2006-04-20, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mengsk
vi är ett gäng som hade tänkt oss att beställa lite sprit till studenten, vi har kollat runt på nätet och så hittade vi taxfreestore.com som har väldigt fina priser. är det någon som har beställt därifrån innan? tro ni att det funkar med frakten från grekland med locadi?

innan deras avbrott så beställde jag en lite större last därifrån.. gick bra och allt.. det ända man kunde kalga på va att det tog sånn himmla tid. dock kompencerade dom det med att istället för att köra de till posten så lämande dom de hemma hos mig.. ingen som hällst legg kontroll vid leverans.
funkade som smort.
2006-04-20, 10:16
Medlem
amphilers avatar
Måste säga att jag är ruskigt sugen på att beställa från Spritproffsen, de verkar ju onekligen proffsiga. Det jag undrar är dock hur hård och hur ofta de kontrollerar leg, om det nu händer överhuvudtaget. Någon som har bra översikt/koll? Skulle vara trevligt med lite extra till studenten, och till skivan, ledordet för skivan är nämligen: "däcka i desserten". =)
2006-04-20, 10:54
Medlem
sand87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amphiler
Måste säga att jag är ruskigt sugen på att beställa från Spritproffsen, de verkar ju onekligen proffsiga. Det jag undrar är dock hur hård och hur ofta de kontrollerar leg, om det nu händer överhuvudtaget. Någon som har bra översikt/koll? Skulle vara trevligt med lite extra till studenten, och till skivan, ledordet för skivan är nämligen: "däcka i desserten". =)
Dom kollar inte leg
kom ihåg att ange 1243 om du vill ha en flaska vodka gratis
2006-04-21, 17:57
Medlem
Vobblers avatar
Jaja, jag testar spritproffsen.se en gång, och förhoppningsvis får jag mina kära flaskor.

Deras "lyxbarpaket" ser smaskigt ut.
"Paketet innehåller 2*Gordons gin,2*Absolute vodka,1*Bacardi razz,1*Bacardi Superior Rom,1*Jameson Whiskey

1199 riksdaler.
2006-04-21, 18:10
Medlem
Lyxpaket? Men, nej, jag orkar inte ens börja.
2006-04-21, 18:23
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neanderthalaren
Lyxpaket? Men, nej, jag orkar inte ens börja.

Hehe, det är inte jag som har namngett deras paket. Jag tyckte priset var ganska schysst dock.
2006-04-21, 22:19
Medlem
Ålderstjafset

Jag funderar starkt på att köpa in varor från Tyskland från vinsajten.se för ett antal tusenlappar. Locadi kommer då stå för frakten och Tramportgaranti för transportgaranti. Nu är det så att man kanske inte är i rätt åldersgrupp för sådana köp, hur löses det praktiskt, eller snarare, hur blir det ett problem i praktiken?

Några överiga problem?
2006-04-22, 11:49
Medlem
kinkykoreas avatar
Jag testade att beställa vodka från Ninewine.com och pröjsa med PayPal, funkade asbra.....tog bara 4 dagar och kostade ca 110 spänn per absolutflaska!!!
2006-04-22, 16:08
Medlem
Jag beställde lite prylar i slutet på mars, och har inte hört nåt från Locadi sedan dess. Har mailat och frågat vad som sker, inte fått nåt svar, så jag stack ner till närmaste bussgodscentral och frågade vad som pågår. De sa att mina grejer antagligen funnits med bland 100+ pallar som beslagtagits. De sa även att Locadi inte skulle fortsätta med transport till sverige, de förlorar för mycket pengar i nuläget.

Synd, får hoppas man får pengarna tillbaka (hade transportgaranti).
2006-04-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thorn
Jag beställde lite prylar i slutet på mars, och har inte hört nåt från Locadi sedan dess. Har mailat och frågat vad som sker, inte fått nåt svar, så jag stack ner till närmaste bussgodscentral och frågade vad som pågår. De sa att mina grejer antagligen funnits med bland 100+ pallar som beslagtagits. De sa även att Locadi inte skulle fortsätta med transport till sverige, de förlorar för mycket pengar i nuläget.

Synd, får hoppas man får pengarna tillbaka (hade transportgaranti).

Mina varor ligger kvar i Tyskland och väntar på transport av Locadi.
Vete fan om dom tänker hämta upp den.
Har i varjefall tecknat försäkring från transportgaranti.
Fast den gäller säkert inte om spriten står kvar i Tyskland. ..
2006-04-23, 02:14
Medlem
sand87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warrider
Mina varor ligger kvar i Tyskland och väntar på transport av Locadi.
Vete fan om dom tänker hämta upp den.
Har i varjefall tecknat försäkring från transportgaranti.
Fast den gäller säkert inte om spriten står kvar i Tyskland. ..
har samma problem jag med
2006-04-23, 20:47
Medlem
Twisted_minds avatar
Okej, denna fråga har säkert redan blivit ställt 1000ggr i den här tråden, men orkar inte leta

Jag funderar på att dra iväg en beställning till spritbutiken.se. Var hämtar man paketet och hur mkt ligger frakten på om man exempelvis beställer 6 st 70sar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in