Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-01, 20:11
  #1
Medlem
Frangsters avatar
Vart serveras det bästa hamburgarna?

Min personliga etta är Burger King, så otrligt gott och det smakar faktiskt grillat, trots att de bara grillas på en av sidorna. (har proat där)

Vad tycker ni, motivering?
Citera
2005-08-01, 20:13
  #2
Awaiting Email Confirmation
Pacinos avatar
Personligen äter jag bara hamburgare på McDonalds eftersom dom är så jävla goda. Där det finns en Burgerking finns det en McDonalds och då väljar jag såklart McDonalds. Och om jag ska käka på grillen vid hörnet så äter jag kebab eller kyckingfilé.
Citera
2005-08-01, 20:13
  #3
Medlem
brrrs avatar
Max
Citera
2005-08-01, 20:15
  #4
Medlem
Hispers avatar
Burger King - Godast, smakar grillat, lite svårätna
"På hörnet" - Näst intill alltid nygjort
McDonald - Man vet vad man får, i regel inget spännande, inget som är fel heller
Max - Undviker alltid detta ställe. Deras burgare är ju alldrig riktigt genomstekta/ljumma. Visserligen är McDonalds burgare ljumma också men de upplevs i alla fall som genomstekta.
Citera
2005-08-01, 20:24
  #5
Medlem
RedXs avatar
Jag äter aldrig på McDonalds, Burger King eller någon annan amerikansk hamburgerkedja där maten tillagas åtta timmar innan servering. Det är snuskigt och maten smakar inte särskilt bra.

Max är ok, där får man åtminstone maten tillagad först efter beställningen. Det tar någon minut extra, men det är den värd. Annars tycker jag faktiskt att de godaste hamburgarna är hemlagade...
Citera
2005-08-01, 20:30
  #6
Medlem
-jOE!s avatar
Max utklassar det mesta!
Citera
2005-08-01, 20:31
  #7
Medlem
Danielgbgs avatar
Max känns fräschast på nåt sätt, lite tunn smak bara.

McFuck funkar ju alltid, man vet vad man får osv. Big Tasty smäller rätt högt.

Burger King har bäst smak, men helt hopplösa att äta om man inte vill se ut som en slaktratt i nyllet.

Grillen på hörnet, ja, men endast korvan på mariaplan, majorna, göteborg.
Citera
2005-08-01, 20:38
  #8
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielgbg
Max känns fräschast på nåt sätt, lite tunn smak bara.

McFuck funkar ju alltid, man vet vad man får osv. Big Tasty smäller rätt högt.

Burger King har bäst smak, men helt hopplösa att äta om man inte vill se ut som en slaktratt i nyllet.

Grillen på hörnet, ja, men endast korvan på mariaplan, majorna, göteborg.

Håller med dig korvan på Mariaplan deras mos är ljuvligt.
Citera
2005-08-01, 20:40
  #9
Moderator
tobess avatar
Tycker att det är i helt andra divisioner, inget slår en hamburgare nere vid gatugrillen..

Alla snabbmatskedjor smakar det som att de har tillagat burgaren i en mikrovågsugn ungefär..

En god hamburgare ska ha en ordentlig biff som är helt genomstekt, sen sen ett gott bröd som blivit rostat och sen mycket och fräscha goda kryddor i den..

Att sen jämföra med macdonals där man steker biffen en minut, har färdiglagade kryddor som har legat vem vet hur länge och sen ett bröd som är helt smaklöst och en gummiaktig konsistens går ju inte ens att jämföra med en burgare som man får i handen från ditt lokala gatukök..
Citera
2005-08-01, 21:26
  #10
Medlem
Burger King!

mAx var bäst förr innan dom blev stora.
Citera
2005-08-01, 21:27
  #11
Avatarolog
insomnias avatar
Burger King vinner enkelt i alla kategorier. Grillen vid hörnet är oftast en chansning och kan sluta i stor besvikelse, har dock ett par favoriter så det kommer på en säker andraplats. McDonalds är gott men inget mer. Max finns inte i Malmö så jag har inte ens smakat deras hamburgare.
Citera
2005-08-01, 21:28
  #12
Avstängd
edbergs avatar
Just nu, alla tre (3)...!

Men efter ett tag nar man varit i Sverige sa blir det nog Max eller Grillen pa hornet...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback