2009-11-08, 14:19
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
ja ni syrianer m vara kristna men ni r ndock allfr influerade av en MENAkultur vilket icke r nskbart.
Svara istllet p vilket er kulturella syn skiljer sig frn muslimers syn?
Vad gller utvande av vld, kvinnors stllning, integration med svenskar, samt en vilja att vara svensk och delta i det svenska samhllet?
Jag vill jttegrna tro och hoppas p att syrianer vill vara mer svenska n muslimer men jag ser ingen som helst riktning t det hllet. Tvrtom verkar ni svenskfientliga, se ned p svenska kvinnor, och vldigt mna om att hela tiden hvda er sjlva som folk och fresprka er egen kultur framfr den svenska. I mina gon r ni p intet stt bttre n muslimer som fresprkar sin kultur och har sin lojalitet ngon annanstans n den svenska.
Men bevisa mig grna fel!
Svara istllet p vilket er kulturella syn skiljer sig frn muslimers syn?
Vad gller utvande av vld, kvinnors stllning, integration med svenskar, samt en vilja att vara svensk och delta i det svenska samhllet?
Jag vill jttegrna tro och hoppas p att syrianer vill vara mer svenska n muslimer men jag ser ingen som helst riktning t det hllet. Tvrtom verkar ni svenskfientliga, se ned p svenska kvinnor, och vldigt mna om att hela tiden hvda er sjlva som folk och fresprka er egen kultur framfr den svenska. I mina gon r ni p intet stt bttre n muslimer som fresprkar sin kultur och har sin lojalitet ngon annanstans n den svenska.
Men bevisa mig grna fel!
Det r klart att vi r mna om vr etniska ursprung och kultur. Ett folk som tappar sin identit efter bara en genration och assimilerar sig helt med ursprungsbefolkningen r inget att hnga i julgranen anser jag.
Dremot r vi inte frmmande att ndra p traditioner som inte passar in i samhllet och inte r bra fr vrt folk lngre. Den assyrisk/syrianska styrkan ligger i drivkraften och anpassningsfrmgan till de samhllen de bor i.
Enda skillnaden p vr kultur som jag ser det r att vi ter ibland annorlunda matrtter n svenskar och har bttre familje sammanhllning. Jag kan inte se att svenska lagar har frndrats p.g.a vr kultur och hur vi lever.
Svenskfientlighet?
Nu gr du mer p bubbelpojkens The_Dudes fantasier.