2009-09-04, 02:15
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Som moderatoor i ns-forat gjorde han även några "färgade beslut" (som han fick bakläxa på), peddo-äcklet har ju en poäng.

Du menar väl rasrena beslut?
Citera
2009-09-04, 02:23
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag hade gärna gett mig i kast med P&H, men jag antar att om jag inte blivit tillfrågad om att bli moderator efter fyra år och 18 000 inlägg så är väl inte chansen särskilt hög att jag någonsin blir det
Märkligt, du verkar ju faktiskt rätt vettig. Kan nog ha varit så att du flugit under radarn Får väl hoppas att någon moderator snappar upp det här och ser till att kvarnhjulen börjar spinna i Outlaw

/Micke
Citera
2009-09-04, 02:23
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Om man nu skulle försöka sig på ett konstruktivt förslag:
Om vi nu förutsätter att det är rörigt i den forumdelen (vilket det kanske inte är utan det kanske bara gnälls), och vi sedan förutsätter att det inte är det mest attraktiva forumet för en moderator. Vad sägs om en liten "jourlista"? En vecka vartannat år eller så?
Hähä! Fail!

Du kom ju med ett bra förslag, sånt läser ingen.

Kom med i matchen och följ trådens ämne MIN KUK ÄR STÖRRE ÄN DIN KUK innan du får en tillsägelse för OT.
Citera
2009-09-04, 02:28
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Som moderatoor i ns-forat gjorde han även några "färgade beslut" (som han fick bakläxa på), peddo-äcklet har ju en poäng.

edit; inga "lögner" om hans organisation
https://www.flashback.org/showpost.php?p=9636977&postcount=2
Jag tror jag gjorde ett eller två mindre lyckade beslut. Vilket inte är så illa under mina aktiva år och totalt 9 forum (tror jag det var). Och jag vidhåller att det inte alls är illa att ha en väl insatt moderator i de olika forumen, aldrig har tex dopingforumet varit så bra som när det endast satt moderatorer som själva nyttjade steroider. Och jag hävdar att ns-forat aldrig varit så bra som när det fanns två moderatorer från varsin "sida". Så jag är inte alls övertygad om att P&H skulle fungera sämre med en moderator som är insatt i ämnet och brinner för eller emot. Snarare tvärt om, då finns det ett intresse av att hålla forumet så bra som möjligt, vilket innebär att man lägger extra tid på just det forumet. Givetvis av egoistiska skäl, men vad spelar det för roll om alla drar nytta av det, detta under förutsättning att det inte sker några beslut som gynnar ena eller andra sidan pga moderatorns ställningstagande.

/Micke
Citera
2009-09-04, 02:35
Bannlyst
Kan nog behövas för att avlasta de två stackarna lite. Vart kan sådana nomineras?
Citera
2009-09-04, 02:58
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonSemper
Kan nog behövas för att avlasta de två stackarna lite. Vart kan sådana nomineras?
Admin och moderatorerna bryr sig inte om förslag från oss vanliga dödliga, så det kan du glömma.
Citera
2009-09-04, 02:59
Medlem
FrasseFloyds avatar
Att jag hoppade in i P&H beror på en sak: behovet fanns. R.R gör ett toppenjobb därinne tycker jag men det behövdes fler som kunde gå in och plocka bort rp och annat. Jag är egentligen inte särskilt intresserad av ämnet och min närvaro ska inte ses som en permanent lösning men det är i nuläget bättre att R.R åtminstone har lite sällskap än inget alls.

Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Admin och moderatorerna bryr sig inte om förslag från oss vanliga dödliga, så det kan du glömma.
Skicka ett pm med alternativ till mig så kan jag föra det vidare.
Citera
2009-09-04, 05:49
Medlem
cheeffs avatar
Nu vet jag såklart inte hur mycket RP's det gör i forumet (men någon därifrån sa väl ganska lite?) men saker som nog skulle hjälpa dom mods som håller till där är väl dels ökad RP's på t.e.x. OT och dels helt enkelt sluta svara på OT som vad jag vet också räknas som OT?

Det måste väl vara bra mycket bättre och snabbare att RP:a ett inlägg än att själv hjälpa till att få diskussionen OT. Om man nu stör sej på (vilket jag själv gör) dom som bara kommer in och säger "fy fan vad sjukt/äkligt/dålig smak ni/du har så gör man ju saken värre själv om man nu absolut känner att man måste svara på det. I vissa trådar jag läst så kan det ibland kommit in någon och skrivit något dumt som kan vara jävligt störande. Men det som är nästan mer störande är väl dom femtielva personerna som måste visa att dom tycker att denna person är precis det. Dom kör ju precis lika mycket OT enligt mej. Då är det väl bättre att bara slänga iväg ett RP så är den saken avklarad.

Det är väl iaf ett första steg på att få ett bättre forum? Sen om en del extra mods skulle hjälpa vet jag inte, speciellt inte om det till att börja med inte görs så mycket RP's. För har man en som kanske inte är intresserad av ämnet så kanske den förlitar sej mer på RP's än att "behöva" läsa igenom alla trådar.
Citera
2009-09-04, 06:55
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Hähä! Fail!

Du kom ju med ett bra förslag, sånt läser ingen.

Kom med i matchen och följ trådens ämne MIN KUK ÄR STÖRRE ÄN DIN KUK innan du får en tillsägelse för OT.
Ensam och osedd skola han vandra i internätets träskmarker. Stora tankar bliva fotnoter och ideér bliva damm i vinden. Men troget streta han den gode chribsson

Ja men det var ju kul att någon såg det iallafall.

Sedan är ju frågan om någon mer tror att det skulle fungera.
Citera
2009-09-04, 08:54
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Ensam och osedd skola han vandra i internätets träskmarker. Stora tankar bliva fotnoter och ideér bliva damm i vinden. Men troget streta han den gode chribsson

Ja men det var ju kul att någon såg det iallafall.

Sedan är ju frågan om någon mer tror att det skulle fungera.
Jag såg det också och gav det en sekunds eftertanke. Sen kom tvivlet vilket baserar sig på, utan att säga för mycket, att det finns mer att göra i ett forum än att se OT-rapporteringar och klicka "radera inlägg" lite ibland. Med ett rullande schema blir det till exempel knepigt för användarna att veta vem de kan kontakta; eller man kanske får en varning av en moderator efter att denne bytts ut enligt schemat etcetera.
Citera
2009-09-04, 08:57
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Inte alls, den förra "listan" du postade gicks igenom men faktum är att många av förslagen var direkt otänkbara på grund av trams, inaktivitet eller opassande varningar till exempel. Sen är det väl oss inte heller till gagn att gå ut med exakt vad som behövs för att bli moderator - åtminstone jag skulle känna att risken för att man fick in någon som bara vill se Outlaw skulle bli mycket högre.
Citera
2009-09-04, 11:41
Medlem
503s avatar
Citat:
Situationen har varit densamma i ett par år nu, och att det skulle vara SÅ svårt att hitta moderatorer tror jag inte på en sekund.

Märks att du har noll och ingen koll på läget.
P&H är troligtvis det forum som är absolut svårast att hitta moderatorer till, inget snack om saken.
Du skulle bara veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in