2017-11-01, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
Dessutom är det ingen i denhär tråden som äter Roaccutan!

Ska få utskrivet roaccutan om 2 veckor och undrar ifall någon har extra roaccutan dem ej behöver ?
Citera
2017-11-03, 20:11
Medlem
Hjälp! Ätit Roaccutan i 3 månader nu och får ingen förbättring. Någon som haft liknande situation? blir det bättre?
Citera
2017-11-04, 00:37
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ks000
Hjälp! Ätit Roaccutan i 3 månader nu och får ingen förbättring. Någon som haft liknande situation? blir det bättre?
Hej, Jag har inte sett förbättrings förrens 3-4 månader. Har tagit kuren 3 ggr.
Citera
2017-11-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Hej, Jag har inte sett förbättrings förrens 3-4 månader. Har tagit kuren 3 ggr.

Äter du fortfarande kuren och hur har de gått efter varje gång? 3 gånger är ganska mycket
Citera
2017-11-06, 23:51
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thegrandee
Äter du fortfarande kuren och hur har de gått efter varje gång? 3 gånger är ganska mycket
Varit akne fri några månader efter, men alltid kommit tillbaka. Kommer nog inte gå på någon mer kur nu ifall det kommer tillbaka.
Citera
2017-11-11, 18:17
Medlem
Vet inte om de tillåtet men undrar ifall någon i Malmö har extra roaccutan man kan köpa av någon?

Ska få utskrivet hos läkare om 1 månad och tagit blodprov redan allt visade fint men får inte förräns jag träffar henne nästa månad
Citera
2017-11-19, 21:20
Medlem
AntirasistenNrOnes avatar
Jag skrev i den här tråden för två år sen (tror jag), då hade jag grova akneproblem. Nu har jag alltså gått igenom kuren, och ja, den funkade för min del. Har någon liten finne på kinden ibland, men i stort sätt blev jag av med skiten. Så den som har problem med akne rekomenderar jag förstås att ta kuren. Sedan så finns det ju nackdelar, vilket framgår här i tråden. Själv har jag, 1,5 år efter avslutad kur fortfarande (lindrig) värk i ryggen. Men den biverkning som jag framförallt fått stå ut med är den rubbade talgproduktionsbalansen. Innan överproducerades talg, nu lider jag dock brist på det samma. Det är lite som att ha mjäll, fast på dem ställen jag förut hade akne.
Om det är någon som har frågor om medicinen, kuren, biverkningar med mera, fråga på!
Citera
2017-11-20, 17:36
Medlem
Hur mycket akne krävs för att få roa? Jag har nog konstant 2-3 finnar samtidigt hela tiden och har fan testat allt. Är 24 nu och haft det sen jag 16 år gammal... Alla lämnar röda märken/ärr också och vissa märken bleknar helt och vissa inte. Med tanke på att det är ärrbildande vidrig satans verk akne så borde jag få det utskrivet om jag gråter mig till det va?
Citera
2017-11-21, 18:29
Medlem
Zhachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntirasistenNrOne
Jag skrev i den här tråden för två år sen (tror jag), då hade jag grova akneproblem. Nu har jag alltså gått igenom kuren, och ja, den funkade för min del. Har någon liten finne på kinden ibland, men i stort sätt blev jag av med skiten. Så den som har problem med akne rekomenderar jag förstås att ta kuren. Sedan så finns det ju nackdelar, vilket framgår här i tråden. Själv har jag, 1,5 år efter avslutad kur fortfarande (lindrig) värk i ryggen. Men den biverkning som jag framförallt fått stå ut med är den rubbade talgproduktionsbalansen. Innan överproducerades talg, nu lider jag dock brist på det samma. Det är lite som att ha mjäll, fast på dem ställen jag förut hade akne.
Om det är någon som har frågor om medicinen, kuren, biverkningar med mera, fråga på!
Hur stor dos tog du till förhållandet av kroppsvikt och hur länge gick du på kuren? Var du innan/blev du under kuren extra röd i ansiktet och isf har det förbättrats och hur snabbt förbättrades det? Vad hände med hyn i ansiktet när du avslutade kuren, blev den långsamt mindre och mindre torr eller fick du något sorts bakslag och blev fet igen under en period?
Citera
2017-11-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhacha
Hur stor dos tog du till förhållandet av kroppsvikt och hur länge gick du på kuren? Var du innan/blev du under kuren extra röd i ansiktet och isf har det förbättrats och hur snabbt förbättrades det? Vad hände med hyn i ansiktet när du avslutade kuren, blev den långsamt mindre och mindre torr eller fick du något sorts bakslag och blev fet igen under en period?
Dos i förhållande till kroppsvikt kommer jag tyvärr inte ihåg. Tog i alla fall två tabletter om dagen, en på morgonen och en på kvällen. Sammantaget blev det två lådor med Isotretionin, vilket tog ungefär ett halvår att käka upp (om jag minns rätt). Jag blev väldigt röd i ansiktet, men det försvann omgående med finnarna. Huden förbättrades efter kuren - bortsett från ytliga ärr som tyvärr inte kommer läka. Jag blev inte fet i huden efteråt, alltså ingen form av bakslag. Jag har istället förblivit ganska torr i ansiktet.
Citera
2017-11-23, 19:34
Medlem
Zhachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntirasistenNrOne
Dos i förhållande till kroppsvikt kommer jag tyvärr inte ihåg. Tog i alla fall två tabletter om dagen, en på morgonen och en på kvällen. Sammantaget blev det två lådor med Isotretionin, vilket tog ungefär ett halvår att käka upp (om jag minns rätt). Jag blev väldigt röd i ansiktet, men det försvann omgående med finnarna. Huden förbättrades efter kuren - bortsett från ytliga ärr som tyvärr inte kommer läka. Jag blev inte fet i huden efteråt, alltså ingen form av bakslag. Jag har istället förblivit ganska torr i ansiktet.
"men det försvann omgående med finnarna" Försvann det efter omg efter kuren eller hur menar du? Du säger att du tog två tabletter om tagen, vet du om tabletterna var 10mg vardera eller 20mg vardera? Kommer du ihåg ungefär vad du vägde under kuren? Tack för svar
Citera
2017-11-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhacha
"men det försvann omgående med finnarna" Försvann det efter omg efter kuren eller hur menar du? Du säger att du tog två tabletter om tagen, vet du om tabletterna var 10mg vardera eller 20mg vardera? Kommer du ihåg ungefär vad du vägde under kuren? Tack för svar
Rödhet och finnar försvann ungefär samtidigt, efter mellan halva till 3/4 av kuren. Vägde nog ungefär 70 kg och tog 20 g.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in