2008-02-14, 19:03
Medlem
Beställde från cigarettbutiken för 3 dagar sen, har betalat också. Står fortf "obehandlad" men får se hur det går. Är 19, så...
2008-02-14, 19:11
Medlem
kultingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
Vem skulle det annars vara?

Det är vanligt att säljaren står för inbetalningen av skatten till staten. Jag hoppas att det inte är du som registrerar din moms hos skatteverket varje gång du handlar på ICA

Men vingrossen är alltså inte att lita på längre? Vilka är det som är vettiga nu för tiden då?
2008-02-15, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Okej. Nu har vi ju fått en massa nya medlemmar i unionen, och med det förhoppningsvis en massa nya ställen att köpa sin sprit från.

Än så länge har jag bara fått syn på http://www.winestore.ee/

Sidan verkar lovande, man kan t ex få en liter sprit för runt 60:-. Dock verkar den inte riktigt färdig än. Hälften av bilderna funkar inte och så har jag inte sett någon info om hur frakt och betalning sker. Skall dock ta en titt till i morrn när jag nyktrat till.

Är det någon som har fler länkar så är det bara att fylla på i tråden!

/Johan

Edit: Oj, de har sprit på 3-liters BiB. En sån måste jag ha. Makalöst tufft att ställa fram på bordet.

Måste man åka ner dit o köp det? Eller skickar dom det?:S de står ingenting om frakt?.p
2008-02-15, 10:06
Bannlyst
Nån som vet nån billig sida me öl? o billig frakt å de? lite sugen
2008-02-15, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Någon som beställt från Vingrossen nyligen? La en beställning i början av januari och inget har hänt, står fortfarande flaggad som "Mottagen". Skickade ett mail med fråga, men fick inget svar. Däremot ett glatt nyhetsbrev som hävdade att ruljangsen var i full gång.
Har du betalat frakten? Det står inte "packad" längre som det gjorde förr när det var dags att betala för frakten. Har själv väntat onödigt länge pga detta.
2008-02-15, 18:16
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash_Dack
Nån som vet nån billig sida me öl? o billig frakt å de? lite sugen
Tycker dom jag handlade från sist [Vinboden] har billig frakt så att det lönar sig med bl.a öl.
2008-02-17, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Tycker dom jag handlade från sist [Vinboden] har billig frakt så att det lönar sig med bl.a öl.
Måste man anlita frakten själv?
2008-02-17, 11:34
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Måste man anlita frakten själv?
Nä det kommer upp som alternativ när man skall betala för beställningen så får man betala en gång till för frakten till ett annat BG.
2008-02-17, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Nä det kommer upp som alternativ när man skall betala för beställningen så får man betala en gång till för frakten till ett annat BG.
Okej Så på site betalar man bara för drickan , o sen frakten betalar man te fraktbolaget?
2008-02-17, 12:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Okej Så på site betalar man bara för drickan , o sen frakten betalar man te fraktbolaget?
Nja, man kan betala via Paypal på sidan men då blir det dyrare ...när du utför beställningen och väljer vilket fraktbolag du vill ha så skickas mail från båda parter med betalningsinformation.
2008-02-18, 15:14
Medlem
Studans avatar
Hur fungerar de när man ska hämta ut flaskorna man köper? ser det ut som en vanlig låda bara ? precis som vanligt bara man skriver på ett papper och får spriten Hur mkt liger fraktkostnaderna på?

antar att dom här frågorna är ställda några gånger men orkar inte leta igenom
2008-02-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c00lman
Vår kära Tull prioriterar viktiga saker:
(svårt och länka till TextTV då nyheter flyttas mellan sidorna)

112 SVT Text Lördag 09 feb 2008
INRIKES Publicerad 9 februari

14 pallar nätalkohol fast i tullen

14 pallar med alkohol som beställts
via internet beslagtogs i går kväll
av tulltjänstemän vid Öresundsbron.
Alkoholen var på väg från Tyskland
till sina mottagare i Sverige.

Alkoholen bestod av starksprit, vin
och starköl som över hundra svenskar
beställt via ett internetföretag.
Tullen ska nu undersöka om införseln
anmälts och om skatt har betalts för
alkoholen.

Vem som ska betala alkoholskatt beror
på hur själva transporten har
organiserats. Om det är köparna som
gjort beställningen ska de betala.

Ringde nyss till vingrossen, och fick beskedet att tullen nyligen släppt iväg spriten och att jag troligen kan räkna med att ha den till veckan.
Tullen kunde säkert inte bevisa nåt då inga namn, utan nummer finns på paketen. Trodde dock att byråkratins kvarnar skulle mala långsammare än så här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in