2010-12-19, 16:09
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
När jag berätta om mina sömnsvårigheter, föreslog min läkare först Nozinan, därför att den brukar skrivas ut som sista utväg för svåra fall.

Men så börjar vi prata om neuroleptika. Det blev Zyprexa istället. Den sov jag gott på. 2,5 mg räckte.

Annars har min favoritkombo den senaste tiden varit 40 mg Theralen + 10 mg Nitrazepam till natten.

Okej har testat Zyprexa men blev inte tröttare av dom tyvärr,fick bara svårt att prata. Nitrazepam skulle jag gärna vilja ha men det skriver läkaren inte ut men ska testa med en annan. Funderar på Seroquel istället för Theralen skulle det vara något?
Senast redigerad av Slingshot 2010-12-19 kl. 16:19.
Citera
2010-12-19, 16:15
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Slöare blir man, men inte så att man inte kan hålla sig uppe. Sen så kanske du borde pröva doser under 40mg.
Mja, i lägre doser har jag tyvärr inte haft någon nytta av Theralen mot ångest. Då måste jag ha benzo eller riktig hispatjack.
Citera
2010-12-19, 16:18
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Funderar på Seroquel istället för Theralen skulle det vara något?
Jag har testat Seroquel i lägre doser (25-50 mg) för sömnen. Funkade okej. Fast jag tar nog 75 eller 100 mg nästa gång.

Många tycker att Seroquel är en av de bästa medicinerna att sova på! Kickar in på ca. en timma och går relativt snabbt ur kroppen. Halveringstiden ligger kring 7 timmar. (Det sagda gäller vanlig tablett, ej depot).
Citera
2010-12-19, 16:22
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Jag har testat Seroquel i lägre doser (25-50 mg) för sömnen. Funkade okej. Fast jag tar nog 75 eller 100 mg nästa gång.

Många tycker att Seroquel är en av de bästa medicinerna att sova på! Kickar in på ca. en timma och går relativt snabbt ur kroppen. Halveringstiden ligger kring 7 timmar. (Det sagda gäller vanlig tablett, ej depot).

Okej ska be om ett recept på det då, kanske också skulle börja med SSRI igen, kom på att jag sov bättre på Prozac.
Citera
2010-12-22, 10:43
Medlem
MassivtMangels avatar
Jag går med!

Har testat ett fåtal gånger (fick det för hjälp mot ångest och sömnproblem) och jag har sovit som en gud varje gång! 1 rör Theralen fick mig att sova i minst 14 timmar och jag är även en av de få som gillar zombieruset man får dagen efter, myspys hela dagen lång

Theralen hjälpte kanske en aning mot ångesten.
Citera
2010-12-22, 13:37
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassivtMangel
Jag går med!

Har testat ett fåtal gånger (fick det för hjälp mot ångest och sömnproblem) och jag har sovit som en gud varje gång! 1 rör Theralen fick mig att sova i minst 14 timmar och jag är även en av de få som gillar zombieruset man får dagen efter, myspys hela dagen lång

Theralen hjälpte kanske en aning mot ångesten.

Det hjälpte nog något mot ångesten tack vare att man blir så bedövad av theralen.
Citera
2011-01-24, 19:03
Bannlyst
kan man få något som helst rus på theralen? har 5mgare tablett form
Citera
2011-01-26, 19:31
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roxxxer
kan man få något som helst rus på theralen? har 5mgare tablett form

Absolut inte.
Citera
2011-01-29, 02:46
Medlem
ClosedEyeVisions avatar
Jag tycker fan att Theralen är nice! Kan bli ganska seg dagen efter men jag sover fan bättre än vad jag gör på någon annan medicin! Ska fan slinka i mig nå droppar nu!
Citera
2011-01-29, 03:17
Va fan är det för fel på mig eller på Theralenet?

Jag hade inte sovit på över 50 timmar, så jag drack upp en hel flaska, 50 ml vid 18-tiden. Men vaknade ändå flera gånger under natten med så JÄVLA torr runga att nästan tyckte det var kul att ta på den...

Men sen vaknade jag vid 07-tiden, pigg som en spigg. Men sen, nu blir det i förrgår, så tog jag 4 ml så sov jag till 16:00, då mitt medicinlarm väckte mig.

Det funkar ibland, o när det funkar så funkar det jävligt bra!
Citera
2011-01-29, 03:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Va fan är det för fel på mig eller på Theralenet?

Jag hade inte sovit på över 50 timmar, så jag drack upp en hel flaska, 50 ml vid 18-tiden. Men vaknade ändå flera gånger under natten med så JÄVLA torr runga att nästan tyckte det var kul att ta på den...

Men sen vaknade jag vid 07-tiden, pigg som en spigg. Men sen, nu blir det i förrgår, så tog jag 4 ml så sov jag till 16:00, då mitt medicinlarm väckte mig.

Det funkar ibland, o när det funkar så funkar det jävligt bra!

Känner exakt samma effekt på Theralalenet, hörs på msn nu du
Citera
2011-01-29, 19:08
Medlem
Tjacktorskens avatar
Ett fan vet jag inte om jag är men det slinker ner 1,5-2 Centiliter Theralen varje kväll för att jag ska kunna sova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in