Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-22, 10:41
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Sambalburgaren på Vegabaren måste vara landets mest överskattade. Det är i stort sett en vanlig grillburgare a la Sibylla fast med sambal oelek och bearnaisesås; inte alls i samma klass som burgare gjorda med färskmalen färs och nygräddat bröd, utan mer som en uppiffad turkpizza.
Citera
2012-12-22, 10:47
Medlem
StatsvetarGunnars avatar
Det är helt och hållet jag själv som gör den bästa burgaren i Sverige!
Citera
2012-12-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Eller på flippin burgers i Stockholm. Killen har ju ändå spenderat ett år med att resa runt i alla 52 delstater för att skapa den bästa burgaren
Nja, knappt sex veckor resten han runt, och åt totalt 64 burgare. Och han var definitivt inte i samtliga delstater under de 38 dagarna...
Citera
2012-12-22, 11:05
Medlem
Burger inn i Falkenberg är det bästa hamburgerhaket utan tvekan. De har en mycket bred meny. http://www.burgerinn.se/page1/page1.html
Citera
2012-12-22, 11:33
Medlem
Burgare är inte direkt min favorimat. Är mer pizza o kebab människa.
Men om jag nu måste få i mig en burgare så är stark meny på Frasses helt ok.
Gillar när hamburgare har lite sting i sig. Varför är det så ovanligt?

Hamburgermänniskor generellt verkar mest vara ute efter fett.. Eller stripsen
Citera
2012-12-22, 11:40
Medlem
T5Racings avatar
delad förstaplats

burger inn i falkenberg
viggos i lund
Citera
2012-12-22, 11:41
Medlem
Kaustis avatar
Att se folk nämna vanliga sunkställen som Clock, Sibylla och andra ställen där dom använder "standardburgare" i en sånhär tråd gör mig lite ledsen. En bra hamburgares kött ska inte vara som Sibyllas i konsistensen, en bra hamburgares kött har inget motstånd alls när man äter det utan den har ungefär samma konsistens som Maxs Frisco-bröd fast med köttsmak. Burgaren ska inte vara hårt sammansatt utan bara sådär precis så att den faktiskt håller ihop när man steker den. Käkarna ska inte behöva arbeta för att ta sig igenom burgaren, utan den ska liksom "falla isär" när du tar en tugga.

Prova äta lite riktig hamburgare så kommer ni förstå skillnaden. Flippin Burgers i Stockholm är som sagt bra på detta, annars har jag inte hittat någon annan restaurang i hela Sverige som gör riktiga burgare. Alla andra ställen är bara förfinade "sunkburgare" med lite lyxigare pålägg typ.

Citat:
Ursprungligen postat av patapon
Annars tycker jag att de bästa burgarna finns på Texas Burger i Kungshallen/Stockholm. Minst ett besök där varje gång man är i huvudstaden.

Gå till Flippin Burgers istället för att äta på Texas om du ändå är i Stockholm. Mycket bättre burgare.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fortfarande...?

Japp, beror dock lite på när du kommer. Vardagar klockan 17 (när dom öppnar) brukar man få ett bord på 10-15 min. När jag var där förra lördagen fick vi vänta ute 30 min, sen lika länge i baren för att få käka.
Citera
2012-12-22, 11:55
Medlem
BlackIncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnlurk
Stångebro gatukök i Linköping gör förjävla fina burgare, hemgjorda såser etc och såklart inga frysburgare utan köttfärs som slängs direkt på stekhällen och plattas till. Testa om ni är här, själv tänker jag se till att åka en sväng till jönköping och se vad det är tal om.

Kan bara hålla med... Mitt absoluta favoritställe när man är sugen på en burgare.
Bara att välja och vraka mellan alla 150-grammare:

*Bacon
*Fetaost
*Cheese
*Hawaii
*Vitlöks
*Ädelost
*Naturell
*Tzatziki
*Hot
*Taco

(Nu vet jag att tråden handlar om Sveriges bästa burgare, men deras tunnbrödsrulle med grillspett är fan det bästa jag smakat)

Edit: stavfel
Senast redigerad av BlackInc 2012-12-22 kl. 11:58.
Citera
2012-12-22, 12:03
Medlem
cepss avatar
Bronx burger bar i Malmö.
De bakar brödet själv och så med.

Frukansvärt god variant på en "klassisk" hamburgare.
Dock är det dyrt och man får inte jätte mycket för pengarna,
men gott som fan.
Citera
2012-12-22, 13:08
Medlem
patapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonLennon
Tack för tipset, ska kolla upp det. Men du kan skippa din liknelse med Donken när vi pratar om godaste burgarna... Donken har ju Sveriges överlägset sämsta hamburgare. Enda anledningen till att man äter där är ju för att man får det snabbt eller för att det är nära. Jag tror inte att det finns någon som kan visa ett snabbmatställe i Sverige som har sämre hamburgare än Donken (bortsett från BK)... Skulle vara tacksam om någon kan peka ut det, men jag tror det är omöjligt att göra.

Jag nämnde aldrig att donkens burgare är goda. Det enda jag nämnde var att Munchie's burgare inte är lika runda och "fina" som donkens. Med andra ord, de blir mer av den stilen som man gör hemma och inte något som tillverkas i farbrik.
Citera
2012-12-22, 13:26
Medlem
Viggos i Lund som många skriver är ju fan ingen höjdare
Däremot är deras "filial" Tusen2 i Malmö jävligt god. Samma ägare, så det är lite paradoxalt. Men har svårt för köttet på Viggos, det är ungtjursfärs om jag minns rätt. Angående Tusen2 så är deras minussida brödet som någon nämnt.
Citera
2012-12-22, 13:36
Medlem
FredrikSahlins avatar
Det låter som ett riktigt bra ställe. Är jag i krokarna någon dag, då blir det garanterat ett besök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in