2012-04-07, 13:50
Medlem
Hej, jag har fått Alimemazin 20mg ( theralen) i kapslar för sömnen. Jag äter enbart cipralex utöver det och har inget intresse för att flumma eller så, vill bara kunna sova och funka dagen efter då jag jobbar. Har inte vågat mig på dom ännu, äter atarax nu och blir rätt så seg dan efter. Är det samma "biverkningar" som theralen i flytande form? Att jag blir en zombie dagen efter? Ska testa oavsett men har inget tillfälle än.

Tack på förhand.
Citera
2012-04-07, 14:24
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaExtreme
Hej, jag har fått Alimemazin 20mg ( theralen) i kapslar för sömnen. Jag äter enbart cipralex utöver det och har inget intresse för att flumma eller så, vill bara kunna sova och funka dagen efter då jag jobbar. Har inte vågat mig på dom ännu, äter atarax nu och blir rätt så seg dan efter. Är det samma "biverkningar" som theralen i flytande form? Att jag blir en zombie dagen efter? Ska testa oavsett men har inget tillfälle än.

Tack på förhand.

Jo du får samma biverkningar som den flytande, zombiestadiet försvinner dock mer o mer om du använder det dagligen. Sedan är den flytande mkt mer potent än kapslarna/tabletterna, börjar verka fortare också.
Citera
2012-04-07, 14:27
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaExtreme

Tack på förhand.

Vissa blir zombiefierade dagen efter och det kan vara rätt hemskt. För mig har det handlat om vanebildning, dvs i början eller om jag inte tagit det på ett tag så blir jag så dagen efter men om jag fortsätter använda det kan man vänja sig vid dosen och på så sätt slippa biverkningarna.

Jag klarar däremot inte av att använde Theralen längre eftersom jag blir galen på nästäppan man får, går nästan inte att andas öht.
Citera
2012-04-07, 14:51
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Vissa blir zombiefierade dagen efter och det kan vara rätt hemskt. För mig har det handlat om vanebildning, dvs i början eller om jag inte tagit det på ett tag så blir jag så dagen efter men om jag fortsätter använda det kan man vänja sig vid dosen och på så sätt slippa biverkningarna.

Jag klarar däremot inte av att använde Theralen längre eftersom jag blir galen på nästäppan man får, går nästan inte att andas öht.

Ja usch lägg sedan på käften som är torr som en öken pga det.
Citera
2012-04-07, 15:51
Medlem
Creepy24s avatar
Jag har fått såna där röda små Theralen Tabletter slängde i mig 6 stycken direkt och kände inte ett jävla skit.Hjälpte ju inte psykiskt iallafall ända jag blev är lite trött thats it
Citera
2012-04-07, 16:23
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Jag har fått såna där röda små Theralen Tabletter slängde i mig 6 stycken direkt och kände inte ett jävla skit.Hjälpte ju inte psykiskt iallafall ända jag blev är lite trött thats it

30 mg är ingenting, dra till med 80 mg och återkom.
Citera
2012-05-15, 07:27
Medlem
Psychoramas avatar
Felpost
Senast redigerad av Psychorama 2012-05-15 kl. 07:42.
Citera
2012-05-18, 11:18
Avslutad
Den här medicinen är så grym. Kan få mig att somna på alkohol AT, bens AT, whatever. Tar man den dagligen så blir man torr i munnen. Och snabb toleransökning.
Citera
2012-06-01, 18:09
Medlem
Adiemuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creepy24
Om det inte hjälpte alls så kan du till och med dubbla den där dosen. Om inte det hjälper prova ta 80mg. Det är inte farligt med så höga doser, men burkjäveln tar ju slut på en gång om man knaprar så mycket.
Citera
2012-06-07, 17:34
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Den här medicinen är så grym. Kan få mig att somna på alkohol AT, bens AT, whatever. Tar man den dagligen så blir man torr i munnen. Och snabb toleransökning.

Ja i rätt doser är Theralen potent som sömnmedel för att få folk att mer eller mindre däcka, i mindre doser är det en barnmedicin.
Citera
2012-06-08, 19:35
Medlem
jonas.asss avatar
Äter Alimemazin 20mg kapslarna. Håller med dig Carl att man blir behagligt mysig och ångestfri i kroppen. Har dock haft flytande Theralen till och ifrån några år innan och tyckte då att effekten var väldigt obehaglig. vad detta beror på vet jag inte.
Citera
2012-06-09, 00:06
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas.ass
Äter Alimemazin 20mg kapslarna. Håller med dig Carl att man blir behagligt mysig och ångestfri i kroppen. Har dock haft flytande Theralen till och ifrån några år innan och tyckte då att effekten var väldigt obehaglig. vad detta beror på vet jag inte.

Själv får jag bara mer ångest utav Theralen och torr i munnen o täppt i näsan på köpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in