2009-07-05, 23:23
Medlem
Någon som har erfarenhet av vinosencasa? Har läst att man som privatperson får föra in 10l starksprit till Sverige, är det något problem att beställa hem mer än den mängden?
2009-07-06, 09:23
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodysnatchers
Jag har fått med mig mer folk och vi vill nu köpa 36 flaskor Braun Vodka - som blir 2 paket.
Men finns det någon risk över att varorna aldrig kommer fram, att de fastnar i tullen eller att man på något sätt hamnar i jobbiga situationer?

Det är Netbar vi tänkte beställa ifrån

Ja den risken finns alltid. Men den är otroligt liten. I April stoppades en av Locadis lastbilar, har inte hört att några fler lastbilar stoppats sedan dess.

Har även följt tråden aktivt och aldrig hört att paket från Netbar blivit taget. Sedan har jag en teori att nu under semesterveckorna är det mindre kontroller.
2009-07-06, 13:47
Medlem
Någon som vet vilken butik som säljer den billigaste vodkan?
2009-07-06, 15:11
Medlem
JGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluefox_00
Någon som vet vilken butik som säljer den billigaste vodkan?

Netbar kör en ganska fint kampanj på 84kr/0.7l för Braun. Annars så har dom billiga 2liters
2009-07-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rojj
Någon som har erfarenhet av vinosencasa? Har läst att man som privatperson får föra in 10l starksprit till Sverige, är det något problem att beställa hem mer än den mängden?

Beställde där för över två år sen. Beställde då hem mer än den mängden så de va inga problem. Dock tog frakten väldigt lång tid. En månad om inte mer.
2009-07-07, 18:24
Medlem
DWOYs avatar
Mitt paket från Netbar sorterades i Malmö 17:53 idag. Beställde på fredag natt. Får se hur lång tid det tar för paketet att komma upp hit till Dalarna.
2009-07-07, 19:15
Medlem
Hur får ni reda på att det är sorterat och så?Går ni efter något nummer eller liknande? Enda jag har är ordernummer.

Edit;
Fick precis mail från netbar med kolli-nr, alltså det kommer på mailen,

Edit2;
Det tog 3 timmar för DPD att frakta från Hamburg till Malmö:
Här är din försändelse:
7 jul kl 17:53
Malmö, Sorterad

Beställde Söndag eftermiddag.
Senast redigerad av sall 2009-07-07 kl. 19:26.
2009-07-07, 20:06
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sall
Hur får ni reda på att det är sorterat och så?Går ni efter något nummer eller liknande? Enda jag har är ordernummer.

Edit;
Fick precis mail från netbar med kolli-nr, alltså det kommer på mailen,

Edit2;
Det tog 3 timmar för DPD att frakta från Hamburg till Malmö:
Här är din försändelse:
7 jul kl 17:53
Malmö, Sorterad

Beställde Söndag eftermiddag.

Lol samma sändning som mig då.
2009-07-07, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWOY
Lol samma sändning som mig då.

Har posten angivit rätt vikt för dig? Min är 4kg för lite :P .
2009-07-07, 20:19
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Har posten angivit rätt vikt för dig? Min är 4kg för lite :P .

Min är 1,1 kg för lite. Fast det kanske stämmer ändå, vikten som står på orderbekräftelsen är väl bara uppskattad vikt.
2009-07-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DWOY
Min är 1,1 kg för lite. Fast det kanske stämmer ändå, vikten som står på orderbekräftelsen är väl bara uppskattad vikt.
Ja jag tyckte mitt vägde för mycket på netbars sida, dåligt eftersom att man beställer efter vikt.

Mitt ska iaf till värmland, får se hur långt mellan våra paket kommer ;-) . Bor ju aningen närmare.
2009-07-07, 20:27
Medlem
DWOYs avatar
Citat:
Ja jag tyckte mitt vägde för mycket på netbars sida, dåligt eftersom att man beställer efter vikt.

Mitt ska iaf till värmland, får se hur långt mellan våra paket kommer ;-) . Bor ju aningen närmare.

Eftersom våra paket har kommit till Malmö, har dom redan gått igenom tullen då eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in