Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-07, 19:49
  #1
Medlem
Charonssöners avatar
Har sökt efter liknande tråd men inte hittat någon!

Men frågan lyder...
Varför är det så vanligt med "sjukdomsfall" vid Kristinebergs tunnelbanestation?
händer mig ungefär en gång i månaden att trickförarn ropar ut att det är ett "sjukdomsfall" på tuben vid kristineberg, oftast i riktning in mot staden.
Är det en vanligt förekommande plats för spektakel så som självmord?

Känns som fel forumdel, men det är ju ändå om tunnelbanan
Citera
2009-09-09, 07:47
  #2
Medlem
brianmolkos avatar
Vad innebär det då ? kanske ligger ett hem för "galna typer" där ?
Citera
2009-09-09, 12:57
  #3
Moderator
rotadents avatar
Ja, det är nog en vanlig omskrivning för hoppare och liknande. Jag har själv suttit på flera tåg som pajsare har hoppat framför. Efter ett av tillfällena gapade de i högtalarna om förseningar på grund av "sjukdomsfall". En annan gång använde de i och för sig omskrivningen "vagnfel". Så fan vet. Varför det skulle vara vanligare vid Kristineberg vet jag däremot inte... Jag har inte märkt det själv dessutom och jag bor längs den linjen.
Citera
2009-09-09, 15:08
  #4
Medlem
Disco-Mannens avatar
Hotell Haga ligger vid Kristineberg, många bostadslösa bor säkert där. När situationen blir ohållbar för de bostadslösa så hoppar de framför tåget.

Nu spekulerar jag bara
Citera
2009-09-09, 16:09
  #5
Medlem
Snubben2006s avatar
Självmord/påkörning av person= Olyckshändelse

Sjukdomsfall= Sjukdomsfall

Vagnfel= Vagnfel
Citera
2009-09-12, 18:54
  #6
Medlem
Mnomads avatar
Kanske är Kristineberg en lämplig omlastningsplats från tunnelbana till ambulans, stationen ligger ju nära St. Görans sjukhus.
Citera
2009-09-21, 19:40
  #7
Medlem
kqrs avatar
TLC ropade på tur 74 för att be föraren ta det försiktigt in till Rådmansgatan eftersom de hade fått rapporter om ett sjukdomsfall på plattformen. En annan förare hann före och meddelade att det var en ‘helt vild’ ung kvinna på plattformen. När 74:an väl sände från stationen var det med informationen att kvinnan som var i 20-30årsåldern hade varit på väg att hoppa.

Sjukdomsfall kan alltså vara någon som inte blivit påkörd av tåget, men planerar att/har hoppa/t.
Citera
2009-09-24, 12:58
  #8
Medlem
Blåfisks avatar
Sprickor i tågen = Vagnbrist
Citera
2009-09-25, 17:51
  #9
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006
Vagnfel= Vagnfel
En sanning med modifikation. Vagnfel används ganska generöst för en rad olika fel. Ett flagrant exempel var när avlösningen till 12:an inte infann sig. Föraren ropade då ut att han var tvungen att utrymma tåget pga "vagnfel". När sedan avlösningen trots allt infann sig släpptes vi på spårvagnen igen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback