• 1
  • 2
2009-08-30, 22:09
Medlem
mosbrickas avatar
är det ikto som är mest muskelavslappnande eller finns det något annat ? finns det nåt mildare som inte är benso kanske ? slutade med xanor men har såna jävla spänningar/kramper i muskler. vill ju helst inte ha benso, men finns det inget annat så får man ju ta det. men har nån nåt förslag så är jag tacksam.
Citera
2009-08-30, 22:33
Medlem
jugbandbluess avatar
Sobril/oxascand är ju en lite mildare benso som ändock har muskelavslappnande effekter. Jag tror också vissa antihistaminer som typ Atarax kan ha dessa effekter men Atarax suger i övrigt.
Citera
2009-08-30, 22:36
Medlem
kingzyzs avatar
Somadril.
Eller som kanske
nu för tiden
får internetköpa
den vad jag förstått
under: Mio Relax
Citera
2009-08-30, 22:40
Medlem
Smash3rs avatar
Stesolid är bra subliment mot Xanor tydligen..
Citera
2009-08-30, 23:07
Medlem
mosbrickas avatar
sobril är ju ett alternativ. funderar på iktorivil också. blir ju inte som nån jävla zombie som xanoren gör.
Citera
2009-08-30, 23:17
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
En av de medicinerna som har väldigt bra muskelrelaxerande effekt är utan tvekan Somadril, eller Mio-Relax (den spanska motsvarigheten) som någon nämnt innan. Men jag skulle väl anse att Somadril är starkare än vad Klonazepam är.
Citera
2009-08-30, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mosbricka
sobril är ju ett alternativ. funderar på iktorivil också. blir ju inte som nån jävla zombie som xanoren gör.

Tegretol är bra mot muskelspänningar och ingen benzo är det heller...
Citera
2009-08-30, 23:25
Medlem
lowerCases avatar
Klonazepam(iktorivil, rivortil) funkar riktigt bra för mig iallafall
Citera
2009-08-30, 23:47
Medlem
Stesolid är muskelrelaxerande och används ofta om en patient kommer in till sjukhuset med kramper.
Citera
2009-08-31, 01:00
Medlem
Chris26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClean
Tegretol är bra mot muskelspänningar och ingen benzo är det heller...

Måhända men är väl en jäkla massa bíverkningar på kuppen också.

Aldrig provat tegretol dock,men vet en kille jag känner med EP-som inte tålde det samt läst och hört om en rad personer som inte heller tolererar karbamazepin. Han fick ergenyl i stället och det är inte muskelavslappnande.

Enda positiva vid långtidsbruk och regelbunden användning är väl att det inte är vanebildande eller beroendeframkallande.
Citera
2009-08-31, 01:05
Medlem
Chris26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosbricka

Sobril är värdelöst som muskelavslappnande enligt mig.
Stesolid är rejält mycket bättre så även iktorivil, och somadril givetvis ,men den senaste finns ju inte i Sverige längre,men går ju att få tag i via en del nätapotek till överkomliga priser: Soma,Carisoma,och Mio Relax.

Iktorivil blir man ju trött och dåsig av särskilt om man tar det första gången.
Funkar enligt mig minst lika bra mot svår ångest än xanor, och dessutom är halveringstiden mycket längre.

Men ikto är ju knappast nån mild bensop utan en av de tyngsta/den tyngsta
0,5 mg= 1 mg xanor enligt ekvivalenttabellen.
Sen har vi ju Norflex och paraflex. Paraflex var värdelös för mig norflex hjälpe lite i alla fall. Är åtminstone inte vanebildande.

Xanor är ju inte direkt muskelavslappnande heller.
Dock kan det väl hjälpa mot spänningar om man lider av svår ånest och oro.
Senast redigerad av Chris26 2009-08-31 kl. 01:10.
Citera
2009-08-31, 09:40
Medlem
Macgarvers avatar
Iktorivil är kung mot muskelspänningar. Somadril är ju också en bra medicin men som vi vet så är den borttagen i hela EU, tyvärr.

Jag tycker fortfarande att Iktorivilen inte har förlorat sin muskelavslappnande effekt efter ett par års användande.
Sen är väl Iktorivilen lika stark som Xanoren om jag inte minns fel, även om jag tycker att man inte riktigt göra sådana jämförelser direkt efter ekvivalens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in