2012-07-17, 18:08
Medlem
ArsAmandiCorpuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellandi
går det att sätta hcg i magfettet med vanlig 0,5 nål och 6 ml pump, som man använder sig av till muskeln och testo i vanliga falll? eller måste man ha slinnål?

Absolut.

Liten guide om hur du går till väga:
http://www.swenurse.se/PageFiles/562...ektion_web.pdf
Citera
2012-07-21, 03:14
Medlem
Glomgolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellandi
går det att sätta hcg i magfettet med vanlig 0,5 nål och 6 ml pump, som man använder sig av till muskeln och testo i vanliga falll? eller måste man ha slinnål?
Ja. Du kan även sätta HCG intramuskulärt om du vill det. Det brukar rekommenderas i bipacksedlarna tom. Däremot är det lite waste med stora pumpar eftersom du tappar en del i nålhalsen inonädan. (Jude som jag är).

/Glomgold
Citera
2012-09-28, 17:31
Medlem
det står helt stilll i min skalle nu! har blandat ut 5000iu hcg med 1ml vatten, sugit upp det i en 5ml pump och nu har jag sugit upp natriumklorid vatten till 5ml strecket på pumpen, har en insulinpump som är på 100units/1ml. vill sätta 500iu e3d, ska jag sätta 50 units på insulinsprutan i buken då eller räknar jag galet?
Citera
2012-09-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shektarn
det står helt stilll i min skalle nu! har blandat ut 5000iu hcg med 1ml vatten, sugit upp det i en 5ml pump och nu har jag sugit upp natriumklorid vatten till 5ml strecket på pumpen, har en insulinpump som är på 100units/1ml. vill sätta 500iu e3d, ska jag sätta 50 units på insulinsprutan i buken då eller räknar jag galet?

Det är rätt räknat.
Citera
2012-09-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proficio
Det är rätt räknat.

okej tack!
Citera
2012-09-30, 10:56
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Kan man inte förvara utblandat HCG i frysen? brukade göra det med mitt melanotan och båda är ju peptider?
Citera
2012-10-09, 13:45
Medlem
.-.-.-s avatar
God dag!
Sitter här och ska mixa min hcg. Köpte från swed-s... och fick ett paket med 3st vialer, 5000 IU i varje
3st vialer, 1ml bac vatten i varje. Jag har suttit och kollat lite videor på youtube,i, i stort sett alla dessa videor säger dom att man ska slänga "vattnet" för det är för lite. Det tycker jag känns jävligt jobbigt om så är fallet.

Det går väll att blanda 5000 IU med 1ml vatten? Eller blir det väldigt tjockt och därmed svårt att trycka?(Edit; jag inser såklart att jag inte kommer att dö bara för att jag endast blandar med 1ml, frågan är mer, bör jag köpa mer vatten för att det blir påtagligt mycket enklare att dosera samt injicera)

När jag sprutat in vattnet i vialen, då kan jag lämna blandningen som den är i vialen väll? Har läst tråden lite hastigt och lustigt och många skriver om att förvara lösningen i en pump. Varför inte i vialen?
Senast redigerad av .-.-.- 2012-10-09 kl. 13:47.
Citera
2012-10-09, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-
God dag!
Sitter här och ska mixa min hcg. Köpte från swed-s... och fick ett paket med 3st vialer, 5000 IU i varje
3st vialer, 1ml bac vatten i varje. Jag har suttit och kollat lite videor på youtube,i, i stort sett alla dessa videor säger dom att man ska slänga "vattnet" för det är för lite. Det tycker jag känns jävligt jobbigt om så är fallet.

Det går väll att blanda 5000 IU med 1ml vatten? Eller blir det väldigt tjockt och därmed svårt att trycka?(Edit; jag inser såklart att jag inte kommer att dö bara för att jag endast blandar med 1ml, frågan är mer, bör jag köpa mer vatten för att det blir påtagligt mycket enklare att dosera samt injicera)

När jag sprutat in vattnet i vialen, då kan jag lämna blandningen som den är i vialen väll? Har läst tråden lite hastigt och lustigt och många skriver om att förvara lösningen i en pump. Varför inte i vialen?
Hugget som stucket, beror även lite på märke och hur pass HCGt löser upp sig till 1ml.
En del vill ha mer vatten, en del klarar sig bra som det är.
Vill du ha mer vatten kan du fula lite med "drop-it" vätska som du hittar recept fritt på apoteket.
Kommer inte ihåg hur pass hållbarheten som blandat ändrades, men ska du bara blanda 5000iu och köra det 2-3ggr/v så är det lugnt.
Citera
2012-10-09, 14:00
Medlem
.-.-.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Av_anledning
Hugget som stucket, beror även lite på märke och hur pass HCGt löser upp sig till 1ml.
En del vill ha mer vatten, en del klarar sig bra som det är.
Vill du ha mer vatten kan du fula lite med "drop-it" vätska som du hittar recept fritt på apoteket.
Kommer inte ihåg hur pass hållbarheten som blandat ändrades, men ska du bara blanda 5000iu och köra det 2-3ggr/v så är det lugnt.
Okej, testar att blanda med det jag har, ser det för jäkla grötigt ut får jag springa ner till apoteket.

Ang min andra fråga, många skriver att de förvarar blandningen i en pump. Varför inte förvara det i vialen pulvret kommer i?

Tack för att du tog dig tid att svara!

Edit; tänkte till lite, det kan ju vara så att vissa tillverkare levererar pulvret i ampuller, vilket förklarar att man använder pumpen som förvaring..
Citera
2012-10-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-
Okej, testar att blanda med det jag har, ser det för jäkla grötigt ut får jag springa ner till apoteket.

Ang min andra fråga, många skriver att de förvarar blandningen i en pump. Varför inte förvara det i vialen pulvret kommer i?

Tack för att du tog dig tid att svara!
En bra fråga, har nog mer att göra med hur mycket vätska man blandar det med. Samt att det inte är några gröna doningar man hugger HCG med. Enklare att ha det färdigt i tex en 5ml pump som ligger i kylen i mitt tycke.
Citera
2012-10-09, 14:44
Medlem
.-.-.-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Av_anledning
En bra fråga, har nog mer att göra med hur mycket vätska man blandar det med. Samt att det inte är några gröna doningar man hugger HCG med. Enklare att ha det färdigt i tex en 5ml pump som ligger i kylen i mitt tycke.
Sprang ner till apoteket i alla fall. Har dock ingen 5ml pump hemma och vialen HCGn kom i var inte så stor heller. Slutade med att jag körde hälften i vialen och hälften i en 3ml pump. Kanske blir lite onödigt svin, men kom inte på någon bättre idé(kunde iof ha kört en mer koncentrerad lösning)..

Jaja nu är det dags att sticka! Tack för din hjälp!
Citera
2012-10-14, 00:59
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Jag vet att det är lite tidigt att dömma just nu men efter lite drygt en vecka på 1000iu eod märker jag ingen som helst skillnad, kulorna har inte växt och sexlusten är fortfarande låg även att jag ligger på 100mg prop eod, har jag fått skräp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in