2009-10-19, 15:33
Medlem
AHAHAHAHAHAHA!!!! Vilket skämt!
Citera
2009-10-19, 15:38
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordkorean
Lena Sundström nominerad till Augustpriset för boken Världens Lyckligaste Folk

http://www.aftonbladet.se/kultur/article5981997.ab

Det som är skrämmande på riktigt är att det är inom kategorin "Årets svenska fackbok". Om inte jag är helt fel ute så bör fackböcker källgranskas samt vara vetenskapligt accepterade. Lenas bok är ju ett jävla sammelsurium av hennes jävla dravel till vänsteråsikter och inga solklara sanningar.

Återigen undrar man ifall majoriteten av sveriges befolkning ligger i ngn jävla dvala/masspyskos för det här är rent ut sagt vidrigt. Jag mådde dåligt när jag läste det här.

Hennes bok, liksom hennes krönikor är ett stort skämt. Människan åkte till Danmark i 3 månader och semestrade och intervjuvade ett godtyckligt antal människor i områden där råttan visste vilka svar hon skulle få.
Här har inte gjorts några vetenskapliga undersökningar, inte beaktat något O.S.U utan det bygger på dravel och lösryckta intervjuver, hon har inte kommit fram till något annat än de åsikter/fördomar hon hade sen innan.

Vaffan ska hon ha ett pris för? Det är ju helt jävla absurt.

Kan man i dagens Sverige ljuga ihop vilka jävla absurda ihopkok som helst så länge de ligger i lag med dagens etablissemang (Gellert Tamas uppenbara lögner etc)???
Citera
2009-10-19, 15:47
Medlem
Ett litet djurs avatar
En definition på fackbok är:
Citat:
bok som huvudsakligen innehåller fakta om ett visst ämnesområde
Kan någon som läst boken bekräfta att den huvudsakligen innehåller fakta inom ett visst ämnesområde?

För det är inte det intryck jag fått av boken, precis som Moffegrev påpekar.
Citera
2009-10-19, 16:22
Bannlyst
Jag har själv bott ett par år i KPH och pendlar numera.

Nån som vet var/stadsdel hon bodde. - Knappast Nörrebro.

Stockholm är för övrigt dsdel i Köpenhamn hon bodde? Europas rasenaste innerstad. Enda utlänningarna som bor där är typ ambassadpersonal.
I Köpenhamn finns det invandrarghetton i innerstan. Precis som i Malmö, Paris, Berlin, Amsterdam, brussel osv.

Man kan fråga sig varför hon inte skriver om tex Finlands istället. Ett land som ALDRIG tagit emot asylanter. Danmark märkte först efter ett decennium att detta går helt åt helvete. De gav araberna en chans i alla fall.

Om hon bott i DK så har hon nog noterat att etx postkontoren finns kvar och att sjukvården är ungefär 10 gånger så effektiv som i Sverige och dessutom 100% gratis.
Citera
2009-10-19, 21:14
Medlem
Nu är hon på aktuellt och pratar om....Danmark.
Citera
2009-10-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangus
Nu är hon på aktuellt och pratar om....Danmark.
FY FAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!
De kallar in den jävla fittan som proffs-tyckare!!
Herregud, vi lever i DDR!!
Citera
2009-10-19, 21:16
Medlem
L0darens avatar
hahaha hon vill motverka folks rättigheter att rösta på vilket parti dem vill..tar piratpartiet och SD som exempel.
Citera
2009-10-19, 21:17
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henderson
FY FAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!

Jepp.

Objektiv granskning i Sverige är underbart.
Citera
2009-10-19, 21:18
Medlem
Låt oss allihop skicka e-mail till svt och klaga!
Citera
2009-10-19, 21:31
Medlem
Citat:
FY FAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!

Haha, ja precis. Kändes ju inte så värst objektivt. 5 självutnämnda proffs-tyckare(Inkluderar även programledaren som jag tycker gödslar för mycket med ord som "Främlingsfientliga" osv) som endast snackade skit om SD utan att någon från SD fick bemöta skiten.

Kan inte Lena åka till Korea och berätta lite för oss om "rasismen" där istället? De har ju faktiskt knappt några icke-östasiatiska invandrare där överhuvudtaget.

Nej, det är ju förstås bara vi västeuropéer som ska visa "solidaritet".
Citera
2009-10-19, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Jag har själv bott ett par år i KPH och pendlar numera.

Nån som vet var/stadsdel hon bodde. - Knappast Nörrebro.

Stockholm är för övrigt dsdel i Köpenhamn hon bodde? Europas rasenaste innerstad. Enda utlänningarna som bor där är typ ambassadpersonal.
I Köpenhamn finns det invandrarghetton i innerstan. Precis som i Malmö, Paris, Berlin, Amsterdam, brussel osv.

Man kan fråga sig varför hon inte skriver om tex Finlands istället. Ett land som ALDRIG tagit emot asylanter. Danmark märkte först efter ett decennium att detta går helt åt helvete. De gav araberna en chans i alla fall.

Om hon bott i DK så har hon nog noterat att etx postkontoren finns kvar och att sjukvården är ungefär 10 gånger så effektiv som i Sverige och dessutom 100% gratis.

Det var på Nörrebro hon bodde. Och visst är boken iakttagelser, och hon kommer inte fram till några direkta slutsatser(mer än att det är puckat att låta enfrågepartier med främlingsfientlighet som enda idé sätta agendan för diskussioner om invandrings/integrationspolitik, men det vet vi väl nu, såhär i efterhand)- den hade kunnat vara bättre, och på det viset- den är mer eller mindre en lång reflekterande samling krönikor- är den kanske inte vad jag hade gissat på som Augustnominering.

Exempelvis går den inte att jämföra med Carlbergs Pillret, som fick priset förra året. Tror faktiskt inte Sundström får priset, och får hon det kommer det säkerligen vara av politiska skäl snarare än något annat. Vilket är synd. I mina ögon räcker det inte med ett lovvärt syfte, en fackbok ska hålla en viss nivå också.
Citera
2009-10-19, 23:04
Medlem
Citat:
Låt oss allihop skicka e-mail till svt och klaga!

Svensken visar sin handlingskraftiget ännu en gång.

Och folk undrar varför det bort en miljon svenskhatande muslimer i landet, när vi har en sån principfast befolkning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in