Citat:
Ursprungligen postat av Matecarina
Sknt med lite sympati, n socsekreterare r verkligen inget som lockar (iaf inte som samhllet ser ut nu) jag r intersserad av samtalsterapi, drog/missbruk eller som du nmner fretagsrelaterat arbete.
Kan frst att det r s f killar p utb, gr nya prg utan inriktning s vet inte hur det varit innan men genus/intersektionalistiska perspektivet ligger som ett filter ver varje text knns det som.
Tack fr ditt inlgg
Ok, jag r ocks intresserad av att vidarutbilda mig till psykoterapeut med kbt inriktning.
Jo, om du kommer in p HR arbete s kar du lnen rejlt. Rekryterare kan f bonus ocks. Vi lser dock lite andra kurser, vi har ocks lst sociologi och mer "flummiga" kurser. Det var roligare att lsa arbetsrtt o sdana kurser istllet. Dr var det inte lika mycket "tyck rtt". Har en kurs nu, som kunde kallas fr "PK 7.5 hp"
Ngot jag mrkt r att det bland vnsterbrudar och socionomer m.m. r att dessa oftast r fulare, med ring i nsan o orakade armar, mer griniga osv. Sknt att slippa dem ganska mycket. Men det r rtt bra att ha en socionomexamen som grund med.
Du lr ha ganska ltt fr att f jobb efter examen, tminstone. Sknt att slippa oroa sig fr det.
Ni har vl praktik med?
S lnge du inte har ngon annan "realistisk" drm s tycker jag nd du gr rtt. F 2.0 p hgskoleprovet r ju inte s ltt direkt.