Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2005-07-10, 22:47
Medlem
aj1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Månkarbogrillen är ju också lite av en legend, men då mest för grillens status och inte för burgarna

Annars föredrar jag BK, Därefter MAX och sist McD och Sibylla. Fyfan för sibylla...

Månkarbogrillen är legendarisk. Det är ju den som är med i reklamfilmen med poliserna som käkar korv istället för att haffa bovar. Monkeys-arna kan verkligen snabbmat!
Citera
2005-07-11, 11:13
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Sibylla är min klara favorit..Inte ätit på så många fler iofs..
Citera
2005-07-11, 11:16
Medlem
sonlard80s avatar
porsnäskiosken i norrfjärden utanför Piteå....vansinigt goda burgare
Citera
2005-07-12, 03:44
Medlem
jonas_d_s avatar
burgaren på norrlandsnation i uppsala är god och billig.
Citera
2005-07-15, 13:34
Medlem
musslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dot
Godaste hamburgaren är den hemgrillade. Då får man den precis som man vill ha den. Svårast är att få tag på gott bröd. Har försökt att baka eget bröd men inte lyckats till 100%.

Så sant, jag tycker alltid att bröden är alldeles för små och de går inte att frysa för när man ska värma de sen så blir de antingen stenhårda (i ugn) eller mjuka å slafsiga (micro)
Citera
2005-07-15, 14:34
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mussly
Så sant, jag tycker alltid att bröden är alldeles för små och de går inte att frysa för när man ska värma de sen så blir de antingen stenhårda (i ugn) eller mjuka å slafsiga (micro)
Finns ju XL-bröd, korvbrödsbagarn som saluför dom.

Håller md om att det är svårt att få bra bröd, men jag brukar göra så att jag steker hamburgaren och lägger den på en assiett och diskar ur stekpannan och ställer den på den varma spisplattan och sen lägger i brödet med dom skivade sidorna neråt så det blir varmt.
Citera
2005-07-15, 14:42
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
ta fram bröden och låt de tina i rumstempratur, släng sen in dom på galler en kort stund högst upp i ugnen eller på grillen för den delen när burgaren är klar så blir dom perfekt frasiga...
Citera
2005-07-16, 10:08
Medlem
musslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Finns ju XL-bröd, korvbrödsbagarn som saluför dom.

Håller md om att det är svårt att få bra bröd, men jag brukar göra så att jag steker hamburgaren och lägger den på en assiett och diskar ur stekpannan och ställer den på den varma spisplattan och sen lägger i brödet med dom skivade sidorna neråt så det blir varmt.

Även när de är frysta?
Citera
2005-07-16, 13:57
Medlem
hårdkårs avatar
Citat:
Själv kör jag dem i mikrovågsugen på 30 sekunder. Låter dem sedan ligga på en tallrik tills jag stekt färdigt köttet. Därefter lägger jag brödet i stekpannan och trycker på dem.
Citera
2005-07-16, 13:58
Medlem
Tevildos avatar
Kenneths i Karlstad, utan tvekan!
Citera
2005-07-16, 16:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_

burgaren på norrlandsnation i uppsala är god och billig.
Jag tycker att burgarna smakar bra på samtliga nationer. Har inte upplevt att det skulle vara mycket bättre att äta på just Orvar än annorstädes.

Men ja - de "hemlagade" nationsburgarna är kanon med salsa och allt vad det är!
Citera
2005-07-16, 17:29
Medlem
musslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Själv kör jag dem i mikrovågsugen på 30 sekunder. Låter dem sedan ligga på en tallrik tills jag stekt färdigt köttet. Därefter lägger jag brödet i stekpannan och trycker på dem.

Ok ska testa det! Tack så mycket för tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in