2019-12-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det är nog snarare propavan du får ont i skallen av. Jag har själv haft det. Man går runt som en zombie halva nästa dag med allmän seghet och huvudvärk. Hur fick du tag i Hemenevrin? Ganska ovanlig medicin. Brukar ges till alkoholister som tänder av.
Spelar ingen roll hur jag fick tag i det. Har normalt stilnoct men dom är slut. Dom och komb med propavan sover jag jätte bra på.
Citera
2019-12-16, 19:12
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahbbr
Spelar ingen roll hur jag fick tag i det. Har normalt stilnoct men dom är slut. Dom och komb med propavan sover jag jätte bra på.

Okej. Det jag vet är att vissa får svid i näsan av hemenevrin men tydligen är huvudvärk en av möjliga biverkningar som listas på FASS.
Citera
2019-12-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Okej. Det jag vet är att vissa får svid i näsan av hemenevrin men tydligen är huvudvärk en av möjliga biverkningar som listas på FASS.
Förhoppningsvis inte ngn fara.. Måste få sova
Citera
2019-12-17, 16:47
Medlem
Mindecembers avatar
vad säger man till läkaren får att få denna?
Citera
2019-12-19, 21:26
Medlem
Mindecembers avatar
Bumpar, hur fan får man denna av farbror doktor
Citera
2020-04-04, 16:49
Medlem
Kan man jämföra effekten av den här med benso när det kommer till den sömngivande effekten?
Läst att den riktas till äldre, varför?
Vad är den annars mest lik?
Citera
2020-04-08, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
vad säger man till läkaren får att få denna?
Främst alkoholister som tänder av och dementa som får.
Citera
2020-06-03, 12:02
Medlem
hur många mg sobril motsvarar heminevrin?

så avtänder just nu alkohol, förr tagit sobril 25mg (utan tolerans utskrivet av läkare sen förr.) men nu har jag Klometiazol och tog 4 kapslar (en motsvarar 300mg) alltså 1200mg hittar ej tabell nätet vad de motsvarar i benzo men känner mig fan så bortare än 25mg sobril. Vad gissar ni?
Citera
2020-06-03, 20:31
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkubler
så avtänder just nu alkohol, förr tagit sobril 25mg (utan tolerans utskrivet av läkare sen förr.) men nu har jag Klometiazol och tog 4 kapslar (en motsvarar 300mg) alltså 1200mg hittar ej tabell nätet vad de motsvarar i benzo men känner mig fan så bortare än 25mg sobril. Vad gissar ni?

Nu var det över 10 år sedan jag åt Sobril så inte den bästa att svara på det antar jag, men effekten av Heminevrin är ju mer "alkohollik" än benso... det är ju en av de äldre lugnande, barbiturater u know, inte alls lika säkra som benso med mkt lägre LD-50 så därför de inte är vanligt utskrivna, annars skulle de varit de då de enligt min läkare är "överlägsna dagens benso", men folk klarar ju inte att inte överdosera tydligen...

Så till din fråga, jag skulle tippa att 300mg Klometiazol är åtminstone lika "potent" som 25mg Sobril så inte så konstigt att du blev mer "bortare" än på en ynka liten Oxazepam
Citera
2020-09-10, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Daw
Heminevrin, står under lugnande- och sömnmedel i fass. Nån som testat?

Fina grejer, bättre än bensin😎
Citera
2020-09-10, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinatra1
Bensodiazepiner ska det va
Citera
2020-09-10, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinatra1
Utveckla gärna, är rätt så nyfiken på den här som ett alternativ till benso.
Den låter lite som Baclofen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in