2009-08-28, 10:52
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge.Sork
Ja, ni ser vad som händer. Direkt så kommer TVÅ moderatorer in och läxar upp mig.

Men är du helt jävla blåst eller?
Vad förväntar du dig när du postar en frågeställning som denna i Flashback?
Du ville bara ha ryggdunk från de som håller med dig, och inga faktiska svar på varför det går som det gör?
Citera
2009-08-28, 11:44
Medlem
FrasseFloyds avatar
Jag tittade på din låsta tråd och den var verkligen värdelös. Inget diskussionsmaterial presenteras utan du bara lallar ihop ett inlägg om hur du tänker rösta och att du vet att 90% av svenskarna håller med dig. Felplacerad var den också.

Tycker du ska fundera lite över vad topic är innan du skriver något. Håller du dig till det som den som startat tråden anser vara topic så raderas inte ditt inlägg (såvida du inte bryter mot någon 1.xx-regel). Det är faktiskt inte svårt alls och om du trots allt finner det svårt är flashback kanske inte rätt ställe för dig. Här önskar vi ha våra diskussioner på så hög nivå som möjligt och är det för svårt är du troligtvis för dum.
Citera
2009-08-28, 16:10
Medlem
surfacings avatar
Javisst, ibland är det larvigt att respektive inte kan se lite genom fingrarna. Men å andra sidan är det "dom" som är moderator på det här bygget (fan ta er ) och inte jag. Och egentligen, vem fan bryr sig, jag har själv valt att stanna och jag har även ett liv att leva upp till utan för flashback.
Citera
2009-08-28, 16:17
Medlem
Många sånna här trådar på sistone. Inte för att jag håller med eller ej men man kanske borde ta och se över systemet lite ?
Citera
2009-08-28, 16:25
Bannlyst
Så länge du håller dig inom ramen och (vid intet vetande om hur) läser FAQ och regler innan du postar är det ju inga problem. Gör du dock det motsatta ligger problemet hos dig och inte hos moderator eller andra debattörer.
Citera
2009-09-04, 09:05
Medlem
Sigge.Sorks avatar
Fy fan vilket rövslickeri. He he...
Men jag hade inte räknat med annat.
Trångsyntheten här på Flashback speglar den stora trångsyntheten vi har överlag i samhället. Ingen att häpnas över, men synd...
Citera
2009-09-04, 09:29
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Trångsyntheten här på Flashback speglar den stora trångsyntheten vi har överlag i samhället. Ingen att häpnas över, men synd...
Med risk för att kanske anklagas för rövslickeri så måste jag fråga vad det är som är så svårt med att skriva här utan att det ska klassas som OT eller något? Överlags verkar ju de flesta klara av detta ypperligt även om dom har "avvikande" eller "obekväma" åsikter, även om det är emot en mod så går det bra så länge man faktiskt för en diskussion och håller sej till topic. Så varför kan inte du?
Citera
2009-09-04, 10:36
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Men kom med lite argument då. Visa att de du nu ogillar i tråden har fel. Jag har inget behov av att alltid ha rätt, men du bevisade med den posten min tes jag ställde upp i mitt förra inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Här önskar vi ha våra diskussioner på så hög nivå som möjligt och är det för svårt är du troligtvis för dum.
Och som jag sa: jag tittade på din låsta tråd och den är verkligen värdelös. https://www.flashback.org/showthread.php?t=910287. Ditt hat mot invandrare har inget i ns-forat att göra om du inte lägger en nazistisk eller fascistisk vinkling på det hela.
Citera
2009-09-04, 11:14
Medlem
Förmodligen bar de som inte klarar av att skapa en tråd eller ett inlägg som inte motsvarar det regelverk som finns.

Förstår inte att man är trånsynt bara för att man skall hålla sig inom de givna ramarna för ett diskussionsforum. Vill du fortsätta med att sprida dina tankar till andra, skaffa en blogg, kamma dig och sluta lipa.
Citera
2009-09-04, 14:55
Medlem
tyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Men är du helt jävla blåst eller?
Vad förväntar du dig när du postar en frågeställning som denna i Flashback?
Du ville bara ha ryggdunk från de som håller med dig, och inga faktiska svar på varför det går som det gör?

Ursäkta att jag går OT nu. Men jag måste bara säga att garvbölet satte igång när jag läste din kommentar 503

Till TS, sök dig till ett annat forum, ja såklart alla regler är svåra att förstå sig på i början. Men det ska väl ändå inte va så svårt att hålla sig till ämnet?

Vi kan ta ett exempel, en tråd som handlar om längden på ett snöre handlar inte om hundmat eller ditt barns färg på tungan. Det kallas för att gå offtopic.
Citera
2009-09-04, 15:04
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Är det någon mer än jag som känner sig tystad här på FB?

Svar, JA!

Känns som endast ett fåtal utvalda kan göra som de vill medan resten får fingrarna avhuggna.
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=123
Citera
2009-09-04, 16:03
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Svar, JA!

Känns som endast ett fåtal utvalda kan göra som de vill medan resten får fingrarna avhuggna.
https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=123
På sidan du länkar till kan man se vilka som har blivit varnade eller bannlysta och det är ganska intressant att titta lite på den. Du hävdar att du m.fl. känner sig tystade men jag undrar om du egentligen har funderat igenom detta. På förstasidan kan man se att medlemmar har blivit bestraffade för följande:

12 st 1.01 (annonsering) visst är det att tysta folk när de inte får annonsera på Flashback, men...

3 st 1.06 (outning/sammankoppling) visst är det att tysta folk när de inte får outa eller sammankoppla, men...

1 st 1.07 (multipla konton) visst är det att tysta folk när de inte får använda flera olika konton i samma trådar för att därigenom vinna fördelar i diskussionen, men...

1 st 1.02 ("streamning") helt enkelt inte tillåtet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in