2006-07-30, 18:11
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twisted-Studios
Frågar igen ifall det har undgått någon.

OM tullen skulle ta de få flaskor som man har beställt. Vad händer?
Blir de bara beslagtagna eller blir det böter eller värre som lindberg88 säger?
Tullen stoppar in dom i ett lager i väntan på information från EU. Där blir dom sittande.
2006-07-30, 18:55
Medlem
Twisted-Studioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Tullen stoppar in dom i ett lager i väntan på information från EU. Där blir dom sittande.

Okey. Om nu EU-domstolen skulle besluta att den svenska lagstiftningen ska kvarstå. Vad kommer då att hända med alla som har beställt och fått beslagtaget?
2006-07-30, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twisted-Studios
Okey. Om nu EU-domstolen skulle besluta att den svenska lagstiftningen ska kvarstå. Vad kommer då att hända med alla som har beställt och fått beslagtaget?

Böter eller fängelse i upp till 2år. Grov varusmuggling kan ge upp till 6års fängelse men det är knappast aktuellt....
2006-08-08, 15:19
Medlem
iddqds avatar
Köpa som <20-åring

Jag har kollat igenom den här tråden litegrann, men jag orkar faktiskt inte lusläsa 98 sidor med inlägg varav större delen är inaktuella. Så nu frågar jag: Finns det någon bra butik där man kan köpa om man är under 20? Om ni har erfarenhet av dem så är det positivt.
2006-08-09, 10:58
Medlem
wondRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iddqd
Jag har kollat igenom den här tråden litegrann, men jag orkar faktiskt inte lusläsa 98 sidor med inlägg varav större delen är inaktuella. Så nu frågar jag: Finns det någon bra butik där man kan köpa om man är under 20? Om ni har erfarenhet av dem så är det positivt.

www.cigarettbutiken.se har beställt därifrån 3 ggr nu, efter ca 4-5 arbetsdagar kommer det ett sött litet paket till dörren, är man inte hemma så lämnas det på posten ..

dessutom levererar inte ciggbutiken med lokadi som svenska polisen trackasserar, därför är chansen att åka fast i princip 0 .. för hur ofta raidar de typ postkontoret ^_^
2006-08-09, 11:10
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wondR
www.cigarettbutiken.se har beställt därifrån 3 ggr nu, efter ca 4-5 arbetsdagar kommer det ett sött litet paket till dörren, är man inte hemma så lämnas det på posten ..

dessutom levererar inte ciggbutiken med lokadi som svenska polisen trackasserar, därför är chansen att åka fast i princip 0 .. för hur ofta raidar de typ postkontoret ^_^
Men posten scannar paketen när dom kommer in i landet.

Chansen att åka fast är mycket sötrre än med Locadi.
2006-08-09, 22:19
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wondR

Det låter trevligt, även om sortimentet där var rätt litet. Säker på att det funkar om man är under 20?
2006-08-11, 13:56
Medlem
Citat:

Är det verkligen så? aldrig hört att nån som beställt med posten har åkt fast
På vilket sätt scannar posten paketen? som de gör på flygplatser?
2006-08-11, 17:58
Medlem
lindberg88s avatar
Citat:

cigarettbutiken har inte haft ett enda tullbeslag sedan feb. 2005 enligt dom själv och det tror jag på!
2006-08-11, 22:08
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindberg88
cigarettbutiken har inte haft ett enda tullbeslag sedan feb. 2005 enligt dom själv och det tror jag på!
Har du beställt från dem? Vill gärna veta om det går att beställa om man är under 20 och hur man bör göra.
2006-08-12, 01:35
Medlem
lindberg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iddqd
Har du beställt från dem? Vill gärna veta om det går att beställa om man är under 20 och hur man bör göra.
jepp det har jag och jag är under 20 bara att gå in å betala på banken så har du varorna hemma hos dig om ca 1 vecka
2006-08-12, 17:22
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindberg88
jepp det har jag och jag är under 20 bara att gå in å betala på banken så har du varorna hemma hos dig om ca 1 vecka

Får se om någon av mina polare också ska beställa så man kan dela på frakten. Priserna på den sidan var ju hur fina som helst. Systemet kan dra åt helvete.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in