2009-09-02, 13:08
Medlem
keelsos avatar
Hejsan alla datakunniga.
Jag är helt borta när det gäller datorer och allt där till. Så nu vänder jag mig till er för att förhoppningsvis få lite hjälp.

Det är så att nu för ett tag sen började min dator dö när jag spelar spel, ibland redan efter fem minuters spelande, annars kan det ta upp till någon timme. Men när jag sitter på msn osv så händer det aldrig något konstigt.
Jag vet inte alls vad detta kan bero på, men för ett tag sen installerade jag mount & blade. Och laddade ner någon modd till det spelet, battlesizer. Och det är efter det som det började krångla. Har prövat spela andra spel men det händer samma sak! Kan inte heller ta bort modden, för det finns inte att hitta någonstans.
Så snälla hjälp mig innan jag blir galen!
Citera
2009-09-02, 13:44
Medlem
carbsons avatar
är det en laptop eller en stationär? det låter som överhettning. se till så att datorns innandöme är fri från damm.
Citera
2009-09-02, 14:08
Medlem
keelsos avatar
Det är en stationär. Okej! Ska se om jag kan göra rent den. Gjorde det här om dagen men verkade inte bli så mycket bättre.
Citera
2009-09-02, 14:20
Medlem
Låter onekligen som om Grafikkortet blir för varmt, se till att kylningen sitter bra. Du kan lätt kolla temperaturen med programmet Speed Fan.
Citera
2009-09-02, 14:27
Medlem
JSpezzas avatar
Hade precis samma problem som du beskriver ovan. Måste vara att du har problem med fläkten och som någon skrev ovan behöver du rengöra den från damm. Har för mig att jag lämnade in Pc:n för dammsugning till en billig peng, ca 200 och efter det fungerade det utan problem.

Kan nästan garantera att det skulle lösa ditt problem då symtomen är exakt desamma.
Citera
2009-09-02, 15:41
Medlem
keelsos avatar
Har öppnat upp burken och gjort rent. Skruvade ur grafikkortet och tog bort all damm och så. Skruvade tillbaks men det blir fortfarande sjuukt varmt och problemet kvarstår. Alla fläktar snurrar som de ska osv. Några tips på hur man kan kyla ner det?
Citera
2009-09-02, 16:42
Medlem
keelsos avatar
Och nu pluppar denna varningsgrej upp : http://www.ladda-upp.com/bilder/23697/asdasd

vad betyder detta?
Citera
2009-09-03, 11:27
Medlem
carbsons avatar
känns som om ditt graffekort börjar gå i pension. testa med ett annat o se om problemet kvarstår.
Citera
2009-09-03, 23:47
Medlem
Säger som de andra, det är något med grafikkortet och "varningsgrejen" bekräftar ju också det. Samma sak brukade hände mig om jag spelade krävande spel, skulle tro att det beror på ett överbelastat grafikkort. Går datorn att sätta på direkt efter att den krachar? Om det är så att grafikkortet blir för varmt så borde det ta ett tag innan det har svalnat och det går att sätta igång datorn igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in