2009-09-03, 22:38
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Danskarna borde vara förbannade över hennes oförskämda översittarattityd. Hon tror verkligen att hon kan och vet allt, och att hon minsann skall berätta för danskarna vad som är rätt och riktigt.

Riktigt pinsamt är det när hon sitter och mässar om "fördomar" för dansk folkepartis väljare.

Danskar blir inte förbannade på sådant trams. Danskar skrattar åt det, tar en öl, en cigg och snackar vidare om annat.
Citera
2009-09-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Danskar blir inte förbannade på sådant trams. Danskar skrattar åt det, tar en öl, en cigg och snackar vidare om annat.

+1
Citera
2009-09-03, 23:24
Medlem
RadicalKicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://nyhetskanalen.se/1.633665?page=643

Nyehtsmorgon på TV4 090902 klockan 0745
"Hon flyttade till Danmark för att uppleva främlingsfientligheten. Lena Sundström om ett annorlunda experimnet."
Hon har även skrivit en bok om detta; http://www.bokus.com/b/9789173432474.html?pt=search_result&search_term=Le na%20sundstr%F6m Och senare i höst visar TV 4 en dokumentär baserad på boken, världens lyckligaste land.

Vad anser ni om Lena Sundströms experiment? Bra eller anus? Skulle ni själva kunna tänka er att flytta till Danmark för att uppleva främlingsfientligheten där på plats? Själv skulle jag inte det. Jag är så nöjd med att bo där jag bor
Hur tror ni sådant här påverkar den svenska pk-opinionen?

.

Lena Sundströms dokumentär påverkar inte Sverige alls och än mindre Danmark. Förutom att hennes danska var obefintlig, så gjorde hon ingen som helst dykning ner i det danska samhället eller lagstiftningen. Det som hade slagit henne i så fall hade nog varit hur lika den svenska och danska politiken är, så när som på den danska 24-årsregeln. Att retoriken är en annan ändrar inte på det.
Citera
2009-09-04, 13:13
Bannlyst
Haha notera hur hon kör rattfull vid 39:20

Bra att brottslingar får göra dokumentärer
Citera
2009-09-04, 13:41
Medlem
Koverass avatar
Detta är så underbart roligt och misslyckat.
Det bästa är väl att hon inte är medveten själv om detta, utan snarare är nöjd med sitt medelmåttiga korståg.
Senast redigerad av Koveras 2009-09-04 kl. 13:45.
Citera
2009-09-04, 14:37
Medlem
TranceFormers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe

Vi attackerar inom 48 timmar !!!!!
Den danska armén rullar över bron !!!!!

Inte ens surströmming-bomber kan rädda Sverige !!!!!
Citera
2009-09-04, 14:47
Medlem
Lantbruks avatar
Varför flyttar inte Lena Sundström till Sydkorea istället, om hon nu vill flytta till "främlingsfientligheten" ?

Danmark: http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/3167.htm

Sydkorea: http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/2800.htm

Patetiskt!!!
Citera
2009-09-04, 14:48
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWRRD
Och du är förstås svensk, i rakt nedstigande led från svenska vikingar?
Hon är väl för fasen inte mindre svensk än någon annan i det här landet. Fan va dålig stil av dig.

Hon ÄR mindre svensk än exempelvis mig, och de flesta andra i det här landet. Hon är inte svensk, helt enkelt.

Mvh
Citera
2009-09-04, 15:19
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Varför flyttar inte Lena Sundström till Sydkorea istället, om hon nu vill flytta till "främlingsfientligheten" ?

Danmark: http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/3167.htm

Sydkorea: http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/2800.htm

Patetiskt!!!

Fast det skulle nog ställa högre språkkunskaper på henne, kan jag tänka mig.
Citera
2009-09-04, 17:29
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Å! Nu beter du dig sannerligen muslimskt genom att kalla en kvinna av annat ursprung än ditt eget för hora. Du skulle gillas av grabbarna i Rosengård.

För övrigt ett bra reportage som visar hur vidriga och människofientliga lögnare partier som DF och här SD egentligen är. Otippat att det även i Danmark är bittra människor från byhålor som stödjer ett sånt parti. Det råder en mytbildning om att svenskar i skyddade områden inte röstar på såna partier för att de inte upplevt invandring på nära håll. I själva verket är det ju precis tvärtom. Klassiska obildade WT-danskar eller WT-svenskar i etniskt rena men ekonomiskt svaga områden är de största anhängarna av dylika partier.
Du har gått på lögnerna ser jag, gå in på www.val.se och kolla själv resultaten för SD i olika byhålor. De existerar knappt ute på landsbygden..

Föresten, synd att hon är så söt men är så jävla korkad.
Senast redigerad av volvo 240 2009-09-04 kl. 17:59.
Citera
2009-09-04, 18:12
Medlem
brickbots avatar
Jag har tidigare läst en del krönikor och likn av Fru Sundström och faktiskt tyckt att hon varit en av de >aningen< mer klarsynta krönikörerna i svensk media. Men reportaget om hennes Damnarks vistelse i SVT var det värsta dravell jag sett. Det var fyllt av klyschor, politisktkorrekt trams och verklighetsfrämmande retorik hämtad från åttiotalet. Hon uppvisade alla tecken på hjärntvätt och PK-hybris och vågade givetvis inte ställa de frågor och funderingar som hade varit rimliga i sammanhanget!

Istället för att åka runt i Danmark och fråga dem hur det är att ha ett främlingsfientligt parti i deras Riksdag, så borde Fru Sundström åka runt i svenska förorter och fråga de kvarvarande Svenskarna hur det känns att dela bostadsort med stenkastare och mordbrännare! Borde hon inte fråga alla oss tiotusentals svenskar som lämnat miljonprogrammen hur det känns att våra uppväxtorter, som vi alla har nostalgiska kära minnen ifrån, har blivit övertagna av Talibaner? Carl Einar Häckner utryckte sig så tydligt man bara kan efter han besökt sin uppväxt ort Angered, "Det är inte längre mitt Angered"...

Logiken är faktiskt enkel, utanförskap eller inte utanförskap. Men hade vi inga Svartskallar- så hade vi inte alla dessa stenkastningar och mordbränder! Kanske hade våra förorter ändå inte varit några utopier, men unga svenskar hade sluppit trackasserier och våldtäckter enbart p.g.a sin etnicitet. Det här är kanske frågor och funderingar hon borde ha tagit upp?! Vad gjorde att Danskarna blev främlingsfientliga? Istället för att försöka att påvisa rent larviga felaktigheter och s.k. skräckpropaganda från Dansk Folkeparti! När skall nån på allvar ställa seriösa frågor och funderingar kring mångkulturen och dess monumentala misslyckande?

Jimmie Åkesson borde personligen skriva ett tackbrev till Fru Sundström! Hennes skitreportage har nog genererat ett par tusen nya röster...
Senast redigerad av brickbot 2009-09-04 kl. 18:16.
Citera
2009-09-04, 18:15
Medlem
zeke5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranceFormer
Vi attackerar inom 48 timmar !!!!!
Den danska armén rullar över bron !!!!!

Inte ens surströmming-bomber kan rädda Sverige !!!!!
Ta med tuborg och smörrebröd o pölser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in