2009-07-01, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macsydh
Okay, det svänger uppenbarligen fort i branschen så lika bra att fråga.
Tänkte beställa från netbar nu om ett tag, hur lång leveranstid kan jag räkna med? Vid vilka tider på dygnet kommer de med paketet?
Om jag beställer på en måndag/tisdag kan jag då hoppas på att det kommer mellan tisdag och torsdag veckan efter?
Vad kontrolleras vid leverans? Tar de leg och skiter i om man är 20 eller behöver man bara skriva på ett papper?
Till saken hör att jag gärna ser att de kommer en specifik vecka och då gärna i början på den veckan så jag vill gärna veta ungefär när jag ska betala i förhållande till när jag vill ha leverans.
Kom på en sak till, hur betalar jag? Tar de kontanter eller betalar man med kort uteslutande?

Tack på förhand även om det blev lite mycket...

Beror på vart du bor i landet, men räkna med 5 - 6 arbetsdagar.
Dom ringer innan dom kommer med paketet är du inte hemma får du hämta ut de på de närmsta utlämningställe. Det kollar inte legg om du är 20 för posten vet inte vad paketet innerhåller. Man betalar med Kreditkortet på sidan.
2009-07-01, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Låt mig fråga. Man måste vara 20 år för att ta in alkohol i Sverige, väl? Hur stor är chansen att man åker fast om man är under 20 år och beställer?

Vinboden.com - grön? Hört att det är nån 1000 kr frakt eller något sådant? Stämmer detta?

Beror helt på vart i från du beställer vilket sorts fraktbolag dom använder, om du använder posten så är chansen minimal, ska va om tullen tar ditt paket isåfall, då kan de nog bli dagsböter på några tusen lappar.
2009-07-01, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nubbe17
Dom ringer innan dom kommer med paketet är du inte hemma får du hämta ut de på de närmsta utlämningställe. Det kollar inte legg om du är 20 för posten vet inte vad paketet innerhåller. Man betalar med Kreditkortet på sidan.

Så det är inga problem att beställa om man är 18?
2009-07-01, 13:34
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nubbe17
Till mig ringde dom aldrig innan men man kan spåra paketet via kollinr. från postens hemsida och hämta ut det med det innan avin kommit.
Det går också att betala via internetbank eller betalkort utan kredit på.
Citat:
Ursprungligen postat av biker81
Både dom, Vinboden och Tegalob om Vincargo fraktar struntar i att kolla åldern.
2009-07-01, 15:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!

Vinboden.com - grön? Hört att det är nån 1000 kr frakt eller något sådant? Stämmer detta?
Ja dom är gröna, man kan kolla vad frakten blir efter man lagt det man tänker beställa i varukorgen och klickar på frakträknare.
2009-07-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biker81
Jah alltså problemet kan va om tullen tar dig , annars så äre grönt =)
2009-07-01, 22:04
Medlem
Hur är leveranstiderna från vinboden?

Vore trevligt om dom var lika snabba som netbar
2009-07-04, 15:57
Medlem
DWOYs avatar
La en beställning hos Netbar igår kväll :P Förhoppningsvis hinner paketet komma innan nästa helg. Vad händer om man inte är hemma när dom kommer förbi? Lämnar dom in det till posten då eller måste man hämta det på nåt annat ställe?
2009-07-04, 22:17
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DWOY
La en beställning hos Netbar igår kväll :P Förhoppningsvis hinner paketet komma innan nästa helg. Vad händer om man inte är hemma när dom kommer förbi? Lämnar dom in det till posten då eller måste man hämta det på nåt annat ställe?

För mig lämnade dom ett avi, var tvungen att hämta ut paketet hos postens företagscentrum.
2009-07-04, 22:38
Medlem
91Daves avatar
Om jag lägger en beställning på ett x antal plattor öl / eller sprit och vill ha det hemskickat på avi. Kan jag fortfarande få ut det, då jag inte har hunnit fyllt tjugo ännu? Kan tullarna göra något?
2009-07-05, 11:35
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91Dave
Om jag lägger en beställning på ett x antal plattor öl / eller sprit och vill ha det hemskickat på avi. Kan jag fortfarande få ut det, då jag inte har hunnit fyllt tjugo ännu? Kan tullarna göra något?

Om du får ett AVI så har varorna gått förbi tullen, bara att hämta paketet, posten bryr sig inte om födelsedatum, dom vill bara se att du är den verkliga mottagaren till paketet.
2009-07-05, 20:39
Medlem
Jag har fått med mig mer folk och vi vill nu köpa 36 flaskor Braun Vodka - som blir 2 paket.
Men finns det någon risk över att varorna aldrig kommer fram, att de fastnar i tullen eller att man på något sätt hamnar i jobbiga situationer?

Det är Netbar vi tänkte beställa ifrån
Senast redigerad av Bodysnatchers 2009-07-05 kl. 20:42.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in