2009-10-12, 01:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kanske ett annat mord?

Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Ja, eller om det nu var ett annat mord, men jag har för mig det var sent 60-tal.
Offret kan ha varit yngre än i det här fallet, det var iallafall en söt blond tjej med axellångt hår.
Är faschinerad av den stackars förskrämda (och troligen även hunsade) hustrun som bar på en sådan hemlighet under så många år.
edit:
Kom just på att mordoffret sades vara 16 år, vilket inte stämmer in med detta fall.
Men om någon vet något om "pipmordet" så vore det intressant att få höra lite mera.

När du nämner detta så har jag någonstans hört talats om en pipa som har hittats invid en död kropp. Minns ej i vilket sammanhang tyvärr?

Detta måste troligtvis ha varit i samband med ett annat mord.
Citera
2009-10-12, 18:27
Medlem
Pipa?

Har hört om många konstiga saker i samband med mordet på Jeanette 1969, men, ingen pipa. Vilket inte säger så mycket, kanske.
Ska försöka "googla" om pipan....
Citera
2009-10-12, 18:57
Medlem
Pipan

17 åriga Anette Vernersson försvann ifrån Linköping 8 juni 1971 och hittades mördad några mil utanför stan 2 juli. Mordet och var länge ouppklarat. 14 år senare, 1985, skrivs en artikelserie i NT om ouppklarade mord i länet. Anettemordet fanns med och utredarna som intervjuades tryckte på en speciell pipa som anträffats vid kroppen. En kvinna hörde av sej och menade att pipan tillhört hennes avlidne exmake. En bror till kvinnan kunde senare intyga att det verkligen var rätt pipa eftersom han hade gjort nån reparation på den som han kände igen när han fick se den igen. Är det det "pipfallet" ni tänker på?
Citera
2009-10-12, 22:34
Medlem
Skaraborg2s avatar
Linköping 1971.

Citat:
Ursprungligen postat av frissefrisén
17 åriga Anette Vernersson försvann ifrån Linköping 8 juni 1971 och hittades mördad några mil utanför stan 2 juli. Mordet och var länge ouppklarat. 14 år senare, 1985, skrivs en artikelserie i NT om ouppklarade mord i länet. Anettemordet fanns med och utredarna som intervjuades tryckte på en speciell pipa som anträffats vid kroppen. En kvinna hörde av sej och menade att pipan tillhört hennes avlidne exmake. En bror till kvinnan kunde senare intyga att det verkligen var rätt pipa eftersom han hade gjort nån reparation på den som han kände igen när han fick se den igen. Är det det "pipfallet" ni tänker på?

Tack för dessa uppgifter frissefrisén.

Jag tänkte faktiskt på just detta fall men var dock mycket osäker.
Citera
2009-10-13, 19:25
Medlem
Kethowes avatar
Ursäkta lite OT!

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det stället känner jag också till.

Undrar om inte polisstationen låg iaf under senare delen av 1970-talet i närheten av detta hus? V.v. och rätta mig om jag har fel.

Södertälje polisstation har legat på Jovisgatan åtminstone sedan början på 1970-talet! I slutet av 70-talet låg den definitivt på Jovisgatan!

Jag är nyfiken på vilket hus "bakom Kringlan" polisstationen ska ha legat i. Det enda möjliga stället, som jag ser det, är den lilla parkeringen som ligger bakom Kringlan (så tillvida man inte menar bakom Tellus- (Åhlens-)huset?)

Ska höra mig för med lite äldre släktingar om de minns.
Citera
2009-10-13, 21:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Polisstationens läge i Södertälje.

Citat:
Ursprungligen postat av Kethowe
Södertälje polisstation har legat på Jovisgatan åtminstone sedan början på 1970-talet! I slutet av 70-talet låg den definitivt på Jovisgatan!

Jag är nyfiken på vilket hus "bakom Kringlan" polisstationen ska ha legat i. Det enda möjliga stället, som jag ser det, är den lilla parkeringen som ligger bakom Kringlan (så tillvida man inte menar bakom Tellus- (Åhlens-)huset?)

Ska höra mig för med lite äldre släktingar om de minns.

Tack för informationen Kethowe så vet jag detta.
Citera
2009-10-14, 12:50
Medlem
polishuset i södertälje

Jag var inte riktigt säker.Var så pass ung när jag hade anledning att vara där.
Möjligt att det var ett parkeringshus.
Intressant om den andra tjejen. Har aldrig hört om det förut. Tackar så mycket!
Citera
2009-10-14, 22:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den äldre kvinnan där GM var inneboende hos.

Citat:
Ursprungligen postat av ida2day
Jag var inte riktigt säker.Var så pass ung när jag hade anledning att vara där.
Möjligt att det var ett parkeringshus.
Intressant om den andra tjejen. Har aldrig hört om det förut. Tackar så mycket!

Antar att du menar denna äldre kvinna där denne farlige man var inneboende hos?

Denne GM måste ha haft stora problem i sina kontakter med det motsatta könet. Denna äldre kvinna som han ville ha sexuellt umgänge med, var såpass mycket äldre så att hon kunde ha varit hans mamma eller kanske t.o.m. hans mormor.

Vet inte om GM är i livet idag?
Citera
2009-10-23, 21:10
Medlem
Sjuk person?

Citat:
Antar att du menar denna äldre kvinna där denne farlige man var inneboende hos?

Denne GM måste ha haft stora problem i sina kontakter med det motsatta könet. Denna äldre kvinna som han ville ha sexuellt umgänge med, var såpass mycket äldre så att hon kunde ha varit hans mamma eller kanske t.o.m. hans mormor.

Vet inte om GM är i livet idag?

Första gången jag hörde om GM var här så jag vet inget mer.
Men, något verkar ju vara allvarligt fel, om det inte är "normalt" att tända på mycket äldre personer och sedan lite nonchalant äta smågodis när man blir förhörd av polisen.......
Citera
2009-10-23, 23:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Återigen detta smågodis.

Citat:
Ursprungligen postat av ida2day
Första gången jag hörde om GM var här så jag vet inget mer.
Men, något verkar ju vara allvarligt fel, om det inte är "normalt" att tända på mycket äldre personer och sedan lite nonchalant äta smågodis när man blir förhörd av polisen.......

Nej naturligtvis var inte denna GM normal - långt därifrån.

Att han erkände berodde till stor del på att han fick en stor påse sega råttor samt att han fick röka mycket. En av förhörsledarna berättade just om detta många år senare. GM tuggade sina sega råttor med njutning samt mellan godisätandet så rökte han. Erkännandet av mordet på Jeanette bekom honom tydligen ingenting.
Citera
2009-10-24, 02:27
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Nej naturligtvis var inte denna GM normal - långt därifrån.

Att han erkände berodde till stor del på att han fick en stor påse sega råttor samt att han fick röka mycket. En av förhörsledarna berättade just om detta många år senare. GM tuggade sina sega råttor med njutning samt mellan godisätandet så rökte han. Erkännandet av mordet på Jeanette bekom honom tydligen ingenting.

Fantastiskt vilka sjuka hjärnor det finns,,, där ute. Sitter och blir belönad som en råtta,,, och äter sega råttor. Fantastiskt är ordet. Nästan lite fascinerande. hur är en sådan varelse funtad egentligen? måste vara ett par tåtar fel där va?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-10-24, 02:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Smågodismannen".

Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Fantastiskt vilka sjuka hjärnor det finns,,, där ute. Sitter och blir belönad som en råtta,,, och äter sega råttor. Fantastiskt är ordet. Nästan lite fascinerande. hur är en sådan varelse funtad egentligen? måste vara ett par tåtar fel där va?

M.V.H.
jamsson.

Mja det var nog ganska många tåtar fel på denne unge man. Det var därför det aldrig gick att åtala denne mycket farlige person. Det blev ju istället hispan som fick ta hand om honom.

En mycket mycket farlig man och man får bara hoppas att han fortfarande är omhändertagen. Om han nu ens är i livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in