Det finns otroligt många bra hamburgare om man kör de för runt hundringen på diverse krogar.
En som jag kommer på nu och vill framhålla är Durkburgare på Durkslaget i Norrköping. De varierar tillbehören lite men är alltid lika vällagade och goda.
OFFTOPIC
På Hilton infracity åt jag en burgare för prislappen 150 spänn som var torr och totalt intetsägande. Typiskt min otur.
Okej detta är inte den godaste burgare utan mer en varning...
Inne i nilserikstationen i göteborg finns det ett hamburger/kebab hack precis mittemot "gate" 29/30 som jag tycker ni skall hålla er borta ifrån.
Jag om kompisen åt där igår och jag mådde skitilla hela dagen/kvällen och även i morse... kompisen ringde idag och frågade om jag mått dåligt för han hande själv legat ett litet tag då han mådde skit.
Godaste hamburgaren är den hemgrillade. Då får man den precis som man vill ha den. Svårast är att få tag på gott bröd. Har försökt att baka eget bröd men inte lyckats till 100%.
Salig insomnade Görans Grill i Huddinge hade ena förjävligt goda burgare på sin tid. Saftigt goda med fräscha tillbehör. Annars har väl Maxs de gdaste av de stora drakarna. (Sorry jena, nu får jag väl mig en känga förståss! hehe)
Ok att man kan överleva på det fladdriga fettet de serverar.... Men vilken logistik, det tar en evighet innan man svurit fyra gånger och man få något helt annat än det man beställt. Måste vara något norrlänskt....
Någon nämnde Mammas i Upplands Väsby (Någon = Jena), där har jag faktiskt ätit den omtalade burgaren med rysk kaviar.
Vid det tillfället hade det förmodligen gått lika bra med wellpapp så jag lämnar det kapitlet som endast lämnade ett hål i plånboken som bestående minne.
Men Mammas heta gör att jag då och då svänger in dit på min väg söderut mot Storträsket.
Den är min NR 1
ABZeta99
Inte fan är det gott... Men det är kult!! De övriga burgarna är dock jättegoda!!
De godaste hamburgarna gör nog Junnus i Umeå. När vi sen hade ätit där varje dag i ett par månaders tid började vi få alla möjliga extragrejer till hamburgarna.
Av de mer officiella ställena tycker jag nog bäst om Max, tätt följt av Frasses.
Är det Jannis du menar?
Kebaben vid Tegs brocenter?
Det finns otroligt många bra hamburgare om man kör de för runt hundringen på diverse krogar.
En som jag kommer på nu och vill framhålla är Durkburgare på Durkslaget i Norrköping. De varierar tillbehören lite men är alltid lika vällagade och goda.
OFFTOPIC
På Hilton infracity åt jag en burgare för prislappen 150 spänn som var torr och totalt intetsägande. Typiskt min otur.
Varför tror du det inte heter Hilton längre.... Scandic here we come...