2006-02-09, 12:31
Medlem
Sees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zingo
Så tycker jag att vi inte ska bjussa farbror blå och hans kusin svulltull på alltför detaljerade beskrivningar hur transportörerna jobbar och anl till varför vissa gods dröjer. (tänk efter före tack).
Lita på att dessa forum läses regelbundet av andra än oss festprissar.
Vi vill ju kunna fortsätta handla EU-tullad sprit,eller hur?
och du tror alltså att den svenska polisen + tullen har noll koll och varje gång de hör talas om att något fraktbolag har tagit in sprit i sverige så blir de lika förvånade....
2006-02-14, 14:10
Medlem
anordmans avatar
vinosencasa - Betalning?

Så här står det:
You can use your 4B card, MASTERCARD or VISA. .

Vad har ni betalat med?
Funkar det med ett bankomatkort som har ett VISA märke på sig?
2006-02-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Så här står det:
You can use your 4B card, MASTERCARD or VISA. .

Vad har ni betalat med?
Funkar det med ett bankomatkort som har ett VISA märke på sig?

Visa funkar bra.
2006-02-15, 16:44
Medlem
Det kan stå VISA på alla möjliga olika kort.
Står det VISA på det så ÄR det ett VISA...

Givetvis betalar jag med VISA alltid till allting om det går.
Och det går ju så gott som alltid.
2006-02-15, 17:59
Medlem
insolents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teichmann
Tjena pojkar. Tips på sköna butiker där det inte krävs att kortköparen är samma person som köparen? Är nämligen så att en kompis blivit 20 men vägrar skaffa vettigt betalkort för att han är en idiot. Själv är jag fortfarande 19.

Den undrar jag också. Men varför skulle dte vara så att beställaren MÅSTE vara den som betalar. Kan ju finnas och man kan ju hitta på hur många förklaringar som helst på varför en annan person betalat varorna t ex s"kyldig mig cash p g a".
2006-02-15, 18:04
Medlem
Hmm.. Det är rätt ofta på alla möjliga nätbutiker man kan välja separata "Billing" & "Delivery"-adresser.
Kommer inte på någon på rak arm, men vanligt är det i alla fall.
I ett sådant fall skulle det ju funka givetvis.
2006-02-17, 13:01
Medlem
Perrans avatar
Kan nu rapportera att Billig-sprit.se fungerar fortfarande bra, fick min tredje beställning idag utan krångel.
Eftersom jag fick höra via forum att Locadi nu har en egen garanti att sakerna kommer fram så bestämde vi oss för att gå över 10l gränsen (är man fattig student så vill man ju gärna inte förlora några tusen på att ens sprit fastnar i tullen)
Så jag och polaren svängde ihop en order på runt 15liter samt några likörer.
När billig-sprit hade dratt pengarna skulle man betala frakt som vanligt hos Locadi och så tänkte jag att det kostar väll 75spänn för deras garanti som någon nämnde .. icke da.. 11% av värdet av lasten skulle dom ha i betalning om jag minns rätt.
Så det där med 75 spänn stämmer inte för fem öre...

Beställde den 5e februari och enligt billig-sprit skulle den plockas upp den 6e av Locadi.. men icke.. fick vänta till den 12e och nu idag den 17e plockade jag upp paketen hos bussgods här i stan.. aja det var min historia

Här har ni en bild på beställningen :
http://www.himself-productions.se/sprit.jpg

2006-02-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perran
Kan nu rapportera att Billig-sprit.se fungerar fortfarande bra, fick min tredje beställning idag utan krångel.
Eftersom jag fick höra via forum att Locadi nu har en egen garanti att sakerna kommer fram så bestämde vi oss för att gå över 10l gränsen (är man fattig student så vill man ju gärna inte förlora några tusen på att ens sprit fastnar i tullen)
Så jag och polaren svängde ihop en order på runt 15liter samt några likörer.
När billig-sprit hade dratt pengarna skulle man betala frakt som vanligt hos Locadi och så tänkte jag att det kostar väll 75spänn för deras garanti som någon nämnde .. icke da.. 11% av värdet av lasten skulle dom ha i betalning om jag minns rätt.
Så det där med 75 spänn stämmer inte för fem öre...

Beställde den 5e februari och enligt billig-sprit skulle den plockas upp den 6e av Locadi.. men icke.. fick vänta till den 12e och nu idag den 17e plockade jag upp paketen hos bussgods här i stan.. aja det var min historia

Här har ni en bild på beställningen :
http://www.himself-productions.se/sprit.jpg

5 dagar från hämtning till leverans? Bra! Själv väntar jag fortfarande, nu inne på 10:e dagen från det att det avhämtades av Locadi.
2006-02-18, 14:24
Medlem
18:åringar får köpa sprit på nätet

Hmm, läste i faq:en på spritovinshopen.com där det står att man får vara 18 bast att handla sprit från deras hemsida. Är inte detta lite lustigt? Är det inte langning så länge personerna inte är 20 år?

kolla själva: http://www.spritovinshopen.com/id.ph...=template&id=4
2006-02-18, 14:43
Bannlyst
Nu är jag inte helt säker på hur det ligger till med deras ansvar osv men det här är vad jag tror:

Företaget är inte svenskt.
De lyder inte under svenska lagar och får därför sälja till personer under 20 år.

Däremot så får personer under 20 år inte importera dessa produkter från utlandet. Du är själv ansvarig för vad du för in i landet, i det här fallet via ett företag baserat i Frankrike och Italien.
Skulle du bli på påkommen blir spriten beslagtagen och du får förmodligen böter.
2006-02-18, 15:02
Medlem
Zkullocks avatar
Tänk om det ändå vore så att man fick det.
2006-02-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Phack
5 dagar från hämtning till leverans? Bra! Själv väntar jag fortfarande, nu inne på 10:e dagen från det att det avhämtades av Locadi.

Och fick idag beskedet om att godset blev beslagtaget av tullen i Malmö. :shoot2:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in