2009-09-04, 21:18
Medlem
Gunnar.Wests avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
På sidan du länkar till kan man se vilka som har blivit varnade eller bannlysta och det är ganska intressant att titta lite på den. Du hävdar att du m.fl. känner sig tystade men jag undrar om du egentligen har funderat igenom detta. På förstasidan kan man se att medlemmar har blivit bestraffade för följande:

12 st 1.01 (annonsering) visst är det att tysta folk när de inte får annonsera på Flashback, men...

Men visst fan är det märkligt att bara vissa får en varning medan andra klarar sig?

Dessutom är det förvillande att se att vissa blir raderade för onliners och/eller bristande diskussionsunderlag. Medan andra kan starta trådar med bara en enda länk som diskussionsunderlag.

Jag skiter i om det är fel eller rätt. Men det är jävligt förvillande att reglerna tolkas så olika.

Edit! Kanske skall tillägga att jag har skickat RP på annoneringen jag syftade på. Inlägget är borttaget, men varning? Nej då! Det är ju en feministhatare som har begått regelbrott och de måste ta me fan ha permanent amnesti på Flashback.

Jag blir nästan rädd för att jag blir som en jävla feminist när jag blir förbannad. Men rätt skall ta me fan va rätt!
Senast redigerad av Gunnar.West 2009-09-04 kl. 21:22.
Citera
2009-09-04, 21:22
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar.West
Men visst fan är det märkligt att bara vissa får en varning medan andra klarar sig?

Dessutom är det förvillande att se att vissa blir raderade för onliners och/eller bristande diskussionsunderlag. Medan andra kan starta trådar med bara en enda länk som diskussionsunderlag.

Jag skiter i om det är fel eller rätt. Men det är jävligt förvillande att reglerna tolkas så olika.
Ta upp exempel på där du tycker bedömningen varit märklig - men inte i den här tråden - så kan vi med stor säkerhet motivera. Ju fler användare som förstår regelverket och inte bryter mot reglerna, desto bättre för oss. Trots vad många användare förklarar för oss i PM så är det inte särskilt kul att hålla på att bannlysa och varna och rösta och ha sig. Har man det som mål i livet och ser det som någon form av makt att bry sig om är man nog en ganska så tragisk figur.
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2009-09-04 kl. 21:32.
Citera
2009-09-04, 21:24
Medlem
Gunnar.Wests avatar
[quote=ÅnkelGunnar]
Citat:
Ta upp exempel på där du tycker bedömningen varit märklig - men inte i den här tråden - så kan vi med stor säkerhet motivera. Ju fler användare som förstår regelverket och inte bryter mot reglerna, desto bättre för oss. Trots vad många användare förklarar för oss i PM så är det inte särskilt kul att hålla på att bannlysa och varna och rösta och ha sig. Har man det som mål i livet och ser det som någon form av makt att bry sig om är man nog en ganska så tragisk figur.

Jag skrev en edit! Ledsen att jag missade infon från början. Berörd moderator vet vad jag pratar om!
Citera
2009-09-05, 01:09
Medlem
PreDampors avatar
Ett tips så inte TS känner sig "felbehandlad". Testa att argumentera.

Upprepad insnöad trams och ständig OT leder till flyttning/radering osv.

Se helheten.

Fast det skulle vara roligt om FB hade en "omodererad" vecka. Inga som helst ingrepp av moderator.
Citera
2009-09-05, 10:35
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Edit! Kanske skall tillägga att jag har skickat RP på annoneringen jag syftade på. Inlägget är borttaget, men varning? Nej då! Det är ju en feministhatare som har begått regelbrott och de måste ta me fan ha permanent amnesti på Flashback.

Jag blir nästan rädd för att jag blir som en jävla feminist när jag blir förbannad. Men rätt skall ta me fan va rätt!
Det kan ju tyckas märkligt för en "utomstående", men när vi röstar i varningspollarna vrider vi och vänder på problemet för att komma fram till rätt beslut. Sannolikheten att majoriteten av modsen har fel är mindre än att en enskild medlem har rätt.
Citera
2009-09-05, 13:24
Medlem
Gunnar.Wests avatar
Citat:
Det kan ju tyckas märkligt för en "utomstående", men när vi röstar i varningspollarna vrider vi och vänder på problemet för att komma fram till rätt beslut. Sannolikheten att majoriteten av modsen har fel är mindre än att en enskild medlem har rätt.

Sannolikheten att det skulle inträffa en Kärnkraftsolycka var minimal (innan den hände )

Men många skarpa hjärnor tillsammans har säkert mera rätt än en enda frustrerad medlem. Ibland tycker de till och med lika - i slutänden...
Citera
2009-09-05, 14:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Sannolikheten att det skulle inträffa en Kärnkraftsolycka var minimal (innan den hände )

Men många skarpa hjärnor tillsammans har säkert mera rätt än en enda frustrerad medlem. Ibland tycker de till och med lika - i slutänden...
Åh, en man med god smak! - http://www.youtube.com/watch?v=FjuhW-4tyEI

Så är det faktiskt. Det händer att vi i början inte alls är överens, men ofta slutar det med att någon, eller några, skriver ett par kloka inlägg som förklarar det hela.
Citera
2009-09-06, 02:54
Bannlyst
Låt stå?

Citat:
Ursprungligen postat av Sigge.Sork
Är det någon mer än jag som känner sig tystad här på FB?
Tycker snart det kvittar vad man skriver så ska det in en moderator och leka Gud. Snacka om OT och stänga nyss öppnade trådar bara för att tråden inte faller moderatorn i smaken.

Det är ändå ganska högt till tak här på FB jämfört med andra forum, men jag drar mig verkligen för att starta nya trådar och lägga in kommentarer.

Det verkar ändå vara ganska högt i tak här, då din tråd ändå får leva vidare här?
Gratulerar

Låt stå?
Citera
2009-09-06, 17:04
Medlem
roccs avatar
Äh jag håller med TS! OT är bara trevligt och moderatorerna är alldeles för usla på att bryta ut OT och skapa nya trådar om de nu anser att de förstör den befintliga tråden så farligt mycket.

Däremot ser jag inte kopplingen "OT raderas" och "Flashback=inskränkt".

OT : Ryggdunderdunkandet i denna tråden ligger på en humoristisk nivå
Citera
2009-09-06, 17:12
Medlem
styrlunds avatar
Citat:

Ungefär som när hela Tyskland höll på en misslyckad konstnär från Österrike. Bara för ett större grupp anser och tycker en sak, innebär inte det att saken är rätt för det...
Citera
2009-09-06, 21:17
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Ungefär som när hela Tyskland höll på en misslyckad konstnär från Österrike. Bara för ett större grupp anser och tycker en sak, innebär inte det att saken är rätt för det...
Och vips har Godwins lag utsett dig till debattens förlorare. Gratulerar!
Citera
2009-09-07, 00:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Helt korrekt och det bevisas inte minst av att Djurgården fotboll har rätt många fans...

Det jag egentligen menade var att vi (mods) ofta hamnar i diskussioner kring regelbrott och att vi därmed diskuterar det enskilda inlägget som föranledde pollen. Ibland gör vi det väldigt ingående om vi inte är ense och det är där min poäng finns. Givetvis kan vi ha fel, men sannolikheten att en ivrigt diskuterande icke homogen grupp har fel är mindre än att en enskild medlem har rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in