2008-05-12, 22:33
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Fina ord, men dessvärre så kommer ni alltid att hitta något kryphål som att "pappret anmälan är skrivet på har fult bläck" eller att anmälan mot honom är gjord på felaktliga grunder etc. Ni skulle inte ens tro det om Elsberg själv kom ut i TV och erkände, ni skulle i så fall säga att det är en dubbelgångare eller att det bara var någonting han sa på fyllan etc. Problemet som jag ser det är att ni har en övertygelse, och det finns ingen bevisning i världen som kan få er att inse fakta, och om ni inte ens är intresserade av att kontakta berörda instanser trots påstått ihärdigt intresse här i tråden, så bevisar det väl bara att det är så?Ifall ni är genuint intresserade av JämO anmälan så föreslår jag att ni ringer upp JämO på tfn: 08-4401060, alternativt skickar ett faxmeddelande till dem på 08-210047, eller ett e-post meddelande på info@jamombud.se och säg att ni är intresserade av att få se en JämO anmälan mot Claes Elfsberg från runt 1999 av en M*nik* B*r*qvi*t gällande sexuella traksserier.

Så där har ni det! Allt serverat på ett fat, men ni får ta hand om maten själv, för den kan jag inte äta åt er!

Sonny, jag vill tro att det är sant. Det är bara det att ditt case är så svagt underbyggt att ingen vettig människa vill ta i det med tång. Ingen mer än jag skulle bli gladare om du hade rätt!

För att visa att jag menar allvar så kommer jag att kolla om det finns en anmälan mot CE hos Jämo, jag tror nämligen att det finns en möjlighet att den finns. Däremot är jag övertygad om att den inte innehåller ett spår av påståenden om bajs. Jag tror att om Jämoanmälan finns så innehåller den säkert påståenden om att CE skickat blommor, dildo och annat trams till en angiven person. Jag tror dock inte att den innehåller ett smack om bajs. Fatta skillnaden. Anmälan till Jämo visar, om den finns, snarast på CEs oskuld då, om han ändå är i farten och sextrakasserar, borde ha inkluderat den påstådda svagheten för avföring.

Sonny, sluta glid undan, du har gjort det alldeles för länge, det enda du serverade oss var telefonnummer och e-mail till Jämo. Jag har gett ett löfte, SuperHitler också.

Du har dock fortfarande att plocka fram diarienumret för ett enda domstolsprotokoll där CE är åtalad för något som helst sexualrelaterat brott. Det kommer du aldrig att kunna göra, för de finns inte. Jämoanmälan kommer snarast peka på CE's oskuld men för att skingra allt tvivel så ska jag begära ut den.

Nu kör vi, en gång för alla!
Senast redigerad av Julius Mosca 2008-05-12 kl. 23:08.
Citera
2008-05-12, 22:38
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Fina ord, men dessvärre så kommer ni alltid att hitta något kryphål som att "pappret anmälan är skrivet på har fult bläck" eller att anmälan mot honom är gjord på felaktliga grunder etc. Ni skulle inte ens tro det om Elsberg själv kom ut i TV och erkände, ni skulle i så fall säga att det är en dubbelgångare eller att det bara var någonting han sa på fyllan etc. Problemet som jag ser det är att ni har en övertygelse, och det finns ingen bevisning i världen som kan få er att inse fakta, och om ni inte ens är intresserade av att kontakta berörda instanser trots påstått ihärdigt intresse här i tråden, så bevisar det väl bara att det är så?Ifall ni är genuint intresserade av JämO anmälan så föreslår jag att ni ringer upp JämO på tfn: 08-4401060, alternativt skickar ett faxmeddelande till dem på 08-210047, eller ett e-post meddelande på info@jamombud.se och säg att ni är intresserade av att få se en JämO anmälan mot Claes Elfsberg från runt 1999 av en M*nik* B*r*qvi*t gällande sexuella traksserier.

Så där har ni det! Allt serverat på ett fat, men ni får ta hand om maten själv, för den kan jag inte äta åt er!

Nä, du har inte serverat oss någonting.

VI PÅSTÅR INTE ATT DET INTE FINNS EN JÄMO-ANMÄLAN MOT CLAES ELFSBERG. Det vi säger är att den inte betyder något i sammanhanget. I två inlägg i rad har jag skrivit det till dig, men du vägrar tydligen ta in det eftersom det är det enda du har. Hur ska man få in det i skallen på dig? Ska man behöva tatuera in det i hjärnbarken på dig? Du är som foliehattarna i konspirationsforumet.

Som jag redan har skrivit till dig två gånger idag: Om en JämO-anmälan det bästa du har att komma med för att koppla Classe till Bajs-Elvis, är det ett rätt jävla tunt case du har.

Som sagt: Kan du få fram en dom, friande eller fällande, så ska jag betala domänen som Julius Mosca sätter upp och ge dig samma summa som den kostar, så har du i alla fall tjänat något på ditt harvande i denna tråd.

Diarienummer, tack, eller så slutar du dilla i denna tråd och låter legenden om Bajs-Elvis vila i frid.
Citera
2008-05-12, 23:38
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Nä, du har inte serverat oss någonting.

VI PÅSTÅR INTE ATT DET INTE FINNS EN JÄMO-ANMÄLAN MOT CLAES ELFSBERG. Det vi säger är att den inte betyder något i sammanhanget. I två inlägg i rad har jag skrivit det till dig, men du vägrar tydligen ta in det eftersom det är det enda du har. Hur ska man få in det i skallen på dig? Ska man behöva tatuera in det i hjärnbarken på dig? Du är som foliehattarna i konspirationsforumet.

Som jag redan har skrivit till dig två gånger idag: Om en JämO-anmälan det bästa du har att komma med för att koppla Classe till Bajs-Elvis, är det ett rätt jävla tunt case du har.

Som sagt: Kan du få fram en dom, friande eller fällande, så ska jag betala domänen som Julius Mosca sätter upp och ge dig samma summa som den kostar, så har du i alla fall tjänat något på ditt harvande i denna tråd.

Diarienummer, tack, eller så slutar du dilla i denna tråd och låter legenden om Bajs-Elvis vila i frid.
Diarienummer (eller diaréenummer ) behövs inte, räcker med att ni säger det jag sa åt er att säga, så kom inte du med undanflykter.

Har aldrig påstått att det finns en dom, däremot finns det en polisanmälan mot honom. Åklagaren lade emellertid ner åtalet då det var hans ord emot hennes och vittnen saknades av naturliga skäl.

Beträffande JämOanmälan så är det riktigt att den påvisar sextrakasserierna, men problemet är att det finns vissa här som tror att även de är falska och att Elfsberg är en sankte Pär, en svärmorsdröm, och behandlar honom, som en SVT medarbetare uttryckte det när utredningen var i full gång mot honom, som "Gud Fader själv". Vad en JämO anmälan skule bevisa är att Elfsberg är den beryktade "TV-mannen" och att en mängd källor, däribland "Se & Hör" artikeln, skulle visa sig stämma. Detta är i sig en bedrift tycker jag, och en stor skandal som äntligen får sitt avslöjande.

Att man sedan i förlängninen kan koppla "TV-Mannen" till "Bajs-Elvis" genom de uppfigter som redan finns är ju bara en välkommen bonus. Som det är nu finns det faktiskt folk som tvivlar på att Elfsberg ens är "TV-Mannen".
Citera
2008-05-12, 23:48
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Diarienummer (eller diaréenummer ) behövs inte, räcker med att ni säger det jag sa åt er att säga, så kom inte du med undanflykter.

Har aldrig påstått att det finns en dom, däremot finns det en polisanmälan mot honom. Åklagaren lade emellertid ner åtalet då det var hans ord emot hennes och vittnen saknades av naturliga skäl.

Beträffande JämOanmälan så är det riktigt att den påvisar sextrakasserierna, men problemet är att det finns vissa här som tror att även de är falska och att Elfsberg är en sankte Pär, en svärmorsdröm, och behandlar honom, som en SVT medarbetare uttryckte det när utredningen var i full gång mot honom, som "Gud Fader själv". Vad en JämO anmälan skule bevisa är att Elfsberg är den beryktade "TV-mannen" och att en mängd källor, däribland "Se & Hör" artikeln, skulle visa sig stämma. Detta är i sig en bedrift tycker jag, och en stor skandal som äntligen får sitt avslöjande.

Att man sedan i förlängninen kan koppla "TV-Mannen" till "Bajs-Elvis" genom de uppfigter som redan finns är ju bara en välkommen bonus. Som det är nu finns det faktiskt folk som tvivlar på att Elfsberg ens är "TV-Mannen".

Polisanmälningar är inte offentliga, dessutom gallras de efter ett antal år om utredningen läggs ned. Jag menar dock att om det finns en anmälan till Jämo om sextrakasserier så bevisar den snarast att CE är oskyldig då den inte kommer visa sig innehålla någonting om bajs.

Då kan vi, efter ditt inlägg, konstatera följande:
1. Det finns ingen dom, friande eller fällande mot CE. Han har aldrig nämnts i någon rättegång om sexköp eller bajs.
2. Det kan finnas en Jämoanmälan om ovälkommet uppvaktande.

Jag ska kontrollera om Jämo har en anmälan. Finns den kommer den upp här, finns den inte så bör du Sonny dra dig tillbaka och skämmas.
Senast redigerad av Julius Mosca 2008-05-12 kl. 23:53.
Citera
2008-05-13, 00:06
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:

Jösses. Du upprepar en ordvits från 2001. Nu går du verkligen på tomgång. Som en rostig gammal traktor.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=399753&postcount=5

Citat:

Men kan du SLUTA DILLA OM JÄMO-ANMÄLNINGEN! Du bara harvar på i samma spår hela tiden. Den skandalen fick "äntligen" sitt avslöjande för många många år sedan och är dessutom ganska väldokumenterad. Classe höll ett möte och det var ganska stormigt. Det fanns de som tyckte att Classe sextrackade. Det fanns de som gav honom stöd. Det fanns anklagelser och det fanns en anmälan. En anmälan som inte räckte till någon dom eller ens ett åtal. Det är allt. Resten är fria fantasier från dina sida.

Citat:

Du är som en dement gammal papegoja. Det är ju den kopplingen du har misslyckats med att göra. Å det grövsta, bör tilläggas. Det är dina inlägg här som har fått mig att inse hur lite substans det finns i legenden om Bajs-Elvis. Fram till att jag började läsa dina inlägg trodde jag att det fanns åtminstone en korn av sanning i dem.
Citera
2008-05-13, 00:22
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Välskriven text.

När jag började följa den här tråden så blev jag överlycklig. Det är alltid kul när mediepersonligheters privatliv blottas då de själva har så lätt för att blotta andra, okända personers privatliv. Jag önskade att CE var Bajs-Elvis. Så här, efter att ha läst allt i tråden, har jag kommit fram till att det inte finns ett smack till bevis att CE är Bajs-Elvis. Jag vill nog påstå att det inte ens finns indikationer eller annat att så är fallet.

Sedan om CE är Bajs-Elvis eller ej är ointressant, som det är nu finns det lika mycket bevis att Ingvar Oldsberg, som också är glad i fruntimmer, är Bajs-Elvis.

Men som sagt, om det finns en Jämo-anmälan ska den fram och sedan så kan de användas som argument för eller emot att CE är Bajs-Elvis. Jag tror den kommer tala till CE's fördel. Han må säkert vara en översexuell mansgris. Steget till att vara Bajs-Elvis är milslångt.

Sonny, en fråga till dig, om Jämoanmälan finns och den inte innehåller ett spår av påståenden kring avföring är du beredd att släppa CE som Bajs-Elvis?

För övrigt står mitt erbjudande kvar, trots att Sonny backat en del. Finns Jämo-anmälan och står det minsta om avföring i den så kommer domänen bajs-elvis.com att reggas!
Senast redigerad av Julius Mosca 2008-05-13 kl. 00:26.
Citera
2008-05-13, 00:38
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
För övrigt står mitt erbjudande kvar, trots att Sonny backat en del. Finns Jämo-anmälan och står det minsta om avföring i den så kommer domänen bajs-elvis.com att reggas!

Och jag betala för den. Med glädje. Vore som du säger fantastiskt kul om Classe var Bajs-Elvis. Finns det någon jag verkligen hoppas är Bajs-Elvis, är det nog han. Men tyvärr talar ingenting för det.

Sonny Crockett är en stilstudie i hur rykten uppstår. För ett par år sedan trodde han inte på legenden om Bajs-Elvis. Nu gör han det, trots att inte en enda ny faktauppgift har tillkommit sedan dess. Av det lär vi oss att om ett rykte är tillräckligt roligt, upprepas tillräckligt många gånger och når tillräckligt många naiva människor, kommer ryktets blotta existens så småningom fungera som belägg för dess sanningshalt.

Ryktet om "Bappelsin då, gubbjävel!" är likadant. Finns en lång tråd om det här på FB där det dyker upp på varannan sida eller så och avfärdas lika ofta, med hänvisning till hur det uppstod, men det hjälper inte, för det vore ju kul om det var sant..

En alternativ förklaring här skulle iofs kunna vara att Sonny Crockett själv går igång på fekalier och använder en kändis för att ge legitimitet åt sin läggning. "Om en respekterad kändis som Classe Elfsberg gillar bajs, är det OK att jag också gör det." Är det så, Sonny? Tänder du på bajs?
Senast redigerad av SUPERHITLER 2008-05-13 kl. 00:43.
Citera
2008-05-13, 00:40
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ryktet om "Bappelsin då, gubbjävel!" är likadant. Finns en lång tråd om det här på FB där det dyker upp på varannan sida eller så och avfärdas lika ofta, med hänvisning till hur det uppstod, men det hjälper inte, för det vore ju kul om det var sant..

Klockrent exempel! Jag har kompisar som svurit på sina liv att de hört det där i radio då det begav sig...för att sedan stå snopna där när man visar att det är en skröna!

Denna vecka kommer jag att ta kontakt med Jämo och begära ut alla handlingar de har beträffande CE och den påstådda anmälerskan. Att det finns en anmälan vill jag, igen, påpeka är inte otroligt men den ska fram så att vi en gång för alla kan avfärda påståenden om att anmälan skulle innehålla bevis för bajsperversioner.
Citera
2008-05-13, 00:44
Bannlyst
Att ni orkar!

Att ni orkar, det vet ju alla att C.E försvann från rutan pga hans läggning åt perverterad sex, bajs, prostituerade. Sedan att han sextrakasserat kvinnor i sin omgivning är också en allmän kännedom.

Hoppas karln bara lärt sej något under de år han suttit i skamvrån.
Bajs Elvis är och kommer för alltid vara Bajs Elvis, punkt slut.
Citera
2008-05-13, 00:49
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotunda
Att ni orkar, det vet ju alla att C.E försvann från rutan pga hans läggning åt perverterad sex, bajs, prostituerade. Sedan att han sextrakasserat kvinnor i sin omgivning är också en allmän kännedom.

Hoppas karln bara lärt sej något under de år han suttit i skamvrån.
Bajs Elvis är och kommer för alltid vara Bajs Elvis, punkt slut.

...och efter den lysande argumentationen och ovedersägliga bevisen så ger vi oss.

...eller också inte.

Förresten, "det vet ju alla att Rotunda tar den i tvåan"...
Senast redigerad av Julius Mosca 2008-05-13 kl. 00:56.
Citera
2008-05-13, 01:00
Bannlyst
Citat:
...och efter den lysande argumentationen och ovedersägliga bevisen så ger vi oss.

...eller också inte.

Förresten, "det vet ju alla att Rotunda tar den i tvåan"...

Julius, man ska inte döma andra efter sej själv, och varför tar du åt dej? He he he he
Citera
2008-05-13, 07:25
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Klockrent exempel! Jag har kompisar som svurit på sina liv att de hört det där i radio då det begav sig...för att sedan stå snopna där när man visar att det är en skröna!

Denna vecka kommer jag att ta kontakt med Jämo och begära ut alla handlingar de har beträffande CE och den påstådda anmälerskan. Att det finns en anmälan vill jag, igen, påpeka är inte otroligt men den ska fram så att vi en gång för alla kan avfärda påståenden om att anmälan skulle innehålla bevis för bajsperversioner.
Nu vill jag inte alls ta åt mej äran på något sätt, men om ni backar en sida så gav jag exakt samma exempel... Men om jag inte får cred så kommer jag att hävda att bajs-elvis finns. I ren trots.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in