Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-10-29, 14:10
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha-X
Håller med fullt o helt, Nattkröken i Ulricehamn har dem godaste burgarna i LANDET, tro mig, är där jämt typ!!

Bump.

Seriöst, vad är gott med jävligt stekta burgare?
Citera
2007-10-29, 14:29
Medlem
SwedishPlayboys avatar
Inget snack...

M.O.B (Mother of all Burgers) på Morton´s Stealhouse i Frankfurt, 23,- € klart prisvärt... bäst i världen!
Citera
2007-10-29, 15:27
Medlem
barkeepers avatar
Har tva favoriter....

....en ar 11:ans grill i Ostersund, deras 150 eller 200 grammare med rostad lok, dressing, senap, ketchup, smorgasgurka, tomat och sallad ar fantastisk.
Sibyllas hamburgare ar helt enket stralande, och deras tillbehor ar fantastiska. Inget klar rydbergs hamburgerdressing. Och glom inte den heliga curry ketchupen pa stripsen. Sa vansinnigt gott.

Sen tycker jag att stripsen ar en oerhort viktig del, och i England kan man fa strips friterade i "beef drippings". pa t.ex Gourmet Burger. Smaken ar helt fantastisk, det gar inte att jamfora med de usla frityroljor som billiga hak i Sverige anvander.
Citera
2007-10-29, 20:18
Medlem
bogarleffes avatar
Viggo's i Lund och Texas Burger Co, hötorget ligger på delad förstaplats.
Citera
2007-10-29, 20:43
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPlayboy
M.O.B (Mother of all Burgers) på Morton´s Stealhouse i Frankfurt, 23,- € klart prisvärt... bäst i världen!

Nu handlade det ju iofs om "Sveriges godaste hamburgare". Känns inte som jag tillför tråden särskilt mycket om jag skriver att världens bästa hamburgare finns på Fish Tank i Tignes, Frankrike. Så nu fick jag med vad jag tyckte också.
Citera
2007-10-29, 20:51
Bannlyst
I Åhus utanför Kristianstad i skåne finns sivsgrill.
Riktigt goda hamburgare
Citera
2008-02-23, 14:30
Medlem
hyperon4s avatar
Den godaste hamburgaren i sverige får man på Mode-grillen i Skövde!! Ligger precis vid resecentrum.. Mmm
Citera
2008-02-23, 20:27
Medlem
FullOfStarss avatar
Efter att nu ha läst igenom trådens 28 sidor så känner jag mig rättfärdigad att svara

1. Lousiana Burgers på Roskilde har varit uppe på tapeten. Jag propsar för samma ställe fast på Peace&Love. Deras 300 (?) grammare efter den sista artisten...ojojoj säger jag, helt sjukt underbart...skapar fest i min mun och alla är inbjudna

2. Segersjö Pizzeria i Tumba. Deras stora hamburgare med ost och pommes tog mig igenom högstadiet...att deras ägare alltid har betalat skatt och därför kan hålla priset nere under 50-lappen gör naturligtvis saken mycket bättre.

3. Min fars hemmagjorda...ojoj...saftigt och otroligt mums på sommaren

4. Max. Cheesedeluxe eller vad det är...mest ost vinner. Även fast jag tycker att den är alldeles för liten.

5. BK duger i krig...saftigt och mysigt kött i vilket fall.

F.ö så har jag nu bliit sjukt sugen på hamburgare...argh.
Citera
2008-02-23, 21:19
Medlem
Texas Burger Co, Hötorget, Sthlm får min röst.

Sedan minns jag ett litet ställe på ett hörn i Falkenberg som fanns under slutet av 90-talet, men som jag hört har försvunnit nu. Ägaren där var en riktig eldsjäl som byggde varje enskild hamburgare med kärlek och som om varje burgare var hans livs konstverk. Vet inte vad stället hette, men hade det funnits kvar hade det fått min röst.
Citera
2008-02-23, 21:36
Bannlyst
''Mojjen'' i Vagnhärad.
Citera
2008-02-24, 00:46
Medlem
GabbeLiTos avatar
Tycker O'learys har rätt goda burgers, väldigt god dressing. Är det någon som käkat på Stångebro-Grill i linköping?, hört att dem fått nått pris som bästa hamburgarhak för nått år sen.
Citera
2008-02-24, 05:42
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabbeLiTo
Tycker O'learys har rätt goda burgers, väldigt god dressing. Är det någon som käkat på Stångebro-Grill i linköping?, hört att dem fått nått pris som bästa hamburgarhak för nått år sen.

Om du söker i tråden får du upp flera som anser att Stångebro gatuköks burgare är de bästa. Det var drygt 10 år sedan jag pluggade där men jag försöker passa in ett matbrejk i Linköping varje gång gång jag reser söderut/norrut på E4:an.

Att de skulle fått något pris har jag missat, men de är väl värda det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in