2011-04-12, 14:45
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupusX
Okej, nu börjas det igen.

Är det så att spindlar dras till ljuset? När man sitter vid datorn och har skrivbordslampan på känner man ju sig extra utsatt då det är den enda ljuskällan i huset. Bäst att tända i köket också.

Oroa dej inte. Det är inte ljus som drar till sej odjuren utan mörker och fukt. Om du läst tråden hade du redan snappat det.

Gör dock inte som jag förr i tiden. Varje vår i stugan så kom stora spindlar fram som sökt skydd under vintern. Varje kväll samma. Katten tog dom inte men visade mej var dom fanns. Först använde jag mina sopborstar (dom gillar krypa in och gömma sej bland borsten) Sen slängdes dessa ut genom dörren. Sedan blev det att fånga i tidningar - ut med dom också. Så höll vi på, kväll efter kväll.
Tills jag kom på den ljusa idéen att det var samma spindlar som tog sej in igen.
(morgonpigga grannar måste ha undrat varför det låg så mycket skräp utanför)

Spindlar är nyttodjur, de tar hand om kvalster som är till problem för oss människor. Några husspindlar är ju nyttigt.
Dom kan faktiskt vara rätt intressanta att studera på närmare håll också (bara jag slipper ta i dom).
Citera
2011-05-01, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Döda inte spindlarna. Då blir det regn under morgondagen

Tänk på att spindlarna äter upp andra ovälkomna gäster som insekter och andra småkryp som kan förekomma i källare. Sådana brukar oftast vara ännu mer irriterande.

Annars får du leta upp deras nät och prassla med ett litet grässtrå eller dylikt så kommer de fram. Sen får du själv bestämma hur de ska gå sin död till mötes, men dra gärna inte ut på lidandet för mycket. De vill dig inget ont
Ja men hällre andra insekter än spindlar. Finns inga hemskare insekter än spindlar. De är också oerhört äckliga eftersom vi sväljer 1-4 spindlar varje natt, liksom vad har dom att göra i min mun?
Citera
2011-05-02, 18:47
Medlem
Få bort spindelnät från min cykel!!!

Vissa kommer tycka att detta är ett meningslöst och onödigt, men jag måste ändå höra mig om och få råd. Det är så att jag lider av brutal spindelskräck. Att se en spindel gör att jag får kväljningar och kommer nära eller blir skrämd av dem så får jag panik och börjar lipa. Och jag kan inte hjälpa det...

Jag har ett stort problem! Varje gång jag ska använda min cykel har de jävlarna byggt en massa jävla nät på den! För att pilla bort skiten så måste jag använda nyckelknippan, skon eller något annat tillhygge. Oftast uppenbarar sig odjuret sig och klänger sig fast nånstans så man inte hittar den. Panik.
Jag cyklar oftast med vantar för att inte få spindelbaciller på mig.

Min fråga är om det finns något fort av spindelgift? Jag vill veta vart man kan köpa detta i så fall. Jag vill att min cykel ska vara en spindelfri zon så jag slipper kontrollera den varenda jävla morgon.
Kan man enkelt blanda till någon häxblandning hemma från skafferiet eller måste man ta till hardcore-grejer?
Citera
2011-05-02, 18:49
Bannlyst
Ta en pinne eller liknande och vifta bort skiten, inte svårare än så.
Citera
2011-05-02, 18:55
Medlem
Fettopappas avatar
Du har inget inneförråd eller liknande? Eller ta en vattenslang och skölj av den snabbt bara varje gång.
Finns ju insektsmedel i vanliga mataffärer iallafall.
Citera
2011-05-02, 19:00
Medlem
Förslagsvis ställer du cykeln någon annan stans.
Citera
2011-05-02, 19:08
Medlem
najass avatar
"Cykelspindelfrågan" sammanfogad till huvudtråden om hur man undviker/får bort spindlar.

/mod
Citera
2011-08-01, 00:09
Medlem
Denmons avatar
Stor äcklig spindel

Jo så ja skulle på toa nyss å såg en stor äcklig spindelfan en bit från toastolen, äcklig va den, säkert över en meter stor! Okej en meter kanske va en liten överdrift men den va snäppet större än en femkrona! Iallafall, som vilken vettig människa som helst så sprang ja genast ut å hämta kameran, ett glas å en femkrona å tänkte macgyvra ihop nån fälla åt den å dokumentera odjuret innan han får en åktur genom dammsugaren fast när ja väl gick in i badrummet igen va den borta! Kan ge mej fan på att den jäveln ligger å planerar nånting nu! Nu är grejen så att ja hatar spindlar, så om de finns en borde inte han ha ett bo å en massa äckliga ungar också? (hatar barn me för den delen, inte bara spindlar utan barn i allmänhet så spindelbarn e ju både pest å kolera)

Så hans plan e antagligen att sprida ut alla dessa monster i min lägenhet å äta upp mej när jag sover. Så va gör ja nu, vågar inte gå runt å lyfta på alla grejer han kan gömma sej under ifall han skulle va där så skulle ja nog baja ner mej! Efter nogrann forskning har jag kommit till slutsatsen att de är någon av följande:

http://en.wikipedia.org/wiki/Tegenaria_domestica
http://en.wikipedia.org/wiki/Tegenaria_atrica
http://en.wikipedia.org/wiki/Raft_spider

Ps. om ja hittar fanskapet lägger ja upp bilder!
Pps. bor ensam i en etta på trettio kvadrat på bottenplan så inte så stor lägenhet därför är de ett problem om han multiplicerar sej! Om ja inte tänker dela lägenhet me nått kvinnofan ska han fan inte tro att han kan flytta in å betee sej hur han vill!
Citera
2011-08-01, 00:35
Medlem
5thworldwars avatar
Spindeljäveln bor under cykelsadeln

Jag tycker det är obehagligt med spindlar och vill inte ha ett spindelnäste under röven. Speciellt då man ofta lyfter ändan på cykeln genom att greppa tag i sadeln.

Har försökt borsta bort allt där under. Tar dagligen bort spindelväven som den lille jäveln bygger mellan sadeln och pakethållaren. Likt förbannat bor det alltid en spindel där.

Hur gör jag så att inga spindlar bofäster sig där framöver? Köper jag något insektsspray, så antar jag att det dödar den som bor där - vädras bort - och så tar nästa spindel över.

Något som håller spindlar borta, helt enkelt. Tips?
Citera
2011-08-01, 00:41
Medlem
summersofts avatar
Den sista länken.. en sån spindel såg jag när jag var och fiskade en gång.. jävla äcklig var den.. in i toan och hitta jäveln! eller tänd en fet och blås in fullt med rök ha ha!
Citera
2011-08-01, 00:41
Medlem
mrsraptorrs avatar
Sätt en plastpåse på sadeln när du inte använder den, rätt enkelt
Citera
2011-08-01, 00:44
Bannlyst
Har ett liknande problem med ena backspegeln på bilen. Där verkar bo en jävla spindel året runt känns det som. Har sprutat in vatten med fullt ös och kemikalier när jag tvättat bilen, har dödat flera av spindlarna där. Ändå likväl, är de tillbaka bakom spegelrutan på den ena backspegeln på bilen varje sommar. Why?

Finns det något medel man kan köpa som dödar de jävlarna och deras ägg? Biltema?
Senast redigerad av villepilles 2011-08-01 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in