Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-23, 00:45
Medlem
H0nkens avatar
Åt en galet god burgare på ett hak i Rottneros (av alla ställen) som ligger i Värmland. Det var en bacon-cheesburgare bestående av en mycket stor bit saftig köttfärs, två stora bitar saltad hårdrökt bacon vars distinkta smak elegant avrundades med den milda krämiga osten som rann längst med sidorna. Lägg därtill en läcker dressing under en fräsch och krispig sallad.

Allt smakade hemlagat och genuint och den kan än idag få mina smaklökar att vattnas, även fast det var 10 år sedan jag åt den.

Det var en burgare som gjorde pojkar till män.
Citera
2012-12-23, 01:16
Medlem
FimpenAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robax
Zack's har nog godaste hamburgaren i Växjö iaf! Zack's special, med cheddarost, jalapenos, bacon, jordnötsmör, lökringar och chipotleglaze. Sjukt gott, rekommenderas!
Gött, fan varit brist på bra hamburgare i växjö, får testa det!
Citera
2012-12-23, 01:44
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smguld88
Liljas gatukök i Sala. Supergoda hamburgare samt att dom pressar ihop och rostar brödet.

Hoppas du skojar. Går ju att göra exakt likadana hamburgare hemma, bara köpa valfria frysta hamburgare på närmaste affär och sen köpa bröd, lägga på sallad, ketchup och senap.

Och ja, jag äter på Liljas i stort sett varje gång jag inte har matlåda med mig till jobbet.
Citera
2012-12-23, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Jag kan rekommendera Viggos i Lund. Stora burgare samt stort sortiment av ingredienser. Man kan få allt från jordnötssmör, avokado till lökringar på sin hamburgare.
Stora, men de blir mindre och mindre och dyrare och dyrare. För några år sedan hade jag svårt att äta rent där.
Citera
2012-12-23, 02:11
Medlem
När öppnar nån ett Five guys här i Sverige? Grymt goda burgare

Broken i Åre är helt klart okej, men fjälluften brukar göra all mat sjukt god.
Citera
2012-12-23, 02:31
Medlem
Kluffs avatar
Fy fan vad sugen jag blev på hamburgare efter att ha läst tråden. Jag har tyvärr aldrig ätit någon "riktig" hamburgare i Sverige (alltså annat än Max, Burger King, McDonald's), men när jag var i USA drog vi till ett sånt där riktigt steakhouse. DÄR snackar vi burgare. Ett par hundra gram välgrillat kött, hemgjort bröd och dressing, grönsaker, ost och en skål med chiligryta . Det var väl lite oväntat att ha chili istället för pommes, men det var en väldigt trevlig kombination i alla fall.
Citera
2012-12-23, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psq
Max är ju helt klart en av de godaste! Men så bor man ju i gbg och äter mest på skitställena som mcdonalds och bk :/ Någon som kan tipsa om något är i gbg?
Dra åt helvete. Max serverar inte ens hamburgare utan några mjöliga pannbiffar med bröd.
Citera
2012-12-23, 02:43
Medlem
MnasIes avatar
Godaste hamburgaren jag har ätit var på nåt litet strandhak i västindien, det var magiskt! vi var de enda där också!

Annars har jag fan aldrig ätit en enda bra i sverige, en whopper kommer närmast!

Är flippin burger najs?

finns det något liknande i sthlm som man inte måste köa i 5 timmar för?
Citera
2012-12-23, 02:56
Medlem
broken i åre, riktigt fint
Citera
2012-12-23, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psq
Max är ju helt klart en av de godaste! Men så bor man ju i gbg och äter mest på skitställena som mcdonalds och bk :/ Någon som kan tipsa om något är i gbg?

Grillen Jonsborg på Avenyn, är väl speciellt känt för sitt vegan käk. Men deras riktiga hamburgare kan man inte säga något ont om heller.
Citera
2012-12-23, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a2dg
Du käkade Kebab ju. Vi snackar Hamburgare här.

Käkade burgare också, utav någon jävla anledning skrev jag börjare.. Vetefan, men står fast vid att Vegas suger kuk.
Citera
2012-12-23, 03:49
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyzko
Jaså! En till karlshamnsbo?
Men deras hamburgare är helt magiska

Blekinge åtminstone Ja, det är de verkligen! Var längesedan jag åt där nu dock. Måste inom om någon dag igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in