Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-29, 14:58
  #1
Medlem
Hej. Ska ut på krogen ikväll, med ett syfte: Att ragga brudar.

Jag är nödvändigtvis inte ute efter ett ONS, även om det vore bra, men jag ser det som en ganska svår grej att fixa. Men telefonnummer och liknande räcker. Kanske att man kan träffa någon fin jänta som vill träffas någon gång och fika eller nåt.

Jag ska alltså helhjärtat gå ut för detta. Sen om jag har kul är bara ett plus

Jag behöver tips för att jag ska gå hem ikväll, antingen med en tjej, eller med intresse från någon/några tjejer som kanske vill träffas igen!

Dansgolvet är väl en grej, men jag suuger på att dansa, och behöver mycket alkohol för att ens gå upp dit.

Ska man stå vid baren eller? och vänta in någon tjej som kommer och beställer?

Ska man ragga mitt i minglet, dvs. bara ta första bästa och gå fram och snacka?
Citera
2009-08-29, 15:02
  #2
Medlem
kingscanias avatar
Dansgolvet!
Citera
2009-08-29, 15:03
  #3
Medlem
MonkeyMens avatar
Läs boken The Game...
Citera
2009-08-29, 15:10
  #4
Medlem
tyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyMen
Läs boken The Game...

vilket jävla skitsvar, han ska ut ikväll tror du han ska hinna läsa boken och bli som boken beskriver att man ska vara?

nej jag tycker att du ska göra som herrn på bilden

http://static.devote.se/blog_archive...1162058574.jpg

till TS, det är bara gå upp och när man väl står där så gör man väl nån rörelse automatiskt. Är så sällan ute på äventyr i alkoholens värld så vet inte riktigt hur det går till nu för tiden.
__________________
Senast redigerad av tyse 2009-08-29 kl. 15:13.
Citera
2009-08-29, 15:13
  #5
Medlem
Tazquas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyse
nej jag tycker att du ska göra som herrn på bilden

http://static.devote.se/blog_archive...1162058574.jpg


Haha tänkte direkt på Meet The Feebles

TS - Testa att göra det i minglet så du inte blir snorfull och står och ser dum ut på dansgolvet.
Citera
2009-08-29, 15:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livetsugerju
Hej. Ska ut på krogen ikväll, med ett syfte: Att ragga brudar.

Jag är nödvändigtvis inte ute efter ett ONS, även om det vore bra, men jag ser det som en ganska svår grej att fixa. Men telefonnummer och liknande räcker. Kanske att man kan träffa någon fin jänta som vill träffas någon gång och fika eller nåt.

Jag ska alltså helhjärtat gå ut för detta. Sen om jag har kul är bara ett plus

Jag behöver tips för att jag ska gå hem ikväll, antingen med en tjej, eller med intresse från någon/några tjejer som kanske vill träffas igen!

Dansgolvet är väl en grej, men jag suuger på att dansa, och behöver mycket alkohol för att ens gå upp dit.

Ska man stå vid baren eller? och vänta in någon tjej som kommer och beställer?

Ska man ragga mitt i minglet, dvs. bara ta första bästa och gå fram och snacka?

Ta inte dansgolvet! det går inte att höra något där o sen är det bara jobbigt när för fulla folk kommer fram o försöker sluddra fram ngt...

O sen om du nu ska ragga på dansgolvet, smyg INTE fram bakifrån o börja dansa dirty mot ens rygg o trycker dig mot... det finns faktiskt killar som gör det. Tror inte att jag behöver förklara varför detta är fel.
Citera
2009-08-29, 15:19
  #7
Medlem
xCCCPxs avatar
Du sätter dina krav för lågt, finns ingen andledning att nöja sig med "någon tjej". Det kan sluta hur illa som helst; oväntade könssjukdomar, psykfall, kleptomaner, transor och en enkel billjett till bårhuset för du råkade ragga på någon som redan är upptagen. Lycka till och hoppas du överlever kvällen utan att råka ut för något av det ovanstående.


PS
En rapportering imorgon om hur kvällen gick skulle säkerligen uppskattas av folk...
Citera
2009-08-29, 15:23
  #8
Medlem
Herr Guldstjärns avatar
Ja, uppdatera gärna med hur det gick. Hoppas du lyckas!

Ta på dig snygga kläder.
Citera
2009-08-29, 15:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livetsugerju

Jag ska alltså helhjärtat gå ut för detta. Sen om jag har kul är bara ett plus
Tror de lättaste sättet att ragga utan att bli nån stjärna inom seduction är att göra precis tvärtom.
Gå ut för att ha kul. Ser du nån tjej du skulle vilja prata med TVEKA inte utan gå bara fram och säg - tja, hur e läget?
Va glad helt enkelt. Brukar funka bra.
Citera
2009-08-29, 15:32
  #10
Medlem
Har inga bra råd, men här har du nåt att få dig på rätt humör.

--> http://www.youtube.com/watch?v=dB9mBa9bka8

Klackarna i taket!
Citera
2009-08-29, 15:39
  #11
Medlem
Trekojjas avatar
Prata med folk. I tolaettkön, i baren när du beställer öl, överallt. Om det finns ont om platser kan du leta efter ett bord med söta tjejer där du får plats. Fråga om du kan slå dig ner.

Ska du ragga ensam eller tar du med dig vänner?

Se till att inte vara så uppenbar. Om det märks att du raggar redan från början kan det nog lätt uppfattas som grisigt. Sanningen är ju att på krogen är alla ute efter att ragga mer eller mindre, medvetet eller omedvetet. Så prata var rolig, glad, intressant. Var inte dryg.
Citera
2009-08-29, 15:47
  #12
Medlem
Är du så ful att inte kan vara kräsen? Jag menar alla kan vi prata med tjejer, men det finns olika svårighetsgrader hänger du me!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback