2009-09-02, 01:31
Medlem
R.Stotzkys avatar
Nu är det på tiden att ni skaffar fler moderatorer. Så jävla svårt kan det faktiskt inte vara!

Här är ett typexempel på en felplacerad tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=991442

Den handlar på intet sätt om pedofili eller hebefili, utan snarare om sadism eller någon slags sexualsadism och bör därför placeras i Alternativa sexualiteter, eventuellt Psykologi & psykiatri.

Tråden var redan rapporterad för "0.00. Annat / Vet ej" när jag för ett dygn sedan rapporterade den för att den var felplacerad, med en motivering varför. Än så länge har inget skett, och ingen har svarat.

Skulle en tråd som heter "Kan ni tänka er att köpa en moderat för att skada denne?" och som sedan bara blir en lång orgie i detaljerade beskrivningar av tortyrmetoder få ligga kvar i Politik inrikes?

Skulle en tråd som heter "Kan ni tänka er att köpa en heroinist för att skada denne?" och som sedan bara blir en lång orgie i detaljerade beskrivningar av tortyrmetoder få ligga kvar i Opiatforumet?

Knappast. Men i Pedofili & hebefili verkar det antingen som att man kan posta precis vad man vill, så länge man lyckas hitta ett sätt att få in ordet pedofil i inlägget, eller som att det är en stor brist på moderatorer. Och nej, jag köper inte att det skulle vara svårt att hitta lämpliga personer. Ni har fått långa listor av flera personer, med namn på användare som skulle passa bra som moderatorer.
Citera
2009-09-02, 09:58
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Nu är det på tiden att ni skaffar fler moderatorer. Så jävla svårt kan det faktiskt inte vara!

Här är ett typexempel på en felplacerad tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=991442

Den handlar på intet sätt om pedofili eller hebefili, utan snarare om sadism eller någon slags sexualsadism och bör därför placeras i Alternativa sexualiteter, eventuellt Psykologi & psykiatri.

Tråden var redan rapporterad för "0.00. Annat / Vet ej" när jag för ett dygn sedan rapporterade den för att den var felplacerad, med en motivering varför. Än så länge har inget skett, och ingen har svarat.

Skulle en tråd som heter "Kan ni tänka er att köpa en moderat för att skada denne?" och som sedan bara blir en lång orgie i detaljerade beskrivningar av tortyrmetoder få ligga kvar i Politik inrikes?

Skulle en tråd som heter "Kan ni tänka er att köpa en heroinist för att skada denne?" och som sedan bara blir en lång orgie i detaljerade beskrivningar av tortyrmetoder få ligga kvar i Opiatforumet?

Knappast. Men i Pedofili & hebefili verkar det antingen som att man kan posta precis vad man vill, så länge man lyckas hitta ett sätt att få in ordet pedofil i inlägget, eller som att det är en stor brist på moderatorer. Och nej, jag köper inte att det skulle vara svårt att hitta lämpliga personer. Ni har fått långa listor av flera personer, med namn på användare som skulle passa bra som moderatorer.

Otack är världens lön som det så fint heter. Just den tråden du nämner har jag fått in tiotals felaktiga RP's på, vilket är anledningen till att du såg att den redan var rapporterad när du skickade ditt RP. Kan du förstå då att den inte har hamnat överst i min prio när jag behandlat RP's, och att ett dygn inte är en helt orealistisk tid att vänta på åtgärd. Tråden är i vilket fall flyttad till alt.sex nu.

Att vi är underbemannade i forumet är helt sant med tanke på det höga diskussionstempo som forumet haft sista tiden, med många andra forum att moderera också räcker tiden inte alltid till. Jag ser gärna att vi får in fler moderatorer till forumet men vi måste kunna enas om lämpliga kandidater och din definition av lämpliga kandidater är inte nödvändigtvis den rätta eller något som delas av alla andra moderatorer.
Citera
2009-09-02, 23:56
Medlem
R.Stotzkys avatar
Dåliga undanflykter. Situationen har varit densamma i ett par år nu, och att det skulle vara SÅ svårt att hitta moderatorer tror jag inte på en sekund.

Hur många har ens blivit tillfrågade?
Citera
2009-09-03, 00:32
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Dåliga undanflykter. Situationen har varit densamma i ett par år nu, och att det skulle vara SÅ svårt att hitta moderatorer tror jag inte på en sekund.

Hur många har ens blivit tillfrågade?
Det har du inte med att göra, för det första. För det andra får man acceptera att korrekta beslut tar en stund. Om R.R inte är säker på var tråden ska ligga måste han hinna fråga om input från andra mods och jag kan förstå att han hellre väntar en sekund istället för att skicka iväg tråden någonstans där den inte hör hemma och sätta igång en modstennismatch som förstör diskussionen.
Citera
2009-09-03, 01:02
Medlem
R.Stotzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Det har du inte med att göra, för det första. För det andra får man acceptera att korrekta beslut tar en stund. Om R.R inte är säker på var tråden ska ligga måste han hinna fråga om input från andra mods och jag kan förstå att han hellre väntar en sekund istället för att skicka iväg tråden någonstans där den inte hör hemma och sätta igång en modstennismatch som förstör diskussionen.
Och var fan fick du luft ifrån då, jävla modfjolla?

Jag kan garantera att det inte lagts ner någon större energi på att hitta nya moderatorer till forumet, annars skulle ni ha tre-fyra stycken till nu. Eller menar du att det bland Flashbacks tiotusentals aktiva medlemmar bara finns två stycken som vill och är lämpliga att moderera forumet?

Skulle inte tro det.
Citera
2009-09-03, 08:54
Medlem
orkarNs avatar
Citat:

Jag kan garantera att det inte lagts ner någon större energi på att hitta nya moderatorer till forumet, annars skulle ni ha tre-fyra stycken till nu. Eller menar du att det bland Flashbacks tiotusentals aktiva medlemmar bara finns två stycken som vill och är lämpliga att moderera forumet?

Skulle inte tro det.
Jag tror inte att någon av oss känner något behov att bevisa något för nån jävla apa som sitter och skriker sig hes för att det tog ett dygn att besluta om en trådflytt. Jag kan garantera att du inte vet ett jävla dugg och så lär det förbli. Bevisligen finns det i dagsläget bara två stycken som bedömts lämpliga nog att moderera forumet.
Citera
2009-09-03, 09:09
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Jag tror inte att någon av oss känner något behov att bevisa något för nån jävla apa som sitter och skriker sig hes för att det tog ett dygn att besluta om en trådflytt. Jag kan garantera att du inte vet ett jävla dugg och så lär det förbli. Bevisligen finns det i dagsläget bara två stycken som bedömts lämpliga nog att moderera forumet.
Eftersom du verkar komma undan med OT så chansar jag också genom att konstatera att dina inlägg inte är särskilt konstruktiva i denna tråd. Du framstår bara som jäkligt arrogant och väldigt uppfylld av din egen betydelse.
Citera
2009-09-03, 13:22
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Eftersom du verkar komma undan med OT så chansar jag också genom att konstatera att dina inlägg inte är särskilt konstruktiva i denna tråd. Du framstår bara som jäkligt arrogant och väldigt uppfylld av din egen betydelse.
Som man frågar får man svar, eller, i det här fallet; som man vrålar får man svar. TS har med moderatorers skenbara godkännelse (eftersom min RP för OT står obesvarad) förflyttat topic från OT och KFK till huruvida ett visst forum har tillräckligt många moderatorer. Jag har svarat, så sanningsenligt som möjligt, att påståenden om att vi inte gör tillräckligt för att hitta moderatorer till sagda forum är grundlösa och där står jag ännu oemotsagd. Huruvida jag presenterat detta på ett arrogant sätt eller ej tycks mig hiskeligt irrelevant och jag vågar påstå att du är en jävla pajas som använder ett helt inlägg enbart för till påstå något sådant. Testa att bidra istället för att dyka upp i random diskussioner med poänglösa pajaserier.
Citera
2009-09-03, 14:23
Medlem
Xploits avatar
Som denna tråd har visat är det kanske inte så enkelt som att bara vara "hårdare" mot OT; KFK är inte min sak att uttala mig om. Vi gör så gott vi kan inte försöker inte göra livet surt för användarna med flit; Flashback är stort och det finns olika åsikter om hur saker och ting bör skötas helt enkelt.
Citat:

Skulle inte tro det.
Jag undrar hur du kan garantera det, med tanke på att det faktiskt rör något (antar jag) som du inte vet något om egentligen? Som sagt gör vi så gott vi kan och inte gör vi någon ansträngning för att göra alla sura. Med detta axiom i minnet blir det kanske svårt att försvara din poäng om att det hade varit så enkelt att lösa.
Citera
2009-09-03, 16:45
Medlem
csts avatar
TS, kan du inte presentera några lämpliga användare som skulle vara bra mods i P&H?
Citera
2009-09-03, 16:58
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
TS, kan du inte presentera några lämpliga användare som skulle vara bra mods i P&H?

Han den där den gode doktorn verkar ju vara någon som lyckas hålla tillräcklig distans till ämnet i sig, men å andra sidan vet jag ju inte alls om han skulle visa sig vara en bra moderator eller inte.

Hur kommer det sig att FrasseFloyd är moderator där föresten?
Citera
2009-09-03, 17:08
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Han den där den gode doktorn verkar ju vara någon som lyckas hålla tillräcklig distans till ämnet i sig, men å andra sidan vet jag ju inte alls om han skulle visa sig vara en bra moderator eller inte.

Hur kommer det sig att FrasseFloyd är moderator där föresten?
Den typen av frågor överlåter jag åt admins. Dock är det inte speciellt konstruktivt att bara klaga utan att komma med några förslag på förbättring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in