Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-02, 05:56
  #1
Medlem
Varulvs avatar
I den här tråden ska man kunna tipsa om olika butiker där man kan köpa produkter relateraden forumet, d.v.s rollspel, figurspel, sällskapsspel m.m. Trådens huvudsyfte är alltså att tipsa om exempelvis nätbutiker men även butiker i städer går givetvis att tipsa om.

Viktigt att följa reglerna
För att tråden inte ska bli en enda stor listtråd så ska varje inlägg innehålla både länk och en liten recension av butiken med betyggraden 1-10. Man ska även kunna efterfråga recensioner på butiker som man kanske vill testa.

Det är även okej att diskutera olika recensioner hurvida de stämmer eller inte, alla erfarenheter av en butik är välkommen.

Detta är heller ingen reklamtråd, så spam med länkar som saknar någon recension kommer att bli borttagna.


Inläggen kan se ut såhär:
Citat:
http://www.butik.se

Kommentar: Jag tycker butiken är väldigt bra, kort leveranstid och har alltid saker i lager. Servicen funkar bra och jag har inget direkt att klaga på, förutom en mindre skada på mitt paket.

Betyg: 7/10

Tråden kan i framtiden komma att kastas om användarna vägrar att följa reglerna.

Enjoy.
Citera
2009-09-02, 05:57
  #2
Medlem
Varulvs avatar
Tråd Klistrad

/Mod
Citera
2009-09-02, 14:11
  #3
Medlem
Cotillions avatar
Goblin Games

http://www.goblingames.se/

Geografisk plats:
Göteborg

Kommentar
Helt klart ett bra ställe att köpa sina nya böcker på, har det mesta av det bästa och vill du ha en bok som de inte har i sitt sortiment försöker de ordna det.
Killen som äger stället och som brukar stå där är dock förbannat nervös så det är knappast stället man går in i för att botanisera runt.
Trevlig och hjälpsam är han dock. Lite billigare än SF-bokhandeln.
Vad jag förstår så kommer det komma upp lite aktiviteter i butiken men det är inget jag har varit med om.

Betyg:
9/10
Citera
2009-09-06, 16:08
  #4
Medlem
Cotillions avatar
Rollspel.nu Köpes och säljes avd.

http://www.rollspel.nu/forum/ubbthre...rums/52/1.html

Geografisk plats
Lite här och där beroende på var folk bor.

Kommentar:
Ett bra ställe att leta efter begnade regelböcker.
Vad som skiljer detta ställe från Tradera och Blocket är att det aktiva spelare som säljer det mesta och kan svara på de flesta regelfrågor som dyker upp.
Har du tur och frågar så kan du säkert få en del extra prylar också som kan hjälpa er komma igång.
Priset på grejerna brukar av samma anledning vara marknadspriser men man kan säkert hitta ett fynd här och där.
Skicket på varorna är lika varierande som annonser.

Betyg:
6/10
Citera
2009-09-14, 11:47
  #5
Medlem
Keldons avatar
Butikens namn: Spel på Clemenstorget

webbadress www.spelpanatet.se

Beläget: På Clemenstorget i Lund.

Kommentar: Centralpunkt i Lund för folk intresserade av brädspel, tabletop, rollspel och kortspel.

Varje måndag kl 18.00 är det gratis brädspelskväll för folk som vill prova på.
Tisdagar är det Legacyturnering i Magic the Gathering kl 16.00.
Onsdagar samlas alla warhammerfanatiker för spel- och målarkväll från kl 18.00. De riktiga warhammerfansen dyker dock upp ännu tidigare.
Fredagar är det Magic the gathering-draft kl 18.00.
Sortimentet i butiken är brett och skiftande över tid. De är inte rädda för att chansa på nya produkter. Det går ofta att beställa in just det du söker.
Längst in i butiken finns spelborden som är alltid är öppna för allmänheten så länge butiken har öppet, men motspelare träffas säkrast på tiderna ovan.

Personalen: Hyffsat trevlig men inget spektakulärt i dagsläget.

Helhetsintryck: 7/10
Citera
2009-09-24, 10:25
  #6
Medlem
http://www.collectorspoint.se

Geografisk plats: Umeå

Kommentar: Riktigt trevlig butik, har det mesta faktiskt. Det jag uppskattar mest med den är att dom har många äldre rollspel och spel till salu. Snabba leverans tider och relativt låga priser. Om man ska klaga på någonting så är det väl sidans indelning efter tillverkare, svårt om man inte vet vem som gjort spelet man letar efter. Lite dåliga med att uppdatera sin hemsida, mycket av grejerna står i listor fast är markerade att dom är slut. Annars perfekt.

Betyg: 9/10
__________________
Senast redigerad av Zorger 2009-09-24 kl. 10:28.
Citera
2009-11-24, 19:55
  #7
Medlem
5assedmonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Goblin Games

http://www.goblingames.se/

Geografisk plats:
Göteborg

Kommentar
Helt klart ett bra ställe att köpa sina nya böcker på, har det mesta av det bästa och vill du ha en bok som de inte har i sitt sortiment försöker de ordna det.
Killen som äger stället och som brukar stå där är dock förbannat nervös så det är knappast stället man går in i för att botanisera runt.
Trevlig och hjälpsam är han dock. Lite billigare än SF-bokhandeln.
Vad jag förstår så kommer det komma upp lite aktiviteter i butiken men det är inget jag har varit med om.

Betyg:
9/10

Skulle bara vilja nämna att jag var där i butiken för inte allt förlänge sen, heltskön kille som jag och mina vänner kunde dela några skratt med, verkade inte alls nervös faktiskt.
Kan varit två olika människor men jag tror det bara är ägaren som står i affären(?)
Citera
2009-11-25, 09:58
  #8
Medlem
http://www.worldofboardgames.com/

Min kommentar: Mycket bra butik med snabba leverensar och bra utbud. Jag har handlat av dem ett flertal gånger och alltid fått varorna jag beställt snabbt. Dessutom så brukar de skicka med zip-lock-påsar vilket är klart trevligt. Det enda jag kan anmärka på är den ibland lite dyra frakten och att de bara tar emot förskottsbetalning. Överlag är jag mycket nöjd.

Betyg: 8/10
Citera
2010-04-28, 10:33
  #9
Medlem
Taluss avatar
Iocus, Luleå

Kommentar:
Killen som driver butiken är snål som gatan. Beställer du in någonting och får ett pris, så kränger han upp enkronor och småtior väl när varorna kommit in. Det är liksom småpengar som, om han bara sagt det priset från början, inte hade varit några problem. Men man blir sur om man kommer överens om något ska kosta 50kr/styck eller om det går på 65kr/styck. Handlar aldrig från honom om det inte är någonting jag behöver akut för att rädda livet på någon väldigt, väldigt närstående. Priserna är vidare högre än en normal hobbybutik tar, men jag förstår det kanske varken är särskilt stor efterfrågan eller konkorrens, men det är ändå billigare (även vid mellansmå beställningar) att ta hem saker själv än att gå via den återförsäljaren.

Betyg:
3/10
Citera
2010-04-28, 12:42
  #10
Medlem
Blackwells avatar
www.vasagaming.se

Geografisk plats: Göteborg

Kommentar: Detta är nya backstab, det är bara mycket fräschare. De säljer Magic och några brädspel, har även mycket bra datorer för ett billigt timpris, och brädspel man kan låna.
Servicen är oftast mycket bra - de som jobbar där är trevliga och mycket kunniga. (Har dock varit med om att internet pajat när jag spelat dator där, jag gick till kassan och han bara sa "Vad ska jag göra åt det?" )
De har också turneringar. Ett veckoschema med magicturneringar i olika format, även typ yu-gi-oh (och pokémon?). Ibland ordnar de också turneringar i dataspel.
Lokalen är mycket fräsch.
De säljer även toast, baguette, dricka, godis mm till rimliga priser. När jag satt där sent och spelade en gång gick de runt och bjöd på kaffe

Betyg: 10/10
Citera
2010-05-06, 23:29
  #11
Medlem
http://mohsart.se/
Geografisk plats: Stockholm och på diverse konvent etc.
Kommentar: Störst i norden på traditionella asiatiska brädspel, "generalagent" på böcker om Go; enstaka titlar kan man få tag på aningen billigare från tex adlibris, men i den här butiken finns ca 300 titlar mot adlibris 3?
Litet minus för att frakten är lite för dyr.
Betyg: 9/10
Citera
2010-06-23, 21:36
  #12
Medlem
dozks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cotillion
Goblin Games

http://www.goblingames.se/

Geografisk plats:
Göteborg

Kommentar
Helt klart ett bra ställe att köpa sina nya böcker på, har det mesta av det bästa och vill du ha en bok som de inte har i sitt sortiment försöker de ordna det.
Killen som äger stället och som brukar stå där är dock förbannat nervös så det är knappast stället man går in i för att botanisera runt.
Trevlig och hjälpsam är han dock. Lite billigare än SF-bokhandeln.
Vad jag förstår så kommer det komma upp lite aktiviteter i butiken men det är inget jag har varit med om.

Betyg:
9/10

var in på goblingames idag. dom har börjat sälja warhammer, deras priser ligger ca 10-20 kr under dom priserna som GW har i sin butik. man kan förbeställa nya regelboken till warhammer 8ed där för 498kr.
Så dom borde väll vara den billgaste butiken i göteborg på GW produkter nu, eller?
__________________
Senast redigerad av dozk 2010-06-23 kl. 21:38.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback