2009-11-08, 14:19
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
ja ni syrianer m vara kristna men ni r ndock allfr influerade av en MENAkultur vilket icke r nskbart.

Svara istllet p vilket er kulturella syn skiljer sig frn muslimers syn?
Vad gller utvande av vld, kvinnors stllning, integration med svenskar, samt en vilja att vara svensk och delta i det svenska samhllet?

Jag vill jttegrna tro och hoppas p att syrianer vill vara mer svenska n muslimer men jag ser ingen som helst riktning t det hllet. Tvrtom verkar ni svenskfientliga, se ned p svenska kvinnor, och vldigt mna om att hela tiden hvda er sjlva som folk och fresprka er egen kultur framfr den svenska. I mina gon r ni p intet stt bttre n muslimer som fresprkar sin kultur och har sin lojalitet ngon annanstans n den svenska.

Men bevisa mig grna fel!

Det r klart att vi r mna om vr etniska ursprung och kultur. Ett folk som tappar sin identit efter bara en genration och assimilerar sig helt med ursprungsbefolkningen r inget att hnga i julgranen anser jag.
Dremot r vi inte frmmande att ndra p traditioner som inte passar in i samhllet och inte r bra fr vrt folk lngre. Den assyrisk/syrianska styrkan ligger i drivkraften och anpassningsfrmgan till de samhllen de bor i.

Enda skillnaden p vr kultur som jag ser det r att vi ter ibland annorlunda matrtter n svenskar och har bttre familje sammanhllning. Jag kan inte se att svenska lagar har frndrats p.g.a vr kultur och hur vi lever.

Svenskfientlighet?
Nu gr du mer p bubbelpojkens The_Dudes fantasier.
2009-11-08, 14:23
Medlem
G.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Utmrkt exempel p nr en syrian/assyrier ska visa hur "integrerade" de r i det svenska samhllet.

"Vi syrianer och svenskar r ganska lika..."

Idiot.

Ok... nnu en korkad idiot som inte har ngot att sga...
2009-11-08, 14:54
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.W
1. Vi lskar Sveriges flagga, fr att de e ett kors i den...

2. Vi lskar traditionerna i Sverige, fr att vi har likadana traditioner, jul, psk osv...

3. Har kusiner tjejer/killar som r gifta med svenskar, utan vidare problem...

4. Vi har inget land att tervnda till, drfr r Sverige ett land som vi kommer bo i resten utav vra liv...

5. Gr Sverige in i ett krig med vra sk. hemlnder t.ex. Irak, syrien, turkiet, s kommer syrianen att stlla upp och kriga mot "hemlandet"

6. Vi ter korv, blodpudding(ckligt tycker jag ...) drick sprit och l...

Med mnga andra saker. Vi har en kaxigare attityd, men d betyder absolut inte att vi hatar svenskar, varfr skulle vi gra de? Hatar greker, italienarna, latinamrikaner svenskar? Nej, varfr? jo fr att vi alla delar samma de ifall det smller... Darfr kan en syrian aldrig vara ett hot mot Sveriges idiologi...

De hr med vra kvinnor, visst det finns familjer som r lite hrdare, men 90% r ganska mjuka, men snt beror bara p individens erfarenhet... Italienare och greker har nsta likadana vrdering som oss...

Men en syrian skulle aldrig dda sin syster om hon "typ" knullar ngon annan innan hon gift sig... Sen om det hnder, s hnder de fr att hennes bror kanske r en idiot, skulle lika grna kunna vara en svensk idiot som ddar sin syster fr att hans syster snodde hans jacka eller ntt...

En muslim drimot:

1. Hatar din flagga, fr att d e ett kors i den...

2. Hatar dina traditioner, jul, psk osv, fr att d e inte deras traditioner...

3. Dom skulle ogilla om en muslimsk tjej gifta sig med en svensk... Han mste d konvertera till islam...

4. Skulle Sverige g i krig med ett muslimsk stat s skulle ALLA muslimer bli motstndet inom Sveriges grnser...

5. Dom ter inte korv och ven nr det gller vanligt ktt s ska de vara halal, allts man mste med andra ord anpassa sig efter dom hela tiden...

6. G in till en moskee med ett kors ska vi se hur du ser ut efter du kommer ut, om du nu kommer ut...

Vi syrianer och svenskar r ganska lika tack vare vran religion, men kan hlla med att vi syrianer har ett annorlunda mentalitet, men d har alla som kommer frn medelhavet, spanjorer italienarna, greker osv...

Ett svar jag r njd med.

Tyvrr s talar verkligheten emot dig nr man kollar p orter med en stor syriansk/assyrisk befolkning, exempelvis sdertlje med omnejd som r en oroshrd i klass med Al Ruusengaard. Er folkgrupp har mycket kvar att bevisa!
Men ditt svar var bra, det ger lite nyans till varfr man inte br se muslimer och kristna som kommer frn samma omrde p samma stt.
2009-11-08, 15:04
Medlem
G.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Ett svar jag r njd med.

Tyvrr s talar verkligheten emot dig nr man kollar p orter med en stor syriansk/assyrisk befolkning, exempelvis sdertlje med omnejd som r en oroshrd i klass med Al Ruusengaard. Er folkgrupp har mycket kvar att bevisa!
Men ditt svar var bra, det ger lite nyans till varfr man inte br se muslimer och kristna som kommer frn samma omrde p samma stt.

"Vr" religion, kristendom hr hemma i detta samhlle. Dom vrderingar som finns i Sverige och vriga vsterlandet stammar i hg grad frn kristendomen, kristendomen r en del av Syrianerna och Assyrernas kulturarv.

Ju mer vi och svenskar avlgsnar oss frn detta kulturarv som r fan s mycket mer framstende och humanistiskt n vad islam har att erbjuda, ju mer vi avlgsnar oss frn det kulturarvet dessto strre r risken att vra barnbarn kommer att vnda sina huvuden mot mecka.

Ni mste fredra dom kristna invandrarna eftersom dessa njer sig med att praktisera sin religion i lugn och ro och inte strvar mot att att frska
underkasta Sverige och vriga vstvrlden, sen hnder det att ngra begr brott. Med detta r mnskligt
2009-11-08, 21:00
Bannlyst
Har inte lst hela trden men en frga till syrianerna. Varfr ser ni inte kusingifte som inavel?`Vad spelar det fr roll om det r en mosters dotter man stter p och inte farbrons, det r ju fortfarande samma sak!?

Skogsturken himself r vl ocks syrian?
Senast redigerad av ensamensam 2009-11-08 kl. 21:24.
2009-11-08, 23:24
Avstngd
Citat:
"Vr" religion, kristendom hr hemma i detta samhlle.

Nej det gr den inte, "er" ortodoxa kristendom r vsensskild bde till teologi och liturgi frn vr fdernes tro, den rena lutherska lran, du kan inte pst saker som du uppenbarligen inte har ngon aning om.

Vi kastade av oss det katolska oket fr 482 r sedan, varfr ska vi acceptera er trosinriktning som r lika om inte mer intolerant och vidskeplig n den katolska?

Citat:
Ok... nnu en korkad idiot som inte har ngot att sga...

Hrligt, fortstt i den stilen, visa hur "integrerad" du r. Ska du inte hota mig ocks? Du vet att smyg-araben i dig vill det.
2009-11-08, 23:32
Medlem
G.Ws avatar
Jag har idiot frklarat dig BWisser

Fy fan, jag och flera miljoner svenskar spyr p snna som dig... Du har inget att komma med...

Skiter fullstndigt i vad du tycker, strsta anledningen till varfr Sverige mer eller mindre befinner sig i en identitetskris kan faktiskt frklaras vldigt simpelt. Det r p grund av nedmonteringen av er religisa grund, som faktiskt er svenska kultur r byggt ovanp.

Genom att kristendomen idag r en skygga av sig sjlvt i Sverige s har t ex Islam och kulturradikala humanister som ytterligare vill frstra de som finns kvar av er kultur flyttat fram positionerna medan den kristna rsten har tystnat.
2009-11-09, 00:08
Avstngd
Citat:
Fy fan, jag och flera miljoner svenskar spyr p snna som dig...

Jag kan med strsta mjliga skerhet sga att jag och "flera miljoner svenskar" spyr p kriminella assyrier/syrianer.
2009-11-09, 00:12
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Jag kan med strsta mjliga skerhet sga att jag och "flera miljoner svenskar" spyr p kriminella assyrier/syrianer.

Det kan du ge dig p att vi gr.

Typisk pajas-syrianer att frska diktera villkoren i det svenska samhllet. Syrianer r som zigenare, statslsa och ckliga.
2009-11-09, 00:13
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:

Vi spyr p alla som r kriminella oavsett ursprung.
2009-11-09, 01:57
Medlem
Mithrilbrynjas avatar
Vad r skillnaden mellan syrianer och assyrier?
2009-11-09, 02:05
Medlem
G.Ws avatar
Citat:

Vi spyr alla p kriminella personer, vare sig dom r syrianer, assyrier eller svenskar osv...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in