Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-22, 03:11
  #13
Medlem
Oxycontins avatar
heminevrin [Dosering?] /MOD

tänkte bara kolla om nån har nån koll på dosering av heminevrin, väger 85kg och jag tar dom för att sova men de går åt helvete, har kört fett med morfin förut och nu när jag lagt av kan jag fan inte sova, de e 300mg gelekapslar..
Citera
2006-03-24, 21:48
  #14
Medlem
killergreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxycontin
tänkte bara kolla om nån har nån koll på dosering av heminevrin, väger 85kg och jag tar dom för att sova men de går åt helvete, har kört fett med morfin förut och nu när jag lagt av kan jag fan inte sova, de e 300mg gelekapslar..
Börja med 2 om du inte är van.... jag väger ungefär som dig och jag fick i mig en burk i snitt om dagen i en vecka. Detta är ej att rekomendera eftersom att det är sjukt beroendeframkallande och jag fick mig en straffavis som hette duga!!!
Börja smått och öka försiktigt så kommer du sova gott och drömma sköna drömmar.
lycka till/killergreen
Citera
2006-03-24, 21:53
  #15
Medlem
Kan man jämföra heminevrin med någon benzo? Många säger att heminevrin är bättre än de flesta benzona så skulle vara intressant att höra vad ni tycker om det.
Citera
2006-03-24, 22:43
  #16
Medlem
killergreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DcJack
Kan man jämföra heminevrin med någon benzo? Många säger att heminevrin är bättre än de flesta benzona så skulle vara intressant att höra vad ni tycker om det.
Inte bättre än benzo enligt min mening,men ganska roligt i kombination med alkohol(inget att rekommendera heller, isåfall folköl, livsfarligt kombo ) men det är klassat lika tungt som subutex om jag inte minns fel.
Heminevrin är dock inget man leker med för det är som sagt sjukt beroendeframkallande och jag har för mig att någon på psyk sa att ca 100 kapslar(finns även i flytande form) är tillräkligt för att bli beroende.
rätta mig om jag har fel
Citera
2006-03-26, 22:18
  #17
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killergreen
Inte bättre än benzo enligt min mening,men ganska roligt i kombination med alkohol(inget att rekommendera heller, isåfall folköl, livsfarligt kombo ) men det är klassat lika tungt som subutex om jag inte minns fel.
Heminevrin är dock inget man leker med för det är som sagt sjukt beroendeframkallande och jag har för mig att någon på psyk sa att ca 100 kapslar(finns även i flytande form) är tillräkligt för att bli beroende.
rätta mig om jag har fel


Nope, Heminevrin är klassat enligt förteckning 5, Subutex däremot är klassad enligt förteckning 4. Så Heminevrin är alltså klassat i den "lägsta klassen såsom Imovane tex).
Citera
2006-03-26, 22:47
  #18
Medlem
Heminevrin fick jag vid ett tillfälle då jag hade svår alkoholabstinens, och det hjälpte. Vid ett annat tillfälle, då jag också hade svår alkoholabstinens, så fick jag Stesolid istället och det fungerade minst lika bra.
Citera
2006-04-01, 02:12
  #19
Medlem
killergreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizotym
Heminevrin fick jag vid ett tillfälle då jag hade svår alkoholabstinens, och det hjälpte. Vid ett annat tillfälle, då jag också hade svår alkoholabstinens, så fick jag Stesolid istället och det fungerade minst lika bra.
¨Japp det är det fom e till för och att få ångesten att släppa. Det kallas för torrsprit i missbrukarkretsar
Citera
2006-04-01, 02:43
  #20
Medlem
Jag drabbades av DT vid ena tillfället, så jag har ingen aning om hur mycket Heminevrin de tryckte i mig. De lyckades dock släcka mig med Diprivan under den akuta fasen, och tur var väl det för DT är inte särskilt angenämnt. Jag är väl inte direkt en lätt patient att handskas med då jag är mycket kraftigt beroende av andra droger också.
Citera
2006-05-07, 22:00
  #21
Medlem
Lazermannens avatar
jobbar också på äldrehem, det finns en flaska heminevrin i kylen. En gubbe på hemmet som är otroligt orolig får bara 15ml, tar man mer är det risk för att man däckar totalt. "Tog nåra klunkar" som trådkaparen skrev kunde slutat ännu värre Heminevrin finns tydligen okcså i tablettfrom. Skulle va kul å pröva en 15ml innan man går hem. Fast jag e rätt rädd om det jobbet, det märks ju tillslut om man gåer där och smuttar.
Citera
2006-05-07, 22:06
  #22
Medlem
TomiXs avatar
Heminevrin är ju inget starkt direkt, hur mkt hällde du i dig egentligen? Konstigt förresten att det visade på subutex, men be dem skicka det på analys, då kanske de får reda på ett bättre svar.
Citera
2006-09-24, 16:45
  #23
Medlem
TomiXs avatar
Heminevrin?

Är detta något som kan liknas vid benzo eller det är lika kasst som antihistaminer? Med tanke på att det ligger i N-klass V så bör det ju vara lite rusgivande så vad säger ni? Ska man ta ut eller ej?
Citera
2006-09-24, 19:11
  #24
Medlem
Detta kan jag svara på. Heminevrin tillhör faktiskt en gammal grupp sömnmedel/lugnande medel som kallades Mebromate (Miltown, Meprobamte). De togs fram som ett alternativ till barbituraterna som inte skulle vara beroendeframkallande (känns det påståendet igen?). De visade sig vara beroendeframkallande, och många förväxlar dem med barbituraterna. Ett annat läkemedel som på sätt och vis tillhör den här gruppen är Somadril - substansen metaboliseras nämligen till Meprobamate.

Hur är Heminevrin? De är ganska sköna på sitt sätt. Muskelavslappnade, ångestdämpande. Att Heminevrin endast är klassad i förteckning V beror nog på att läkemedlet knappt har något användsområde idag utanför sjukhuset, där det används vid alkoholförgiftning ibland, även om Stesolid numera blivit förstahandsvalet. Annars är beroendepotentialet detsamma som för Bensodiazepinerna utan tvekan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback