2009-08-29, 19:04
Medlem
U137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggzor
Varsågod och sluta bitcha.
http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5473442
Hur vet min herre att det är denna händelsen som beskrivs i länken? Såvitt jag minns är du inte TS. Sedan vill jag inte påstå att jag "bitchar" utan jag efterlyser konkreta fakta, har blivit lurad för många gånger här för att tro på vad random snubbe skriver.

Skulle detta visa sig vara sanning är jag den första att beklaga att TS mist sin hund.
Citera
2009-08-29, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
fast den där artikeln handlar om två små hundar?????
Ingen aning, att döma av kommentarerna så är det en retriver och papillon.

Citat:
Ursprungligen postat av U137
Hur vet min herre att det är denna händelsen som beskrivs i länken? Såvitt jag minns är du inte TS. Sedan vill jag inte påstå att jag "bitchar" utan jag efterlyser konkreta fakta, har blivit lurad för många gånger här för att tro på vad random snubbe skriver.

Skulle detta visa sig vara sanning är jag den första att beklaga att TS mist sin hund.

Nej, jag är varken TS eller vet om det är samma händelse, däremot är det inte jag som skriker troll. Det som inte går att förneka är dock att händelserna liknar varandra och att TS enligt sin profil bor i Norrköping. Artikeln hävdar att detta skedde i Finspång vilket är en kommun som ligger nära Norrköping och jag anser att denna artikel bara stärker TS:s trovärdighet. Du efterlyste en artikel och har nu fått det. Allt som saknas är att TS verifierar, eller vill du ha bilder också?
Citera
2009-08-29, 21:26
Medlem
Mufffs avatar
Fy fan vad tragiskt om du talar sanning.

Har själv hund. Nu hade han förmodligen vunnit en hundfajt, men hade jag haft en liten tax som blir påhoppad av en rottweiler hade jag slagit ihjäl jycken, oavsett hur svårt det hade varit. Hunden hade inte haft en chans.

Du måste kunna få honom att betala allt på något sätt. Polisanmäl till att börja med iaf.

Lycka till!
Citera
2009-08-29, 21:30
Medlem
U137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggzor
Ingen aning, att döma av kommentarerna så är det en retriver och papillon.

Nej, jag är varken TS eller vet om det är samma händelse, däremot är det inte jag som skriker troll. Det som inte går att förneka är dock att händelserna liknar varandra och att TS enligt sin profil bor i Norrköping. Artikeln hävdar att detta skedde i Finspång vilket är en kommun som ligger nära Norrköping och jag anser att denna artikel bara stärker TS:s trovärdighet. Du efterlyste en artikel och har nu fått det. Allt som saknas är att TS verifierar, eller vill du ha bilder också?
Nej jag behöver inga bilder. Faktum är att jag skiter i om TS hund blivit uppäten av en krokodil i löpspåret. Huruvida detta är sant eller inte lär vi aldrig få reda på. Jag skiter uppriktigt i vilket och lämnar tråden för gott.
Citera
2009-08-30, 16:35
Medlem
snelhestens avatar
Själv hade jag flippat ur totalt och gett den där mannen så mycket stryk att han inte hade vetat vad fan han heter längre. Kräv han på pengar för det som har hännt, han var ju trots allt onykter och hade en mycket farligare hund = mer ansvar. Tänker han inte betala så bankar du in lite vett i hans skalle så att han tänker om

Lycka till!
Citera
2009-08-30, 17:20
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curik
Hallå,

Jag undrar mest ifall någon annan har varit med om något liknande.
Kortfattat så gick jag det vanliga varvet med vovven och på andra sidan vägen cyklar en man med sin hund kopplad.

Hunden får spel och river ner mannen från cykeln, som åker i asfalten. Mannen är fullt upptagen med att se över sin cykels skador medans hans stora hund sliter i min 4kg tunga vovve som tappar sitt öga, får stora hål i kraniet och lägger sig i panik på backen medans mannen då försöker få kontroll på sin odåga. Han luktade starkt sprit, men det är inget jag kan bevisa idag.

Kör i illfart till djursjukhuset 14 mil bort, där han blir opererad. Efter att han vaknat ur narkosen avled han senare på kvällen.

Polisen skrattar åt oss och köper mannens historia att hundarna rök ihop. Han har även gjort sig besväret att springa runt till alla lokala tidningar och berättat sin version. Han verkar dock må mycket dåligt över vad som hände.

Vem tar man kontakt med här? Finns det någon chans att belasta mannen med kostnaderna jag dragit på mig? Det är närmare 19 000 kr. Sorgen tar jag hand om själv..
Jag förutsätter att det är mannens hund, inte din, som får spelet.

Det är i såna fall den mannen som ska stå för alla dina kostnader. Dels för din hunds skador + ev livvärde samt för dina egna utgifter (ex resa till veterinär, ev. utebliven arbetsinkomst etc.).

Att polisen tydligen negligerar händelsen och inte tar emot din anmälan är tjänstefel. Anmäl både polisen och hundägaren + kontakta själv också den/de tidningar som har ställt sig på mördarhundens och ägarens sida. Helt sjukt om hundar ska få döda varandra utan att det blir några ekonomiska efterspel.

Ur lagtexten:
(Lag (2007:1150) om tillsyn över hundar och katter)

Ersättning för skador orsakade av hundar

19 § En skada som orsakas av en hund skall ersättas av dess ägare eller innehavare, även om han eller hon inte vållat skadan. Vad ägaren eller innehavaren har betalat i skadestånd har han eller hon rätt att få tillbaka av den som vållat skadan.

OM det var så att det var DIN hund som fick spel och hoppade upp mot cyklisten som rasade i backen så hade du också kunnat anmäla och kräva den andra hundägaren på kostnaderna, dock hade han kunnat göra en motanmälan och fått tillbaka/alt sluppit betala ersättningen eftersom det då från början var din hund som orsakade olyckan.

Är det så att det var cyklistens egen hund som välte cyklisten och sedan bet ihjäl din hund så hänvisa till ovanstående utdrag ur gällande svensk lag och gå tillbaka till polissstationen och anmäl både cyklisten och den polis som avfärdade dig när du tog kontakt första gången. Kontakta också den/de redaktör/er som tagit in cyklistens skitsnack i sina medier och läs lite lagtext där också.

Land ska med lag byggas.
Citera
2009-08-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Jag förutsätter att det är mannens hund, inte din, som får spelet.

Det är i såna fall den mannen som ska stå för alla dina kostnader. Dels för din hunds skador + ev livvärde samt för dina egna utgifter (ex resa till veterinär, ev. utebliven arbetsinkomst etc.).

Att polisen tydligen negligerar händelsen och inte tar emot din anmälan är tjänstefel. Anmäl både polisen och hundägaren + kontakta själv också den/de tidningar som har ställt sig på mördarhundens och ägarens sida. Helt sjukt om hundar ska få döda varandra utan att det blir några ekonomiska efterspel.

Ur lagtexten:
(Lag (2007:1150) om tillsyn över hundar och katter)

Ersättning för skador orsakade av hundar

19 § En skada som orsakas av en hund skall ersättas av dess ägare eller innehavare, även om han eller hon inte vållat skadan. Vad ägaren eller innehavaren har betalat i skadestånd har han eller hon rätt att få tillbaka av den som vållat skadan.

OM det var så att det var DIN hund som fick spel och hoppade upp mot cyklisten som rasade i backen så hade du också kunnat anmäla och kräva den andra hundägaren på kostnaderna, dock hade han kunnat göra en motanmälan och fått tillbaka/alt sluppit betala ersättningen eftersom det då från början var din hund som orsakade olyckan.

Är det så att det var cyklistens egen hund som välte cyklisten och sedan bet ihjäl din hund så hänvisa till ovanstående utdrag ur gällande svensk lag och gå tillbaka till polissstationen och anmäl både cyklisten och den polis som avfärdade dig när du tog kontakt första gången. Kontakta också den/de redaktör/er som tagit in cyklistens skitsnack i sina medier och läs lite lagtext där också.

Land ska med lag byggas.

liten korrigering. hade hans hund varit den attackerande och den andre gjort en motanmälan hade den andre inte alls sluppit undan notan. man betalar varandras notor.
Citera
2009-09-02, 02:15
Medlem
Psyko Dads avatar
Läste om ett väldigt liknade fall i en lokaltidning idag om hur en stro hund dödat en liten knähund. Den stora hundens ägare pratade med lokaltidningen om hur han nu skull gå kurs el dyl. I samma artikle tog de även upp flera hundattacker.
Ersättining skulle tydligen gå till ägaren av den lilla hunden. Minns inte hur mkt dock.
Citera
2009-09-02, 02:55
Medlem
Mulltoans avatar
Här är en länk till lite mer text.
http://www.folkbladet.se/nyheter/fin...icleid=4969680
Förövrigt håller jag med TS om att U137 inte är vettig.
Senast redigerad av Mulltoan 2009-09-02 kl. 02:59.
Citera
2009-09-02, 10:29
Medlem
Mulltoans avatar
I den här artikeln uttalar sig den andra parten
http://www.folkbladet.se/nyheter/fin...icleid=4970838
Citera
2009-09-02, 10:39
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curik
En liten tax.

Kan nån förklara för mig när TS hund då förvandlades från pappillon till tax?
Drog den stora hunden lite för hårt i den eller?
Citera
2009-09-02, 11:00
Medlem
Mulltoans avatar
TS ville nog inte outa vem han är och var han bor. Därför ändrade han lite i sin beskrivning av händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in