna tråd i hopp om få belägg för Classes skuld, och jag lutade nog åt att tro att han är guilty as charged, men jag inser nu att det inte ens finns ett case mot honom. Visst, det är möjligt att Classe är Bajs-Elvis, men det är också möjligt att det är Thorsten Flinck, Thomas Dileva, Naken-Janne, Klasse Möllberg eller någon annan allmänt suspekt kändis. Tråkigt, men mer substans fanns det inte i legenden om Bajs-Elvis, och du har bättre än någon annan visat det, ehuru oavsiktligt.
Senast redigerad av SUPERHITLER 2008-05-12 kl. 21:14.
Citera
2008-05-12, 21:45
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:

Om du ger mig diarienumren för domen, diarienummer för Jämo-anmälan och andra handlingar som styrker ditt påstående så ska jag beställa ut dem och sedan låta publicera dem här på FB. Det enda jag egentligen finner möjligt är anmälan till Jämo. Inget annat. Om det finns en sådan innehåller den med största sannolikhet inte ett ljud kring bajs.

Inte nog med det, jag ska garnera erbjudandet ytterligare: Finns det dessutom en dom, friande eller fällande, över huvudtaget mot CE beträffande åtal för något som helst sexualrelaterat brott så lovar jag att registrera domänen bajs-elvis.com och lägga ut alla handlingarna där.

Upp till bevis nu Sonny, du kan inte bara glida undan med lögner som "leta ni om ni orkar/bryr er" - du har ägnat den här tråden säkert flera sammanlagda dygns arbete så varför inte fixa till de pusselbitarna som skulle få dig att framstå som en hjälte? Jag har ju dessutom lovat att ordna allt det praktiska.
Senast redigerad av Julius Mosca 2008-05-12 kl. 22:27.
Citera
2008-05-12, 21:51
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Inte nog med det, jag ska ge garnera erbjudandet ytterligare: Finns det dessutom en dom, friande eller fällande, över huvudtaget mot CE beträffande åtal för något som helst sexualrelaterat brott så lovar jag att registrera domänen bajs-elvis.com och lägga ut alla handlingarna där.

Kan du tänka dig att lämna ut din adress eller bankkontonummer, så betalar jag för för domän och drift och skickar samma summa Sonny Crockett om han så önskar.
Citera
2008-05-12, 22:22
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Kan du tänka dig att lämna ut din adress eller bankkontonummer, så betalar jag för för domän och drift och skickar samma summa Sonny Crockett om han så önskar.
Fina ord, men dessvärre så kommer ni alltid att hitta något kryphål som att "pappret anmälan är skrivet på har fult bläck" eller att anmälan mot honom är gjord på felaktliga grunder etc. Ni skulle inte ens tro det om Elsberg själv kom ut i TV och erkände, ni skulle i så fall säga att det är en dubbelgångare eller att det bara var någonting han sa på fyllan etc. Problemet som jag ser det är att ni har en övertygelse, och det finns ingen bevisning i världen som kan få er att inse fakta, och om ni inte ens är intresserade av att kontakta berörda instanser trots påstått ihärdigt intresse här i tråden, så bevisar det väl bara att det är så?Ifall ni är genuint intresserade av JämO anmälan så föreslår jag att ni ringer upp JämO på tfn: 08-4401060, alternativt skickar ett faxmeddelande till dem på 08-210047, eller ett e-post meddelande på info@jamombud.se och säg att ni är intresserade av att få se en JämO anmälan mot Claes Elfsberg från runt 1999 av en M*nik* B*r*qvi*t gällande sexuella traksserier.

Så där har ni det! Allt serverat på ett fat, men ni får ta hand om maten själv, för den kan jag inte äta åt er!
Citera
2008-05-12, 22:30
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Fina ord, men dessvärre så kommer ni alltid att hitta något kryphål som att "pappret anmälan är skrivet på har fult bläck" eller att anmälan mot honom är gjord på felaktliga grunder etc. Ni skulle inte ens tro det om Elsberg själv kom ut i TV och erkände, ni skulle i så fall säga att det är en dubbelgångare eller att det bara var någonting han sa på fyllan etc. Problemet som jag ser det är att ni har en övertygelse, och det finns ingen bevisning i världen som kan få er att inse fakta, och om ni inte ens är intresserade av att kontakta berörda instanser trots påstått ihärdigt intresse här i tråden, så bevisar det väl bara att det är så?Ifall ni är genuint intresserade av JämO anmälan så föreslår jag att ni ringer upp JämO på tfn: 08-4401060, alternativt skickar ett faxmeddelande till dem på 08-210047, eller ett e-post meddelande på info@jamombud.se och säg att ni är intresserade av att få se en JämO anmälan mot Claes Elfsberg från runt 1999 av en M*nik* B*r*qvi*t gällande sexuella traksserier.

Så där har ni det! Allt serverat på ett fat, men ni får ta hand om maten själv, för den kan jag inte äta åt er!
Och dom kommer att bekräfta att han är bajs-Elvis?

Jag ifrågasätter inte att det finns en anmälan. Det gäller Bajs-Elvis. Bevisa det. Om det finns, som du påstår, bevis på det och att du har dom så lägg fram dom. Och inga jäkla länkar till suspekta bloggar eller forum, utan riktiga bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in