Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-06-18, 22:01
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning

Scans GRILLA hamburgare är de bästa, 94% kött. STOR skillnad jämfört med andra "hamburgare" med typ 80% kött och resten potatis

Testa ICAs Stora Hamburgare -etthundrafemtiogrammarna. 98% kött, salt och peppar. Inget mer.
Även om Scan har relativ hög kötthalt så stoppar de i skit som inte ska finnas i burgare.
Citera
2012-06-18, 23:14
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Testa ICAs Stora Hamburgare -etthundrafemtiogrammarna. 98% kött, salt och peppar. Inget mer.
Även om Scan har relativ hög kötthalt så stoppar de i skit som inte ska finnas i burgare.
Vilken restaurang eller matställe serverar ICAs hamburgare?
Citera
2012-06-19, 11:07
Medlem
SaUrOn81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved

Haha tänkte precis skriva nåt liknande, han har nog hamnat i lite fel tråd då denna diskuterar restauranger/gatukök som ev serverar Sveriges bästa hamburgare.
Citera
2012-06-19, 14:03
Medlem
fitans avatar
Aga kiosken i sandviken
Citera
2012-06-20, 16:36
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved

Citat:
Ursprungligen postat av SaUrOn81
Haha tänkte precis skriva nåt liknande, han har nog hamnat i lite fel tråd då denna diskuterar restauranger/gatukök som ev serverar Sveriges bästa hamburgare.

Det var väldans vad petiga ni var då.
Uppryckning skrev något om Scans Grilla som också ligger i frysdisken och jag ville bara tipsa om ett, i mitt tycke, bättre alternativ.
Ämnet är "Sveriges godaste hamburgare?" och det finns säkert de som tycker att hemmastekta/-grillade fryspuckar är det bästa som finns.
Så helt uppe på läktaren tycker jag inte att mitt inlägg var...

För att hålla mig till ämnet den här gången så lämnar jag lite feedback på mina senaste hamburgarerfarenheter:

Texas Longhorn i Hammarby Sjöstad:
Helt ok men inget mer än så. Kräver mer finess för att jag ska anse den bättre än genomsnittet.
Servera den på papper är ingen hit då det löses upp och man får bitar av detta i munnen om man inte är försiktig. Dessutom var den för hårt grillad - den tenderade till att bli torr och hård.

E4-Baren:
Gourmetburgaren (köpte dubbel 150g) var riktigt bra för att vara gatuköksgrillat.
Mitt tips här är att beställa utan senap och ketchup då det tog över smaken samt blev överdrivet mycket gegga.

Så just nu röstar jag på E4-baren.
Vegabaren står på tur.
Citera
2012-06-20, 16:58
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Vegabaren står på tur.

... och där är det endast sambalburgaren som är av intresse. Övriga burgare är vanliga gatuköksburgare.
Citera
2012-06-20, 16:59
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
... och där är det endast sambalburgaren som är av intresse. Övriga burgare är vanliga gatuköksburgare.
Tack för tipset.
Citera
2012-06-20, 22:48
Medlem
Citat:
Tack för tipset.
Sambalburgaren lär vara fantastisk enligt recensionen på hamburgare.org, och han prisar långt ifrån alla burgare.
Citera
2012-06-21, 11:13
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malkinson
Sambalburgaren lär vara fantastisk enligt recensionen på hamburgare.org, och han prisar långt ifrån alla burgare.

Ska man vara petig är köttet lite torrt (vilket avhjälps lite med bean) och det är fortfarande tråkbröd. Men fortfarande mil bättre än vanliga sibyllaburgare et al. De har dock inte så mycket att sätta mot t.ex. Flippin'.
Citera
2012-06-21, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Ska man vara petig är köttet lite torrt (vilket avhjälps lite med bean) och det är fortfarande tråkbröd. Men fortfarande mil bättre än vanliga sibyllaburgare et al. De har dock inte så mycket att sätta mot t.ex. Flippin'.
Så, hur är Flippin'? Värt en omväg när man är i storstaden?
Citera
2012-06-21, 15:05
Medlem
Citat:

Värt en omväg även om man inte är i storstaden!
Citera
2012-06-21, 15:09
Medlem
syke555s avatar
Citat:

Absolut! Så länge man är medveten om väntetiden och inte blir besviken på att det tar ett tag att komma in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in