2004-06-22, 19:35
Medlem
muddafrikkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.red
http://www.spiritscorner.com/

fraktar till svedala, stort utbud och c o d. Ngn som testat?
Verkar jävligt lockande på priserna, men frakten är vidrig..
Lägg i så mycket du vill i varukorgen, frakten blir ändå dubbla produktpriserna, synd på en så'n bra butik ändå, men man kan inte få allt här i världen!
2004-06-22, 23:17
Medlem
Storlommens avatar
Spännande Xerxes2, kan du inte lova oss på FB att du lägger in en recension innan du korkar upp. Jag och flickvännen skall ha gemensam 30-årsfest den 17:e juli, så man vill snart ha beställningen klar.

MVH Storlommen
2004-06-23, 16:27
Medlem
mr.reds avatar
ja men ändå...

Visst att man får pröjsa 500:- för frakt, men dom har ju alrunelikör och ett fett lager med absinth.

Med volym funkar det.

Får väl testa.

Citat:
Ursprungligen postat av muddafrikka
Verkar jävligt lockande på priserna, men frakten är vidrig..
Lägg i så mycket du vill i varukorgen, frakten blir ändå dubbla produktpriserna, synd på en så'n bra butik ändå, men man kan inte få allt här i världen!
2004-06-24, 09:35
Medlem
Jag fick precis ett samtal om att mitt paket från Vinsajten kommit. Personen bad mig att ta med leg. Kommer de kolla att jag är 20 eller är det bara för att se att jag är jag?
2004-06-24, 13:22
Medlem
Jag fick idag mitt paket från Vinsajten och allt gick helt smärtfritt. Det enda man skulle kunna klaga på är den något långa leveranstiden på 2veckor som mitt tog.

Sakerna leverardes helt öppet märkta med ett klistermärke där det stod att den som löste ut det var tvungen att vara 20år och mitt leg kontrollerades även. Jag är dock bara 18, men det spelade ingen roll för han jag löste det ut det ifrån.
2004-06-24, 20:36
Medlem
Storlommens avatar
tackar Xerxes2.

Vad beställde du ? Samt hur mycket gick frakten på?
2004-06-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storlommen
tackar Xerxes2.

Vad beställde du ? Samt hur mycket gick frakten på?

Richard's Dry Gin
3xSlots Pilsner
Carlsberg Sort Guld
2xKopparbergs Päron Cider

Summa:103.83 €

Frakten kostade 448kr. Slots byttes ut mot Harboe Pilsner och Ginen byttes till 1l Gordon. Verkar som om några av de ursprungliga varorna utgått.
2004-06-26, 03:06
Medlem
Hmpf, mycket tveksam till att posten skulle kunna hindra än från att hämta ut om man är under 20(eller 18 för den delen), eftersom de antagligen har som policy att inte kolla, eller på något sätt ta reda på vad som finns i paketet, skulle ju teoretiskt sett kunna vara nya superhemliga prover på ett alkoholfritt öl (öl och öl...).
Om jag eller någon annan inte skulle vara över 18/20 år så tror jag inte de har problem med att få alkohol om de verkligen skall ha den ändå.
Men om nu postgubben mot förmodan skulle kolla leg(för att han vet att det krävs), vad skulle de göra med varan, antingen skickas den ju tillbaks och ja affären har gjort fel och skickar tillbaks pengaran(kan man ju hoppas på) eller så ligger paketet kvar där på posten i en evighet och man kommer tillbaks när åldern är rätt och vips, så har jag varit trött när jag skrivit detta inlägget och absolut inte fått ut särskillt mycket matnyttigt, men något antagligen...

Sen för övrigt har jag bidragit till att tråden har spårat ur lite med tanke på att jag inte kommenterar det den skapades förr...
2004-07-02, 01:37
Medlem
sophie!s avatar
jag har en fråga, och det är om tullen eller bolaget jag beställer ifrån börjar undra och gör en razzia om jag beställer 10liter vodka (maxbeloppet) varannan vecka? alltså till samma adress och från samma bolag. tror dem börjar bli misstänksamma om att jag langar och tillkallar polisen?
eller tror ni dem bara skiter i det så länge dem får sälja?

någon som gör det samma som jag tänker göra? och hur funkar det? har någon kommit och knackat på och undrat ifall du är alkolist eller langare?

tack.

(kommer ju självklart inte att langa, har bara ett stort begär av sprit själv )
2004-07-02, 19:49
Medlem
svårt att tänka mig att bolaget skulle bry sig.

tullen däremot, men då det troligen är rätt många i sverige som beställer sin sprit, så tror ja inte dom lägger just dig på minnet.
2004-07-09, 17:53
Medlem
Spiritousen verkar vara jättebra, snabb support och allting. Det enda dåliga som jag upplevt var att om man betalade i förskott som tar 3-4 dagar hann mycket ta slut. Först tog 2 flaskor slut så då bad jag om 2 nya, men på den tiden det tog att byta ut de första två flaskorna så han några andra ta slut.

Men de var jättesnälla och jag fick en flaska prosit 60% (15euro) istället för en flaska bananlikör (9euro) som hade tagit slut (tredje gången alltså :P)

Smidigast är nog att man betalar med kreditkort eller paypal, för de reserverar inte varorna förren de fort pengarna och de verkar inte ha något gigantiskt lager.

Men är man inte finsmakare så spelar det nog ingen större roll
2004-07-09, 18:26
Medlem
Morticians avatar
Ett par frågor från en som inte fattat bara.
När man beställer från Spirituosen så står det
Ship Via
och
Payment :
Om man ska betala med kreditkort.
Vad väljer man under Ship via det översta alternativet är ju klart billigast 3,39€ men vad betyder det som står där Kredit karte måste väl vara kreditkort? Eller måste man ta det där Spain Greece Sweden alternativet som kostar 19,50€

Sen under payment vad väljer man där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in