2010-04-04, 17:11
Medlem
LiberalAnals avatar
Nysvensken är rasist. Han hatar dig och allt som du representerar. Nysvensken är här för att ta dina pengar och trampa på dig. Det är en sund försvarsmekanism att hata tillbaka.
Citera
2010-04-04, 17:21
Medlem
Preds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaindude
Det var det dummaste jag har hört. Din liknelse med en familj fungerar inte i detta fallet. Vi är alla "gäster" i sverige. Ingen kan äga ett land. Därför bör vi behandlas lika. Om du menar att en invandrare ska slängas ut efter att ha flytt hit för sitt liv, så borde ju också svenska lagbrytare slängas ut.

I det land man är född det vill säga moderslandet och där du är uppfostrad är det land som bär ansvaret för dig. Hittar du på något skit så får du ta konsekvenserna och ansvar för dina handlingar. Har du nu flytt hit för att du hade det politiskt svårt eller av andra orsaker från ett land där folket misslyckats så är det dumt att påbörja samma melodi när du kommer till det nya landet. Risken är att det nya landet inte tycker om dig och slänger ut dig. Vi har landsgränser av olika orsaker och inom de landsgränserna finns lagar och förordningar som ska följas...Följs inte dessa utan man börjar bete sig precis som de person man flydde från...då kan man sammanföras med dessa igen, dvs slängas ut och dit man kom från...så enkelt är det.

Iran, Irak och allt vad det heter behöver ju modigt folk så dom här killarna som nu är så kaxiga och tuffa här i Sverige och läxar upp gamla Svenskar, åk dit och gör en insats, tro mig era länder behöver det...Personligen tror jag inte ens att ni hade fixat era länders militärtjänstgöring på 1-3 år. Personligen tror jag inte att ni hade fixat att se er kompis sprängas av en "hoppmina" ...det är sånt här ni slipper i Sverige - njut av landet istället för att förstöra det och dess seder och inte minst dess urbefolkning.
Citera
2010-04-04, 17:34
Medlem
Motleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iroquios
så spelar det ingen roll hur trevliga dina invandrarkompisar är, det blir fortfarande en förlustaffär. När det kommer till politik måste man tänka med både hjärtat och hjärnan!
Jag har knappt några invandrarkompisar. Känner inte att jag har så mycket gemensamt med de invandrare jag har träffat. Men jag stör mig inte direkt på dom heller.
Citera
2010-04-04, 17:34
Medlem
Chaindudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pred
I det land man är född det vill säga moderslandet och där du är uppfostrad är det land som bär ansvaret för dig. Hittar du på något skit så får du ta konsekvenserna och ansvar för dina handlingar. Har du nu flytt hit för att du hade det politiskt svårt eller av andra orsaker från ett land där folket misslyckats så är det dumt att påbörja samma melodi när du kommer till det nya landet. Risken är att det nya landet inte tycker om dig och slänger ut dig. Vi har landsgränser av olika orsaker och inom de landsgränserna finns lagar och förordningar som ska följas...Följs inte dessa utan man börjar bete sig precis som de person man flydde från...då kan man sammanföras med dessa igen, dvs slängas ut och dit man kom från...så enkelt är det.

Iran, Irak och allt vad det heter behöver ju modigt folk så dom här killarna som nu är så kaxiga och tuffa här i Sverige och läxar upp gamla Svenskar, åk dit och gör en insats, tro mig era länder behöver det...Personligen tror jag inte ens att ni hade fixat era länders militärtjänstgöring på 1-3 år. Personligen tror jag inte att ni hade fixat att se er kompis sprängas av en "hoppmina" ...det är sånt här ni slipper i Sverige - njut av landet istället för att förstöra det och dess seder och inte minst dess urbefolkning.
Att människor tvingas stjäla till exempel, för att överleva, verkar du inte ha förstått. Men okej, om du anser att man ska utvisas om man bryter mot lagen så är ju det din personliga åsikt som jag respekterar. Men om en svensk då gör samma lagbrott bör han också utvisas.
Citera
2010-04-04, 17:49
Medlem
Gift44s avatar
Jag är inte rasist eftersom jag tror på alla människors lika värde oavsett hudfärg. Sen finns det kulturella skillnader som kan bli oöverstigliga.
Citera
2010-04-04, 17:56
Medlem
Jesusvodkas avatar
Hudfärgen har ingen betydelse för en blind.
Citera
2010-04-04, 18:00
Medlem
Bogeymans avatar
Jag är inte rasist, ogillar bara vissa folkgrupper. Mest päronpirater (läs: somalier) och irakier, asyrier, bergsturkar, libaneser och sådan skit. Har inga problem med afro-amerikaner, mexdrägg eller chilenare dock då de brukar vara mer civiliserade. Allt handlar om vilken sorts kultur de kommer ifrån. Om det sedan är fel att hata lökluktande piratfolk som bara drar ner ett samhälle så vill jag inte vara rätt, men rasism skulle jag inte kalla det.
Citera
2010-04-04, 18:04
Medlem
Chaindudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogeyman
Jag är inte rasist, ogillar bara vissa folkgrupper. Mest päronpirater (läs: somalier) och irakier, asyrier, bergsturkar, libaneser och sådan skit. Har inga problem med afro-amerikaner, mexdrägg eller chilenare dock då de brukar vara mer civiliserade. Allt handlar om vilken sorts kultur de kommer ifrån. Om det sedan är fel att hata lökluktande piratfolk som bara drar ner ett samhälle så vill jag inte vara rätt, men rasism skulle jag inte kalla det.
En rasist är du absolut då du hatar/ogillar vissa "raser".
Citera
2010-04-04, 18:12
Bannlyst
Citat:
Varför drar du alla över en kam?

Var skriver jag 'alla' invandrare?

En invandrare flera invandrare alla invandrare?
Citera
2010-04-04, 18:14
Medlem
Chaindudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naerseur
Var skriver jag 'alla' invandrare?

En invandrare flera invandrare alla invandrare?
Du skrev: "varför är invandrare..".
Det du gjorde där var att se alla invandrare som en stor part, med andra ord, dra alla över en kam.
Citera
2010-04-04, 18:17
Medlem
quickeees avatar
75% av er hade svarat "nej jag är inte rasist" om ni hade blivit frågade öga mot öga av en invandrare tur att det inte är fallet nu då
Citera
2010-04-04, 18:27
Medlem
Preds avatar
Citat:
Att människor tvingas stjäla till exempel, för att överleva, verkar du inte ha förstått. Men okej, om du anser att man ska utvisas om man bryter mot lagen så är ju det din personliga åsikt som jag respekterar. Men om en svensk då gör samma lagbrott bör han också utvisas.

Ingen i Sverige tvingas stjäla för att överleva om inte man är drogmissbrukare. Som flykting (fast du inte fått tillstånd att stanna här) så har du till och med rätt till fri sjukvård.
Du får rätt många chanser av de sociala myndigheterna innan du blir utslängd på gatan. Hade inte
Sverige tagit mot så många våldsverkare som redan kostar staten hutlöst mycket pengar, titta på vad det kostar PER utryckning i Rosengården, Malmö. Kolla vad det kostar polisen att ha spaning på blattegängen som t.ex Black Cobra, OG etc...så hade Sverige kunnat erbjuda de utlänningar som redan finns bra mycket mer i form av utbildningar, arbetsträning, terapi etc.

En svensk som gör ett lagbrott i andra länder ska utvisas tillbaka till Sverige efter att ha avtjänat straff enligt lokal praxis och så fungerar det redan i de länder jag bott. Inget land vill ha patrask inom sina gränser förutom Sverige som välkomnar redan dömda våldsverkare från andra länder.
Detta är summor som du betalar med dina skattepengar, så du vet det. Skickar man ut dem en efter en så är en flygbiljett fan så mycket billigare.

Sverige är väldigt känt ska du veta. När vi vid ett tillfälle hade tillfångatagit ett gäng så visar det sig att den ena har släkt i Sverige och får pengar från sin familj där. Han förklarade också att jag inte kan vara svensk, för han hade höra från sin familj att svenskar är veka, lättlurade och gjorda av papper och utan heder. Han ska tacka vad han nu tror på att andra internationella styrkor fanns på plats och inte bara vi.

Jag sätter en lite summa på att den killen gottar sig med sin familj någonstans i Sverige idag, kör runt i en liten röd bil och har sin bestämda åsikt om svenskar redan innan han kom hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in