2008-12-05, 11:38
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
Håller på att beställa från spirituosen-grosshandel.de

Min fråga är, ska man skriva sitt mobil nummer som 073 eller +4673 ?

min andra fråga är, hur mycket går frakten på? beställt 7 flaskor.
Det är samma sida som http://www.billig-sprit.se/ och använder du den svenska sidan så står det bara telefonnr. vilket gör att du kan fylla i det utan landskod.

Läste att man ska få en länk till sin mail från fraktbolaget när man betalat så tror inte man kan se fraktpriset i förväg men brukar va ca 2-250:- för 7 flaskor.
2008-12-05, 14:18
Medlem
sv1nt0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det är samma sida som http://www.billig-sprit.se/ och använder du den svenska sidan så står det bara telefonnr. vilket gör att du kan fylla i det utan landskod.

Läste att man ska få en länk till sin mail från fraktbolaget när man betalat så tror inte man kan se fraktpriset i förväg men brukar va ca 2-250:- för 7 flaskor.

Tack för det svaret! nu ska det beställas !
2008-12-05, 21:25
Bannlyst
Idag 5/12 fick jag min beställning jag gjorde 27/11 från www.netbar.se. Jag är under 20 och det var inget problem att hämta ut det. Tycker 8 dagar är helt okej, med tanke på att vissa andra tar flera veckor. Att det går att beställa fastän man är under 20 är ju inget minus heller.

Rekommenderas varmt till alla <20.
2008-12-07, 09:14
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brodernyberg
Idag 5/12 fick jag min beställning jag gjorde 27/11 från www.netbar.se. Jag är under 20 och det var inget problem att hämta ut det. Tycker 8 dagar är helt okej, med tanke på att vissa andra tar flera veckor. Att det går att beställa fastän man är under 20 är ju inget minus heller.

Rekommenderas varmt till alla <20.

Netbar är svindyra i jämförelse med Bodegashop! Hos Bodegashop får man ju en liter whisky för hundtalappen.
2008-12-07, 13:36
Medlem
hur funkar tegalob då?
2008-12-07, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Netbar är svindyra i jämförelse med Bodegashop! Hos Bodegashop får man ju en liter whisky för hundtalappen.

Kan man köpa där när man är under 20 då? För isåfall är det ju ett alternativ.
2008-12-07, 13:44
Bannlyst
Undrar också hur det är med vingrossen och deras leveranser. Måste man vara 20 eller funkar det som netbar att hämta ut som ett vanligt postpaket (under 20 alltså)?
2008-12-07, 16:47
Medlem
mcnuggets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe

Är http://www.billig-sprit.se/ pålitliga att handla hos?
Hur lång tid tar det att få grejorna?
Kan man vara under 20 för att hämta ut det?
2008-12-07, 17:34
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Citat:
Undrar också hur det är med vingrossen och deras leveranser. Måste man vara 20 eller funkar det som netbar att hämta ut som ett vanligt postpaket (under 20 alltså)?
På båda frågorna svara jag kanske om du inte väljer att Locadi ska frakta eftersom dom skriver på paketen att åldern ska kollas.
Om du kollar under Bodegashop's fraktinfo så ser du att dom skriver att man kan ta UPS eller annan transportör som kanske inte kollar åldern samma sak gäller Vingrossen.
Citat:
Ursprungligen postat av mcnugget
Är http://www.billig-sprit.se/ pålitliga att handla hos?
Hur lång tid tar det att få grejorna?
Kan man vara under 20 för att hämta ut det?
Ja dom är pålitliga och leveranserna brukar ligga på 1-2 veckor men om du läser längst ner på sidan så ser du att man krävs på ID-kort vid leveransen.

De alternativ till Netbar som inte kollar åldern är Vinboden, kanske Sprit & Vin om man väljer UPS för frakten. Kan finnas ett par till möjliga men vet inget om deras pålitlighet.
Senast redigerad av frank_pe 2008-12-07 kl. 17:47. Anledning: Svara på flera frågor.
2008-12-08, 00:38
Medlem
Livet är 1 fests avatar
Billigaste sidan för oss över 20, pålitlig med bra utbud och max 1 månads lev. ??
2008-12-08, 07:31
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:

Man måste visa leg när man hämtar ut paketet på Bussgods
2008-12-08, 15:52
Medlem
RM12s avatar
Just nu står det att en 0,7 l Sambuca kostar 0 kr på Vingrossen. Har man rätten på sin sida ifall de vill kräva mer i efterhand eller gäller inte det på internet köp? Fast i och för sig vem vill dricka sambuca

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in