2007-12-01, 02:36
Medlem
Endynias avatar
Någon som har erfarenhet av denna estniska "ful"vodka? Är smaken lika acetonberikad som t.ex Jelzin eller funkar den hyfsat? Tänkte nämligen beställa BiB från NetBar (någon som har erfarenhet av den sidan, föressten?), och vill gärna veta - även om jag inte alls är kräsen - utifall den är helt värdelös eller inte.
Citera
2007-12-01, 02:54
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endynia
Någon som har erfarenhet av denna estniska "ful"vodka? Är smaken lika acetonberikad som t.ex Jelzin eller funkar den hyfsat? Tänkte nämligen beställa BiB från NetBar (någon som har erfarenhet av den sidan, föressten?), och vill gärna veta - även om jag inte alls är kräsen - utifall den är helt värdelös eller inte.

Viru Valge är en av de mest kända och "finaste" estniska vodkorna. Personligen tycker jag att Saaremaa är ännu godare, men smaken är som baken. Det ingen fulvodka iallafall. Den enda estniska vodka jag smakat som smakar illa är förövrigt Bahkos vodka, håll dig borta från den
Citera
2007-12-01, 03:02
Medlem
Endynias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Viru Valge är en av de mest kända och "finaste" estniska vodkorna. Personligen tycker jag att Saaremaa är ännu godare, men smaken är som baken. Det ingen fulvodka iallafall. Den enda estniska vodka jag smakat som smakar illa är förövrigt Bahkos vodka, håll dig borta från den

Tack för ditt svar. Jo, jag läste runt lite innan jag postade och den skulle tydligen vara rätt hyfsad, därav citationstecknen. Var mest priset som lurade mig.. 244kr för 3liter kändes lite för billigt för att vara "fin" vodka, men å andra sidan är det väl säkert skitdyrt för dom stackars balterna..
Citera
2007-12-01, 03:09
Bannlyst
Citat:
Tack för ditt svar. Jo, jag läste runt lite innan jag postade och den skulle tydligen vara rätt hyfsad, därav citationstecknen. Var mest priset som lurade mig.. 244kr för 3liter kändes lite för billigt för att vara "fin" vodka, men å andra sidan är det väl säkert skitdyrt för dom stackars balterna..

Här ska ni få expert tips bedräffande viru valge köpte med 40 liter för ett bra tags sen.
Alla som fått druckit det har tyckt det varit skit "gott"
Citera
2007-12-01, 03:12
Bannlyst
Inget fel på Viru inte.
Köper alltid med mig några liter när man är i Tallin och det smakar som vilket rävgift som helst.
Citera
2007-12-01, 06:33
Medlem
jokers avatar
Citat:

Nej det är faktiskt inte skitdyrt ens för balter. Fast ingen est skulle köpa vodka på 3 liters BiB
Citera
2007-12-01, 13:29
Medlem
Endynias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joker
Nej det är faktiskt inte skitdyrt ens för balter. Fast ingen est skulle köpa vodka på 3 liters BiB

Haha, normalt sett inte jag heller, men tänkte ha den till nyårsfesten och var ju billigare (och tog upp mindre plats) än 3 flaskor.

Tack för alla svar!
Citera
2007-12-01, 18:01
Medlem
Ravekommisionens avatar
Mina kompisar som druckit det tyckte den var god.

Det var den åttioprocentiga...
Citera
2007-12-01, 21:46
Medlem
Gravity2s avatar
Se på fan, en sådan hade jag ståeende och trodde var fulsprit (Alltså, blandade med grappo )
Citera
2007-12-01, 22:04
Medlem
En helt ok vodka...det enda som gör att man tror att det är fulsprit är väl kanske priset...alltid trevligt med billig alkohol som dessutom håller god kvalitet!
Citera
2007-12-02, 06:05
Medlem
Tord_Ywels avatar
Köpte Viru Valge Greenapple när jag var i Finland sist, och tycker den tillochmed var godare än Smirnoffs Greenapple som jag tycker har en väldigt sliskig och konstgjord smak och lukt. Har båda hemma just nu och nästa gång ska jag köpa
Viru Valge igen, inte minst med tanke på priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in