2009-02-27, 12:47
Medlem
Juörgens avatar
Om man vill ha så mycket alkohol som möjligt för så lite pengar som möjligt var ifrån köper man då? Då menar jag typ skitbilliga vinboxar eller riktigt billig vodka. Helst vodka då för det väger ju minst.
2009-02-28, 16:27
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juörgen
Om man vill ha så mycket alkohol som möjligt för så lite pengar som möjligt var ifrån köper man då? Då menar jag typ skitbilliga vinboxar eller riktigt billig vodka. Helst vodka då för det väger ju minst.

Då skall du handla vodkan hos bodegashop!
2009-03-01, 12:50
Medlem
Id ?

Hej ,Fyllde nyss 18 och jag undrar om det är så att dom kollar åldern när man beställer och får det på posten ? är det samma med hemkörning ? aja tack på förhand
2009-03-01, 17:30
Medlem
Internet sprit stora mängder.

Vilka sidor köper ni öl från pall vis ?
Ganska ny om detta skulle vara jätte shyst om ni länka sidorna och priser ungefär
2009-03-02, 10:38
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowsobek
Hej ,Fyllde nyss 18 och jag undrar om det är så att dom kollar åldern när man beställer och får det på posten ? är det samma med hemkörning ? aja tack på förhand
https://www.flashback.org/showpost....postcount=3257
2009-03-03, 21:28
Medlem
Sådär. Nu har jag plöjt igenom minst halva tråden i alla fall. Jag är 18 år och vill beställa sprit. Jag vet att det är många som har frågat om det och fått svar tidigare, men eftersom det rör sig om ganska så mycket pengar, och eftersom det verkar kunna svänga ganska fort inom detta område skulle jag helst vilja få lite färskare information. Finns det någon, helst under 20 år men annars vem som helst, som har genomfört en beställning från netbar sedan årsskiftet, och fått leveransen? Är det någon större risk nu sedan det nya året började? Vilket betalningssätt är bäst att välja på netbar?

Tack på förhand!

Om jag får hjälp kommer jag rapportera om hur min beställning gick.
2009-03-04, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rottemark
Sådär. Nu har jag plöjt igenom minst halva tråden i alla fall. Jag är 18 år och vill beställa sprit. Jag vet att det är många som har frågat om det och fått svar tidigare, men eftersom det rör sig om ganska så mycket pengar, och eftersom det verkar kunna svänga ganska fort inom detta område skulle jag helst vilja få lite färskare information. Finns det någon, helst under 20 år men annars vem som helst, som har genomfört en beställning från netbar sedan årsskiftet, och fått leveransen? Är det någon större risk nu sedan det nya året började? Vilket betalningssätt är bäst att välja på netbar?

Tack på förhand!

Om jag får hjälp kommer jag rapportera om hur min beställning gick.

Jag och några polare beställde ca 24 liter vodka för bara några veckor sen. Beställde en fredag. Efter 1 vecka och 3 dagar så ringde det på dörren. 2 små lådor. Postkillen frågade vad jag hette och jag svarade med namn. Han bad mig skriva under. Sen åkte han iväg. Gick riktigt smidigt. Så du kan lugnt lägga iväg en beställning där. Hur du ska betala är helt upp till dig. Lär inte göra någon skillnad. Jag tycker dock Netbar's frakt är alldeles för dyr. Så min nästa beställning kommer hamna hos http://www.vinosencasa.com .
2009-03-04, 12:38
Medlem
Men då är du alltså över 20 år? Inte för att det är så jätterelevant ändå, eftersom flera 18-åringar har lyckats med det tidigare, men om de har ändrat rutinerna vore det förstås bra att veta.

Jag har inte läst om någon här som har åkt dit i tullen, men är det någon som har någon som helst uppfattning om hur stor risken kan tänkas vara? Det handlar ju faktiskt om ganska mycket pengar.
2009-03-04, 14:28
Medlem
Mekhs avatar
Min leverans från bodegashop som jag beställde för en månad sedan har precis anlänt. Jag vet inte hur det brukar vara, men packningen tycker jag var i klenaste laget. De sex flaskorna i kartongen hölls isär enbart med en lager wellpapp. Ingen vadering eller dylikt, brukar det vara så?

Men framför allt så var en vodka som jag beställde utbytt mot en whiskey. Som dessutom hade en liten spricka i korken vilket resulterade i ett mindre läckage. Kan man få någon sorts ersättning för skadad leverans/fel vara? Typ pengarna tillbaks eller en ny flaska?
2009-03-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Error324
Jag och några polare beställde ca 24 liter vodka för bara några veckor sen. Beställde en fredag. Efter 1 vecka och 3 dagar så ringde det på dörren. 2 små lådor. Postkillen frågade vad jag hette och jag svarade med namn. Han bad mig skriva under. Sen åkte han iväg. Gick riktigt smidigt.

Varför fick du leverans till dörren förresten? Hade du anmält en företagsadress?

Och har du någon uppfattning om hur stor risken att tullen kollar igenom paketet är?
2009-03-05, 16:42
Medlem
fredrikdenstores avatar
Fick idag mina 6 liter vodka från Bodegashop. Tog exakt en månad från då jag lade beställningen. Så nu kan man gotta sig några veckor innan nästa beställning. Inga problem med emballeringen. Håller bra!
2009-03-09, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rottemark
Varför fick du leverans till dörren förresten? Hade du anmält en företagsadress?

Och har du någon uppfattning om hur stor risken att tullen kollar igenom paketet är?

Jag ska fylla 19 till sommaren så jag är under 20 ja. Tydligen så levererar NetBar fram till dörren till privatpersoner också. Hade inte anmält någon företagsadress eller nånting. Risken att åka dit i tullen när spriten skickas som postpaket är näst intill obefintligt. Större risk att åka dit när man beställer från t.ex Bodegashop då dom paketen kommer med lastbil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in