2009-09-22, 17:46
Medlem
evilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hierakin
så det är latmaskar som inte vågar stå upp för vad de tror på som är motståndare till aktionen?

Ja det kan nog stämma

Men om de ska lägga ner en helt laglig aktion för att du vill det, är det okay för att DU tolkar rättsordningen på det viset?
Det finns vägar att gå runt om detta nu visar sig vara förtal, så de kan fortsätta på samma vis lagligt, med väldigt små modifikationer.

men de ska fa fortsatta bara for att DU tolkar detta som lagligt?
Citera
2009-09-22, 17:49
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilone
Saken är väl att vi bör få fortsätta så länge vi är villiga att ta det eventuella straff som kommer eller inte kommer. Alla gör vi våra val och sedan får vi ta konsekvenserna av vårt handlande, detta gäller även pedofiler eller personer som driver kampanjer av det här slaget.

/Micke
Citera
2009-09-22, 17:51
Bannlyst
Citat:

Vad försöker du säga, att dina åsikter borde väga mer än andras eller? Att det du tycker och säger ska följas?

Ser inget fel med detta då det inte är bevisat olagligt idag, och det finns vägar att gå om man vill göra detta lagligt i så fall.
Citera
2009-09-22, 17:54
Medlem
evilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Saken är väl att vi bör få fortsätta så länge vi är villiga att ta det eventuella straff som kommer eller inte kommer. Alla gör vi våra val och sedan får vi ta konsekvenserna av vårt handlande, detta gäller även pedofiler eller personer som driver kampanjer av det här slaget.

/Micke

Micke grejjen ar att ni inte far fortsatta om det ar olagligt.
Citera
2009-09-22, 17:56
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Micke grejjen ar att ni inte far fortsatta om det ar olagligt.
Vi gör en deal, som jag svär på att hålla.

Upprepa samma mening till våra pedofiler, och när de lyder din uppmaning och slutar så kommer även vi att sluta med kampanjen.

Är det något som du tycker låter ok?

/Micke
Citera
2009-09-22, 17:59
Medlem
evilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Vi gör en deal, som jag svär på att hålla.

Upprepa samma mening till våra pedofiler, och när de lyder din uppmaning och slutar så kommer även vi att sluta med kampanjen.

Är det något som du tycker låter ok?

/Micke

2 fel gjor aldrig 1 ratt
Citera
2009-09-22, 18:05
Bannlyst
Citat:
2 fel gjor aldrig 1 ratt
Sant.

Den gyllene regeln: Behandla andra såsom du vill bli behandlad.
Gäller både pedofiler och aggressiva "patrioter".
Citera
2009-09-22, 18:59
Medlem
gobbegroggs avatar
varför ska talesmannen från SMR med i debatt om detta är en opolitisk "aktion"?
Citera
2009-09-22, 19:01
Medlem
gadden666s avatar
..........hmmmmmm.....än så länge har det inte kommit ngn respons på mina rader.....jag borträknar pubertala påhopp och fjortisyttringar.....

Jag menar faktiskt allvar i min frågeställning. Vill man som organisation bli tagen på allvar, orde väl ett klargörande kunna göras.

Jag vill återigen påminna om att jag sedan tidigare här varit tydlig med att jag inte accepterar pedofili.....ja, inte ngn som helst form av övergrepp mot andra levande varelser. Sådär......nu är det sagt igen.'

Nå......?
Citera
2009-09-22, 19:01
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg
För att SMR driver kampanjen?
Citera
2009-09-22, 19:03
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
..........hmmmmmm.....än så länge har det inte kommit ngn respons på mina rader.....jag borträknar pubertala påhopp och fjortisyttringar.....

Jag menar faktiskt allvar i min frågeställning. Vill man som organisation bli tagen på allvar, orde väl ett klargörande kunna göras.

Jag vill återigen påminna om att jag sedan tidigare här varit tydlig med att jag inte accepterar pedofili.....ja, inte ngn som helst form av övergrepp mot andra levande varelser. Sådär......nu är det sagt igen.'

Nå......?
Vad var din fråga då?
Citera
2009-09-22, 19:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gobbegrogg

Därför att Pär Öberg är deras förstaval vid mediakontakter kanske? Kampanjen är opolitisk, men media har valt att slå på stort för att försöka demonisera SMR även för detta initiativ och SVT-Debatts programledare kommer, om de programansvariga nu accepterar SMR:s krav på direktsändning och två representanter i den fientliga och pedofilkramande miljön, givetvis att försöka styra in samtalet på SMR:s politiska program. Då är det helt i sin ordning att den huvudsakligt mediaansvarige finns med i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in