2009-09-04, 00:41
Medlem
en del läser vidare mot psykologi hållet och tjänar en hel del men som sagt många läser nog det för det är intressant och inte för pengarnas skull.
Citera
2009-09-09, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Det beror väl på vilket yrke man väljer senare... Kriminalvårdare är ju ett intressant jobb, kurator kan vara intressant, enhetschefer tjänar bra (från 33.000:-/mån) så det beror ju på vad man vill syssla med.

Vilken värld har du varit i? En enhetschefs normallön inom kommunal och privatverksamhet ligger någonstans på 25-26 tusen.
Citera
2009-09-09, 12:08
Medlem
Trentors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Vilken värld har du varit i? En enhetschefs normallön inom kommunal och privatverksamhet ligger någonstans på 25-26 tusen.

Skitsnack, i privata företag ligger de runt 30-35, inte helt ovanligt upp till 40.
Citera
2009-09-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trentor
Skitsnack, i privata företag ligger de runt 30-35, inte helt ovanligt upp till 40.

Enligt vems lönestatistik? Attendo och carmema ligger runt 25-26 utanför sthlm och gbg, i sthlm gbg ligger de 26-27 som medel. möjligen har någon enstaka över 30 men, annars är det ytterst sällsynt.

Likaså chefer på hvb hem och andra har ytterstsällan över 30.
Citera
2009-09-09, 12:13
Medlem
qlx123s avatar
Min mor tjänar 46 000:-/mån. Utbildad socionom och statligt anställd. Så visst går det att tjäna mycket som socionom. Hon har kollegor som tjänar mer än så.
Citera
2009-09-09, 12:26
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlx123
Min mor tjänar 46 000:-/mån. Utbildad socionom och statligt anställd. Så visst går det att tjäna mycket som socionom. Hon har kollegor som tjänar mer än så.

Vad jobbar hon som mer specifikt?
Citera
2009-09-09, 12:50
Medlem
Citat:

Och jag vill veta vad hennes titel på arbetet är. Det finns socionomer som jobbar som alla möjliga saker, där man inte alls säkert jobbar inom det sociala arbetets spektra.
Citera
2009-09-09, 13:45
Medlem
qlx123s avatar
Citat:
Och jag vill veta vad hennes titel på arbetet är. Det finns socionomer som jobbar som alla möjliga saker, där man inte alls säkert jobbar inom det sociala arbetets spektra.

Hon jobbar definitivt inom det "sociala arbetets spektra". Hennes titel är Enhetschef på socialen för en viss målgrupp för ett visst geografiskt område. Hon är förresten kommunalanställd, kommunen ger mycket bra arbetsvillkor för sina anställda. Lätt att ta tjänsteledigt, 7 veckors semester, tex.

Dock har hon ett väldigt slitigt jobb. Måste fatta många jobbiga beslut osv.
Citera
2009-09-09, 15:23
Medlem
Citat:
Hon jobbar definitivt inom det "sociala arbetets spektra". Hennes titel är Enhetschef på socialen för en viss målgrupp för ett visst geografiskt område. Hon är förresten kommunalanställd, kommunen ger mycket bra arbetsvillkor för sina anställda. Lätt att ta tjänsteledigt, 7 veckors semester, tex.

Dock har hon ett väldigt slitigt jobb. Måste fatta många jobbiga beslut osv.

Enhetschef på socialen är en väldigt vag beskrivning, kommunen ger knappast bra villkor för sina anställda, 7 veckors semester köper jag inte, tjänstledigt är inte lätt för någon chef att ta.

7 veckors semester skulle innebära att hon får 35 semesterdagar per år, lagen ger 25, i de kollektivavtal som är bäst, så får man max 5 dagar extra i ersättning för ex inget OB... Så 35 dagar NEJ.

Nu är du allt ute och cyklar.
Citera
2009-09-09, 15:46
Medlem
qlx123s avatar
Citat:
Enhetschef på socialen är en väldigt vag beskrivning, kommunen ger knappast bra villkor för sina anställda, 7 veckors semester köper jag inte, tjänstledigt är inte lätt för någon chef att ta.

7 veckors semester skulle innebära att hon får 35 semesterdagar per år, lagen ger 25, i de kollektivavtal som är bäst, så får man max 5 dagar extra i ersättning för ex inget OB... Så 35 dagar NEJ.

Du får tro vad du vill.
Hon har precis fått tjänsteledigt från sin position som enhetschef på socialen i 1 år.
Citera
2009-09-09, 16:03
Medlem
Citat:
Du får tro vad du vill.
Hon har precis fått tjänsteledigt från sin position som enhetschef på socialen i 1 år.

Visst, tjänstledig har alla rätt och ansöka om.

Enhetschef på socialen kan vara mkt, men ingen av dem har den typen av avtal du beskriver, troll.
Citera
2009-09-09, 16:31
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:

Snackar du om? 35 dagars semester fungerar jättebra till och med inom kommunal sektor om personen i fråga är över 50 eller 55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in