Citat:
Ursprungligen postat av nordkorean
Lena Sundström nominerad till Augustpriset för boken Världens Lyckligaste Folk
http://www.aftonbladet.se/kultur/article5981997.ab

Det som är skrämmande på riktigt är att det är inom kategorin "Årets svenska fackbok". Om inte jag är helt fel ute så bör fackböcker källgranskas samt vara vetenskapligt accepterade. Lenas bok är ju ett jävla sammelsurium av hennes jävla dravel till vänsteråsikter och inga solklara sanningar.
Återigen undrar man ifall majoriteten av sveriges befolkning ligger i ngn jävla dvala/masspyskos för det här är rent ut sagt vidrigt. Jag mådde dåligt när jag läste det här.
Hennes bok, liksom hennes krönikor är ett stort skämt. Människan åkte till Danmark i 3 månader och semestrade och intervjuvade ett godtyckligt antal människor i områden där råttan visste vilka svar hon skulle få.
Här har inte gjorts några vetenskapliga undersökningar, inte beaktat något O.S.U utan det bygger på dravel och lösryckta intervjuver, hon har inte kommit fram till något annat än de åsikter/fördomar hon hade sen innan.
Vaffan ska hon ha ett pris för? Det är ju helt jävla absurt.
Kan man i dagens Sverige ljuga ihop vilka jävla absurda ihopkok som helst så länge de ligger i lag med dagens etablissemang (Gellert Tamas uppenbara lögner etc)???