Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2004-11-14, 21:04
Medlem
BoZz3s avatar
Järnvägsgrillen i Luleå...(Bor ca 2-300 meter från den) Ruskigt goda burgare, även billiga.
Harnet i Luleå (Bor 30 meter ifrån den) Godast burgare jag någonsin smakat.

Citera
2004-11-14, 21:52
Medlem
dayms avatar
Träffen i Jakobsbergs centrum i Järfälla.
Citera
2004-11-14, 22:17
Medlem
Frasses i Boden, var väl fem år sen man var där...
Citera
2004-11-14, 22:22
Medlem
Agent Coopers avatar
1: Korv Ingvar i Solna. Deras cheese burgare knäcker!
2: Wurren vid norra-bantorget. Fylle burgare när den är som godast. 150g med pommes och Trocadero. Ja tack!
Citera
2004-11-15, 00:03
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
och så väljer du scans nermalda slaktavfall....

Visst kan det ligga någon broskbit i burgaren någon sällsynt gång.
Men i jämförelse med det som serveras för dyra pengar hos proffsen så anser jag att fördelen tillhör SCAN.
Allrahelst när den åtnjuter en delikat kryddorgie.

Vissa törs till och med käka SCANS falukorv??
Vad existerar i denna produkt?
Citera
2004-11-15, 08:35
Medlem
jaha jovissts avatar
Tips till alla som vill undvika galnako-sjukan:

Förberedelse, diska en bunke(den under sängen som du haft popcorn i), köp en trägaffel(du har fått en av din mamma om du orkar leta lite).

Moment 1:häll ströbröd i bunken, salta, krydda(tex kryddpeppar, vitlök, hackad lök/lökpulver), häll i lite mjölk, låt svälla.

Moment 2:knäck ett ägg, släng ner köttfärsen, rör ihop, bearbeta med trägaffeln tills färsen blir sammanhållande och släpper från bunken, sluta genast.

Moment 3: häll smör i stekpannan, blöt händerna, forma burgare (inte för tjocka), stek ät, frys in för micring senare.

Från färs till första färdiga burgaren ca 15-20 min.

När man ändå svinar ner köket kan man lika gärna göra ett berg man fryser in. Fryser man dom inte äter man inget annat än hamburgare tills dom tar slut, dvs senare på kvällen eller nästa dag till frukost.
Citera
2004-11-15, 20:33
Medlem
OliTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Bakterier i mängder, alltså.

Hellre lite ofarliga bakterier än torrt och tråkigt kött, bättre att äta papper då. Rosa behöver dessutom inte betyda att det är otillagat. Förstår inte varför alla är så rädda för rosa nötkött. Kyckling och fläskkött ska man däremot akta sig något för att servera rosa.
Citera
2004-11-15, 20:37
Medlem
Byfånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent Cooper
1: Korv Ingvar i Solna. Deras cheese burgare knäcker!
2: Wurren vid norra-bantorget. Fylle burgare när den är som godast. 150g med pommes och Trocadero. Ja tack!

Japp Korv-Ingvars Ostburgare är stans bästa, tyvärr går det rykten att Korv-Ingvars söner ska lägga ner verksamheten !!
Citera
2004-11-15, 20:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Kvarterspundarna från McDonald's är bäst!
Citera
2004-11-15, 20:42
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Tips till alla som vill undvika galnako-sjukan:

Förberedelse, diska en bunke(den under sängen som du haft popcorn i), köp en trägaffel(du har fått en av din mamma om du orkar leta lite).

Moment 1:häll ströbröd i bunken, salta, krydda(tex kryddpeppar, vitlök, hackad lök/lökpulver), häll i lite mjölk, låt svälla.

Moment 2:knäck ett ägg, släng ner köttfärsen, rör ihop, bearbeta med trägaffeln tills färsen blir sammanhållande och släpper från bunken, sluta genast.

Moment 3: häll smör i stekpannan, blöt händerna, forma burgare (inte för tjocka), stek ät, frys in för micring senare.

Från färs till första färdiga burgaren ca 15-20 min.

När man ändå svinar ner köket kan man lika gärna göra ett berg man fryser in. Fryser man dom inte äter man inget annat än hamburgare tills dom tar slut, dvs senare på kvällen eller nästa dag till frukost.

Visst går det att tillverka hemgjorda burgare, mitt tillägg till ditt recept är att man ska ha en väldigt finmald färs för bästa resultat.
Själv brukar jag mala kött till burgare två gånger genom kvarnen.

Sedan att använda djupfrysta godingar från SCAN är ett enkelt sätt att bli mätt när latheten faller in.
Hamburgare och någon enstaka fiskgratäng är den färdigmat eller nästan färdig som jag nyttjar.
I övrigt är det bara hemlagat som gäller.
Citera
2004-11-15, 21:12
Bannlyst
mina egna
Citera
2004-11-15, 22:34
Medlem
Deannas avatar
Brogrillen i Stugun Jämtland.. Är helt klart värt ett besök då man åker till eller ifrån fjällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in