2009-08-28, 19:23
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Jag börjar mer och mer hata det här landet och dess rättsväsende. Har funnit min egen bil med tjuven på bar gärning och haft polis på plats som VÄGRAT ta upp anmälan för att det var nån jävla låtsashögtid då han ändå bara kunde neka. Stod och plockade ur "sina" saker ur bilen med polis på plats.

I det här landet lönar sig brott, det är ett faktum. Riskerna att åka dit är obefintliga och om man gör det är chanserna små att något ens händer över huvud taget.

Personligen som relativt känslokall utan tilltro till människor och rättsväsende skulle jag göra som folk föreslår här. Jag skulle först försöka få ut så mycket som möjligt.

Sedan finns möjligheten att tillämpa en grundprincip ur Hammurabis lagar.

""liv för liv, öga för öga, tand för tand, hand för hand, fot för fot".

I ditt fall Hund för Hund. (I värsta fall åker du dit för skadegörelse! Bo-ho. Men du ska såklart neka först.)
Senast redigerad av DXM-Redemption 2009-08-28 kl. 19:25.
Citera
2009-08-28, 19:35
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U137
Länkar till tidningarna, annars har detta aldrig hänt. Snutar är iregel hysteriska hundälskare och att någon av dem skulle skratta åt att din vovve dog är bara bullshit. Tyvärr kan det bara bli tal om skadegörelse när en hund biter ihjäl en annan och man har strikt ägaransvar. Nu har jag slösat alldeles för många ord på denna trolltråd.

Därför att detta förmodligen aldrig har hänt TS.
Jag vet att det sällan blir påföljder av alla hundattcks anmälningar av lindrigare sort, men detta är ju horribel om det är sant.
Senast redigerad av Psyko Dad 2009-08-28 kl. 20:16.
Citera
2009-08-28, 20:13
Medlem
Curiks avatar
Tack för alla svar! Det blir att försöka gå vidare med det här, har kontakt med en person som varit med om liknande förut och vet hur man skall gå vidare.

Citat:
Länkar till tidningarna, annars har detta aldrig hänt. Snutar är iregel hysteriska hundälskare och att någon av dem skulle skratta åt att din vovve dog är bara bullshit. Tyvärr kan det bara bli tal om skadegörelse när en hund biter ihjäl en annan och man har strikt ägaransvar. Nu har jag slösat alldeles för många ord på denna trolltråd.

Därför att detta förmodligen aldrig har hänt TS.

Ska jag vara ärlig så skiter jag faktist totalt i vad du tror hänt eller inte. Men tack för visat intresse och trevlig helg!
Citera
2009-08-28, 23:39
Medlem
U137s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curik
Tack för alla svar! Det blir att försöka gå vidare med det här, har kontakt med en person som varit med om liknande förut och vet hur man skall gå vidare.

Ska jag vara ärlig så skiter jag faktist totalt i vad du tror hänt eller inte. Men tack för visat intresse och trevlig helg!
Innan vi önskar varandra trevlig helg, du och jag, vill jag gärna att du länkar till tidningsartiklarna som ska ha skrivits om kontrahenten.

Tidigt i trådstarten bad jag dig om sådana men du har duckat fram till nu, så vänligen, söta, rara, med socker på, länka till artiklarna.
Citera
2009-08-29, 00:04
Medlem
Hajvans avatar
Vad var det för typ av hund du hade?
Citera
2009-08-29, 02:28
Medlem
Curiks avatar
Citat:
Innan vi önskar varandra trevlig helg, du och jag, vill jag gärna att du länkar till tidningsartiklarna som ska ha skrivits om kontrahenten.

Tidigt i trådstarten bad jag dig om sådana men du har duckat fram till nu, så vänligen, söta, rara, med socker på, länka till artiklarna.

Duckat? Allting är inte så dramatiskt som i film, hörru. Jag svarade så fort jag kom hem, var försäkrad om det. Hade ditt ursprungliga inlägg för övrigt gett en uppfattning om att du var vettig så hade jag gett dig länkar, men nej.

Trevlig helg!

Citat:
Ursprungligen postat av Hajvan
Vad var det för typ av hund du hade?

En liten tax.
Citera
2009-08-29, 03:43
Medlem
orvarens avatar
Fy,fan! Stackars dig! (och din hund givetvis!!)

Tur att det inte var jag..Hade nog försökt ha ihjäl den större jycken..

Hoppas det blir "ordning på torpet" och du åtminstone får ekonomisk kompenstion..
Citera
2009-08-29, 10:16
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Fruktansvärt! Fattar inte vad det är med folk som inte håller ordning på sina hundar. Jag hoppas att det löser sig och att han får betala. Skitdåligt av poliserna med.
Citera
2009-08-29, 17:56
Medlem
charkovs avatar
Jo här på flashback kan man träffa på dom mest konstiga prosselyter men
vem skulle nu tjäna på att dikta ihop en sån här story? Att ens hund blivit
anfallen och dödad. Finns väl inget att vinna med det eller?
Citera
2009-08-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Jo här på flashback kan man träffa på dom mest konstiga prosselyter men
vem skulle nu tjäna på att dikta ihop en sån här story? Att ens hund blivit
anfallen och dödad. Finns väl inget att vinna med det eller?

Nej och jag tycker verkligen inte att TS beter sig som ett troll. Han skriver tvärtom mycket seriöst och sansat i mina ögon. Jag tror inte för en sekund att detta är en trolltråd.
Citera
2009-08-29, 18:29
Medlem
Citat:
Fattar ni inte att han trollar? TS påstår att det ska finnas artiklar i pressen om detta men han vägrar att länka dem för att jag "inte verkar vettig"

TROLLVARNING! TROLLVARNING! TROLLVARNING! TROLLVARNING! TROLLVARNING! TROLLVARNING! TROLLVARNING!

Varsågod och sluta bitcha.
http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5473442
Citera
2009-08-29, 18:36
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggzor
Varsågod och sluta bitcha.
http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5473442
fast den där artikeln handlar om två små hundar?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in