2008-04-27, 21:47
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Jo det är faktiskt roligt, tror även Sonny kan se ironin i det hela

Finns fler komiska poänger att plocka om man kollar i de andra Elfsberg-trådarna.
Vissa av de som i veckan varit kritiska till den här tråden har deltagit i diskussionerna i tidigare Elfsberg-trådar. Och då inte som hårda kritiker..

Vad är det man säger; Man ska inte kasta sten i glashus
Precis! Tack för att du visar min poäng Walker! Jag var själv en gång som er skeptiker, och vid en första anblick såg historien helt galen ut (det erkänner jag villigt), men jag tog mig tid och kraft att sätta mig in i historien och började gradvis se kopplingen och rimligheten i det hela. Idag, två år senare, är jag helt övertygad om att historierna kring den mannen stämmer!

Visst, man kan välja att blunda för sanningen om man vill det, den kommer dock inte att försvinna bara för att man gör det, eller så kan öppna ögonen och inse att det faktiskt pågår stora saker här som med råge överträffar det man hör om ifrån USA och Hollywoods kändisliv.

Ps: Walker, jag tror ordspråket lyder: "Man skall inte kasta skit under glasbord" Ds:
Senast redigerad av Sonny Crockett 2008-04-27 kl. 21:49.
Citera
2008-04-28, 16:09
Medlem
Gissa vem som ska leda nationaldagsfirandet?
Citera
2008-04-28, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Yepp, tänkte just länka denna till Sonny .
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1128610&lid=puff_1128616&l pos=bild

Nu har du chansen Sonny, ta med dig glasbordet
Citera
2008-04-28, 22:10
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Men jobbet som ombudsman var ju av den naturen att han hade kontakt med folk hela dagarna. Hade dom velat åsidosätta honom så hade dom satt han i arkivet och sorterat band från 70-talet.
Dessutom satt han i TV rätt ofta, inte helt sällan med Juttan vid sin sida. Så att ombudsmannajobbet skulle vara karantän köper inte jag i alla fall.
Om jag inte minns fel så hade Elfsberg i sin roll som tittarombud aldrig något telefonväkteri där allmänheten kunde ringa in och ställa frågor i direktsändning.

Vilket t.ex. TV4 har.
Citera
2008-04-28, 22:18
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Då får vi väl gå till Skansen med en stor "Hej, Bajs-Elvis!"-banderoll som hämnd.
Citera
2008-04-30, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Då får vi väl gå till Skansen med en stor "Hej, Bajs-Elvis!"-banderoll som hämnd.
STOPPA HONOM!!!!!!!!!

Sådana här bajserifasoner ska inte få belönas!!!!!!!

Sen vill jag säga till puckona här som ifrågasätter B.E.s existens att de kan ta sig i arslet! Betalar Elfsberg eller SVT er för att ni ska hålla hans försvarstal? Det är ju fanimig ställt utom ALLT jävla rimligt tvivel vad han gjort och vem han är! Det har jag efter år av undersökningar och utredningar fastslagit. Bevisen är lika graverande som oemotstriderliga!

Sanningens ögonblick naklas för Claes Elfsberg och snart kommer hela världen att formellt få veta! Var så säkra....
Citera
2008-04-30, 12:53
Medlem
mkt snack och lite verkstad

Citat:
Ursprungligen postat av cazzo
STOPPA HONOM!!!!!!!!!

Sådana här bajserifasoner ska inte få belönas!!!!!!!

Sen vill jag säga till puckona här som ifrågasätter B.E.s existens att de kan ta sig i arslet! Betalar Elfsberg eller SVT er för att ni ska hålla hans försvarstal? Det är ju fanimig ställt utom ALLT jävla rimligt tvivel vad han gjort och vem han är! Det har jag efter år av undersökningar och utredningar fastslagit. Bevisen är lika graverande som oemotstriderliga!

Sanningens ögonblick naklas för Claes Elfsberg och snart kommer hela världen att formellt få veta! Var så säkra....

mkt snack ock lite verkstad på Sonny och hans gelikar här
se till att åstadkom ngt påtagligt istället för att svamla här år ut och år in. var ngn här som skulle till Skansen med banderoll... kan ni matcha det istället för att propagera för varandra här på FB?
Citera
2008-05-03, 18:41
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Nu verkar det som om vi är på väg att få ett nytt slanguttryck tack vare "TV-mannens" förehavanden. Nu kan man visst "Claes'a" istället för att göra Nr:2 Kan vi tippa på att det kommer till SAOL såsmåningom?

http://gubbsoda.blogspot.com/2008/01/bajs-elvis.html

För övrigt så får vi hoppas att någon gör en "Gert Fylking" på Skansen den 6 Juni, och skriker ut "ÄNTLIGEN! BAJS-ELVIS!"

Förövrigt så verkar B.E. fenomenet gett upphov till männskiors djupare funderingar kring livets mysterier: http://jonasad.blogspot.com/2007_07_01_archive.html

Vem vet? Kanske sanningen finns där ute trots allt?
Citera
2008-05-05, 09:16
Medlem
Ghandis avatar
Nu KAN man se mycket av Elvis, idag lanseras PLAYRAPPORT som han verkar fått ta hand om, varit i svtmorgon hela morgonen. Och han ska tydligen till kungsparken 12.00 idag o lansera det eller vad det var.

gå bara in på www.svt.se just nu så kommer han upp direkt

Läses detta senare, klicka "playrapport"
Citera
2008-05-07, 22:46
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Kanske en gammal dikt om Lennart Swahn kan pigga upp? Författaren har ju trots allt bemödat sig med att klämma in Bajs-Elvis i sista versen!

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000011&conference=8000 000000000088&posting=19500000002050113
Citera
2008-05-12, 12:26
Bannlyst
Så nu förväntar jag mig att ett anordnas en offentlig protest mot Elvis den 6:e Juni på Skansen! Perfekta tillfället att outa honom inför allmänheten så att alla gamla tanter som idoliserar honom där på Skansen kan sätta kaffet i vrångstrupen!
Citera
2008-05-12, 13:17
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo
Så nu förväntar jag mig att ett anordnas en offentlig protest mot Elvis den 6:e Juni på Skansen! Perfekta tillfället att outa honom inför allmänheten så att alla gamla tanter som idoliserar honom där på Skansen kan sätta kaffet i vrångstrupen!

Sonny är en FB-snackare - en sådan som hellre sitter framför burken och skriver av sig än går ut och avslöjar något ute i verkligheten. Jag tror inte han skulle klara av att försvara sina huvudlösa teorier om SVT kom och satte upp en kamera i nyllet på honom på Skansen med frågan "Så vad har du för bevis att kalla CE för Bajs-Elvis?".

Som någon skrev ovan...mycket snack...lite verkstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in