Att se folk nämna vanliga sunkställen som Clock, Sibylla och andra ställen där dom använder "standardburgare" i en sånhär tråd gör mig lite ledsen. En bra hamburgares kött ska
inte vara som Sibyllas i konsistensen, en bra hamburgares kött har inget motstånd alls när man äter det utan den har ungefär samma konsistens som Maxs Frisco-bröd fast med köttsmak. Burgaren ska inte vara hårt sammansatt utan bara sådär precis så att den faktiskt håller ihop när man steker den. Käkarna ska inte behöva arbeta för att ta sig igenom burgaren, utan den ska liksom "falla isär" när du tar en tugga.
Prova äta lite riktig hamburgare så kommer ni förstå skillnaden. Flippin Burgers i Stockholm är som sagt bra på detta, annars har jag inte hittat någon annan restaurang i hela Sverige som gör riktiga burgare. Alla andra ställen är bara förfinade "sunkburgare" med lite lyxigare pålägg typ.
Citat:
Ursprungligen postat av patapon
Annars tycker jag att de bästa burgarna finns på Texas Burger i Kungshallen/Stockholm. Minst ett besök där varje gång man är i huvudstaden.
Gå till Flippin Burgers istället för att äta på Texas om du ändå är i Stockholm. Mycket bättre burgare.
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fortfarande...?

Japp, beror dock lite på när du kommer. Vardagar klockan 17 (när dom öppnar) brukar man få ett bord på 10-15 min. När jag var där förra lördagen fick vi vänta ute 30 min, sen lika länge i baren för att få käka.