2011-08-01, 00:49
Medlem
Plocka bort den?.
Citera
2011-08-01, 00:56
Medlem
5thworldwars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsraptorr
Sätt en plastpåse på sadeln när du inte använder den, rätt enkelt

Ja, du verkar ju veta mycket om hur spindlar lever. Haha. Not.

Citat:
Ursprungligen postat av Shitdude
Plocka bort den?.

Ja, nu är det ju inte en och samma spindel som lever där. En cykelsadel verkar vara det ultimata för spindeln som djurart att bo under. Har borstat bort många under mitt liv, men alltid spindlar under sadeln likförbannat.
Citera
2011-08-01, 00:58
Medlem
5thworldwars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villepilles
Har ett liknande problem med ena backspegeln på bilen. Där verkar bo en jävla spindel året runt känns det som. Har sprutat in vatten med fullt ös och kemikalier när jag tvättat bilen, har dödat flera av spindlarna där. Ändå likväl, är de tillbaka bakom spegelrutan på den ena backspegeln på bilen varje sommar. Why?

Finns det något medel man kan köpa som dödar de jävlarna och deras ägg? Biltema?

I hear you, brother. Jag vill inte ha dem på min cykel

Något måste det finnas? Får vara hur jävla miljögiftigt som helst! Bort ska dem från min sadel!
Citera
2011-08-01, 01:01
Bannlyst
Kollar på Biltema nu och där finns en del kemikalier till bil och cykel mot insekter. Ska nog dit i veckan. Nu får det vara nog med spindelnät. Om man bara fick döda fiskmåsar och duvor som bajsar ner allt så hade det varit perfekt.
Citera
2011-08-01, 01:03
Medlem
5thworldwars avatar
Citat:
Kollar på Biltema nu och där finns en del kemikalier till bil och cykel mot insekter. Ska nog dit i veckan. Nu får det vara nog med spindelnät. Om man bara fick döda fiskmåsar och duvor som bajsar ner allt så hade det varit perfekt.

ÄR DET SANT?! Hur har jag kunnat missa? Tack!
Citera
2011-08-01, 01:05
Medlem
5thworldwars avatar
Citat:

Hörru jag hittar inte det på Biltemas hemsida, kan du inte länka?
Citera
2011-08-01, 01:20
Medlem
Jane Toppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jayman142
döda inte insekter äckel

Skit i det du..

TS, kör så det ryker!
Själv kör jag hårspray när dom befinner sig på olämpliga platser men jag gissar att
du är av manligt kön och om du inte är pudelrocksnubbe så kan det nog kännas lite
fånigt att släpa med sig spray model xtra strong... Dock ganska effektivt vapen!

...
Citera
2011-08-01, 01:41
Medlem
comperios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jane Toppan
Skit i det du..

TS, kör så det ryker!
Själv kör jag hårspray när dom befinner sig på olämpliga platser men jag gissar att
du är av manligt kön och om du inte är pudelrocksnubbe så kan det nog kännas lite
fånigt att släpa med sig spray model xtra strong... Dock ganska effektivt vapen!

...

En riktig man skäms väll inte av att köpa lite kvinnosaker? sänkte ett helt bo getingar med det en sommar för länge sen, det blev rena massakern med getingar som störtade överallt. Det var första gången jag slog ihjäl getingar utan rädsla

Förövrigt har jag aldrig varit med om att spindlar bosätter sig under sadeln på cykeln, men du kan ju prova och tvätta (vatten & såpa) rent cykeln så kan du ju vara säker på att du blivit av med alla kryp för den här gången.
Citera
2011-08-01, 03:36
Medlem
sossesuspensoars avatar
Axe + tändare
Citera
2011-08-01, 04:18
Medlem
Denmons avatar
Jo så ja hittade han tillslut, gick å dokumenterade jakten med min iPhone kamera å peta runt lite, sen när ja peta på en tom toarulle så va satfan där å anföll mej i en jävla fart, ca 150km i timmen skulle ja gissa, kom knappt undan me livet i behåll! Under min taktiska reträtt avlossade jag ett högst manligt krigsvrål som måste ha skrämt han för han tog skydd under badkaret!

Nu vet ja iallafall var han e å ja vet att de brukar bli ganska vattenfyllt under mitt badkar när ja duschar så mitt nästa drag är att dränka jäveln! Får stå redo med H&M katalogen, alternativt ett hagelgevär ifall han försöker fly undan syndafloden! Eller så får den vänta tills jag införskaffat mej en skottsäker väst, ja bor ju endå i kortedala, spindelfan här packar säkert säkert lite mer "heat" än vanliga bonnespindlar!
Citera
2011-08-01, 07:52
Medlem
Sannolikt en husspindel om det var inomhus vilket är det första alternativet, om man tar upp alla fall då spindlar ätit upp människor i Sverige så kan man dra slutsatsen att din oro är överdriven.

Men du kan ju bli den första.
Citera
2011-08-01, 08:34
Medlem
najass avatar
Ytterligare ett par "hjälp jag såg en spindel, vad ska jag göra"-trådar fogade till den stora tråden

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in