2009-08-18, 21:20
Medlem
Vad jag vet så går skatten på 200 kr per 40%:ig liter. Vilket är en del. Ska ni beställa några stycken så rekommenderar jag att ni kollar på http://www.vinosencasa.com/ . Dom har riktigt fina priser och leveransen tar ungefär 2 veckor d.v.s 1 vecka längre än NetBar, men det tycker iaf jag är värt med tanke på prisskillnaden. Läs gärna mitt inlägg några sidor bak om när jag la min beställning därifrån.
2009-08-19, 16:25
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error324
Vad jag vet så går skatten på 200 kr per 40%:ig liter. Vilket är en del. Ska ni beställa några stycken så rekommenderar jag att ni kollar på http://www.vinosencasa.com/ . Dom har riktigt fina priser och leveransen tar ungefär 2 veckor d.v.s 1 vecka längre än NetBar, men det tycker iaf jag är värt med tanke på prisskillnaden. Läs gärna mitt inlägg några sidor bak om när jag la min beställning därifrån.

Oj, 200 spänn! Det var mer än jag trodde Hur stor risk är det att man åker fast då? Ska kolla din länk btw, den såg intressant ut!
2009-08-19, 19:41
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error324

Tror jag fick vänta runt 6 veckor när jag beställde därifrån senaste gången, var under Juni och fick leveransen i början av augusti. En sak jag inte förstår med dom är varför dom inte lämnar ut Kolli-id? Dom har nämligen det tillgängligt.
2009-08-19, 19:44
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Oj, 200 spänn! Det var mer än jag trodde Hur stor risk är det att man åker fast då? Ska kolla din länk btw, den såg intressant ut!

Går inte att säga hur stor chansen är att man åker fast. Men om jag måste säga något så under 1%. Senaste tillslaget som jag vet var mot Locadi och dom kör i stort sett bara sprit vad jag vet.
2009-08-19, 20:09
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
Går inte att säga hur stor chansen är att man åker fast. Men om jag måste säga något så under 1%. Senaste tillslaget som jag vet var mot Locadi och dom kör i stort sett bara sprit vad jag vet.

Samma som jag hört då! Blir nog en beställning snart då
2009-08-19, 20:29
Medlem
451122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmouse
Då första posterns länkar är nere så vore jag mer än glad om någon länkade mig en sida där man kan betälla öl ifrån hyfsat billigt, billigare än systemet givitvis.

Detta gäller för Netbar:
Enda sättet att få någorlunda billig öl, är att beställa bara en platta öl och 10 flaskor sprit. Kostnaden blir då 102 kr för en platta, dvs 4,30 kr/öl. (Harboe 4,7%)
Senast redigerad av 451122 2009-08-19 kl. 20:41.
2009-08-20, 12:01
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Nytt mail. Transporten påbörjad 7:e och jag kan förvänta mig en leverans 21:a augusti. Tycker det låter som att transporten ska gå via Novisibirsk.
Imorse dök paketet upp. Någon legkontroll gjorde inte transportnissen trots att han är skyldig att göra det (nu är jag visserligen 30+ men han är skyldig att kolla vem som tar emot paketet). Den slöe fan hade inte ens någon penna med sig för underskriften. Lite oseriöst men men. Nu har jag iaf mina 10 flaskor blandade godsaker.
Senast redigerad av Cineasten 2009-08-20 kl. 12:13.
2009-08-20, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Imorse dök paketet upp. Någon legkontroll gjorde inte transportnissen trots att han är skyldig att göra det (nu är jag visserligen 30+ men han är skyldig att kolla vem som tar emot paketet). Den slöe fan hade inte ens någon penna med sig för underskriften. Lite oseriöst men men. Nu har jag iaf mina 10 flaskor blandade godsaker.

Vad blev det för gött och vad gick det på? =)
2009-08-20, 14:24
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
I fredags beställde jag 15st en-litersflaskor med 40% sprit från Netbar. Gick på totalt ca 1900kr. Ska bli spännande att se om och när det kommer, avlägger en rapport då!

Idag anlände mitt paket till dörren! :-) Det tog alltså 6 dagar för mig att få godsakerna levererade.

Om jag kollar mitt kontoutdrag ser jag dock att det har dragits 1900kr två gånger, men jag läste tidigare i tråden att det var en vanlig händelse och att man brukar få tillbaka pengarna rätt fort.
2009-08-20, 15:23
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HexFlex
Vad blev det för gött och vad gick det på? =)

Bols Melon likör
Bols Green Banana likör
Absolut Blue Pure Vodka
Absolut Vodka Vanilla
Absolut Vodka Citron
Cuba Lime & Lemon Vodka Mix 30%
Bacardi Razz
Bacardi Apple
Mozart Gold Chocolat Likör
Jose Cuervo Especial Tequila

1670 spänn + frakt 440. Jag sparade väl omkring 810 spänn eller nånting ditåt. Svårt att veta exakt när vissa av varorna inte finns med i systemets sortiment.
2009-08-20, 20:04
Medlem
SnowPeeChairTens avatar
Man kan ju göra bra business på netbar. Jag funderar på att beställa hem några http://netbar.se/produkt_detalj/1100...yal_vodka_bib/ och sälja för ca 350 kr/st till klasskompisarna. Men jag tvekar lite fortfarande pga av att jag inte är 20 år (18 år).
2009-08-21, 01:17
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowPeeChairTen
Man kan ju göra bra business på netbar. Jag funderar på att beställa hem några http://netbar.se/produkt_detalj/1100...yal_vodka_bib/ och sälja för ca 350 kr/st till klasskompisarna. Men jag tvekar lite fortfarande pga av att jag inte är 20 år (18 år).

Inte nog med att du tänker uppmana netbar att langa till en minderårig, du vill sälja vidare till dina minderåriga klasskompisar för ett ockerpris också. Ajabaja...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in