Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-08, 15:49
  #1
Avstängd
gammafrogs avatar
Vad blir straffet för den man som får in pengar på sitt konton, halvstora summor märkt "tradera"?

På svenska: Vilka risker tar en målvakt? Hur kan man bevisa brott och vilket straff får han?

Mvh
Citera
2009-09-08, 16:56
  #2
Medlem
Pellianos avatar
beror ju på många olika saker.. Vart kommer pengarna ifrån, vad är för dig halvstora summor ? 100? 10.000? 100.000?

Låter dock precis som personen ovan mig skrev, att du planerar att börja scamma folk !

DONTDOIT!
Citera
2009-09-08, 17:44
  #3
Medlem
SMD FBs avatar
Kan omöjligt komma nära ett bra svar utifrån den infon. Kan bli långt fängelsestraff eller skyddstillsyn i 1 år...
Citera
2009-09-08, 20:08
  #4
Avstängd
gammafrogs avatar
För att förenkla, blir det böter för målvakten om grisen haffar honom och denne saknar annan narkotika hemma?
Citera
2009-09-08, 22:03
  #5
Medlem
Ett Hunds avatar
Vi provar i Juridik.

Övriga droger -> Juridik

/Moderator
Citera
2009-09-08, 22:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Kan omöjligt komma nära ett bra svar utifrån den infon. Kan bli långt fängelsestraff eller skyddstillsyn i 1 år...


De här är nog det bästa svar du får!
Citera
2009-09-09, 06:52
  #7
Avstängd
gammafrogs avatar
Kan man verkligen få fängelsestraff? Låt oss ponera att jag får in 10/20 000 i månaden märkt "tradera" och säger att jag köper säljer saker på nätet. Får jag verkligen fängelsestraff för detta?

Detta var scenario #1

Scenario nr#2
Pengarna kommer i kuvert och inga bevis förutom den krypterade mailen finns. Påföljd?

Mvh.
Spydiga kommentarer undanbedes.
__________________
Senast redigerad av gammafrog 2009-09-09 kl. 07:17.
Citera
2009-09-09, 07:22
  #8
Avstängd
gammafrogs avatar
Tackar "Ett hund " för radering av tramset.
Citera
2009-09-09, 07:42
  #9
Medlem
Bergakungens avatar
Man får nog räkna med att ett regelbundet inflöde av pengar, märkta "tradera" kommer att hanteras av skattmasen, om du dyker upp på myndigheternas radar och polisen inte hittar några kriminella kopplingar. Sedan är ju frågan hur betalningarna kan spåras. Måhända är du bara "målvakt" åt den verkliga boven, men det blir ju besvärande om man beslagtar illegala varor som på något sätt (tid, avsändare) kan kopplas till en betalning som gått till ditt konto.

Om ditt val då blir att vara "målvakt" på riktigt och svara för brottet också, inte bara penningtransaktionen, eller svika din uppdragsgivare är sannolikt ett par år i fängelse att föredra. Det beror ju något på vem du ger dig i lag med.
Citera
2009-09-10, 07:59
  #10
Avstängd
gammafrogs avatar
Jag hade tänkt vara uppdragsgivaren

Även jag liksom målvakten med varor hemma.

**SPEKULATIONER!!! JAG KÖPER / SÄLJER INGET; INGA PM**
__________________
Senast redigerad av gammafrog 2009-09-10 kl. 08:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback